Üretirken şifa buldular

Down sendromlu ve hafif zihinsel engelli vatandaşlar Bağcılar Belediyesi Engelliler Sarayı’nda mantar üretimi üzerine eğitim alarak hem meslek sahibi oluyor hem de terapi görüyor. Kursiyerlerden 18 yaşındaki Samet Yaşar, “Mantar yetiştirirken öfkemi yendim ve sessiz sakin birine dönüştüm” diyor.

ngelli vatandaşları topluma kazandırmak ve daha aktif hale getirmek için mantar üretim atölyesini hayata geçiren Bağcılar Belediyesi, Engelliler Sarayı’nda 21 öğrenciye eğitim veriyor. Mantar Üretim Atölyesi’nde oda neminin ayarlanması, mantarların sulanması ve toplanması gibi üretimin her evresini gerçekleşten öğrenciler, kurs sonunda meslek sahibi olurken ürettikleri mantarların satışını yaparak hem kendi ekonomilerine hem de ülke ekonomisine katkı sağlıyorlar.

BİRÇOK HASTALIĞI BU YOLLA YENDİLER

Mantar üretimi yaparak bir yandan da terapi gören kursiyerler, zamanla tıbbi dilde ‘onychophagia’ olarak bilinen, hafif ve zararsız gibi görünen ancak bir süre sonra ciddi sorunlara neden olabilen tırnak yeme alışkanlığından kurtuldu. Bazı engelliler ise ‘anoreksiya nervozan’ denilen kişinin vücut algısının bozulması ile kendisini kilolu hissetmesi durumu olduğunu belirten yeme bozukluğu hastalığını bu kursla yendi.

MANTAR YETİŞTİRİRKEN ÖFKEMİ YENDİM

Eğitimleri 3 yıldır aldığını ve kurslara gelmeden önce agresif olduğunu belirten 18 yaşındaki Samet Yaşar, “Buraya gelmeden önce çok agresif, sinirli ve hırçın bir yapım vardı. Bu yüzden evde ve aile içinde huzursuzluğa neden oluyordum. Bazen çevremdekilere şiddet davranışları sergilediğim de oluyordu. Mantarı sevdiğim için buraya kayıt oldum. İlk günler zorluk çektim ancak zamanla uyum sağladım. Mantar yetiştirirken öfkemi yendim ve sessiz sakin birine dönüştüm. Artık kimseye huzursuzluk vermiyorum. Şimdi hem ben hem de çevrem mutlu” diyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ