Engelli sporcuya bir şok daha


Adana'da dünyaya yüzde 84 engelli gelen İzmir'e tedaviye giderken geçirdiği trafik kazasında babasını kaybeden, okuldan atılan sporcu genç kıza hem babasının hem de engelli maaşını aldığı için 10 bin lira, bu cezanın kaldırılması için yanlış mahkemeye başvurduğu için de bin 500 para cezası geldi.

1987 yılında Mustafa (47), Fatma Yalkuma (58) çiftinin en küçük çocuğu olarak dünyaya gelen Gamze Yalkuma, (25) doğuştan belinde su kesesi bulunduğu için tekerlekli sandalyeye mahkum yaşıyor. Genç kız, 1998 yılında İzmir'e tedaviye giderken geçirdikleri trafik kazasında babasını kaybetti. Engelli olmasına rağmen okuma azmiyle dolu olan Yalkuma annesinin kucağında okula giderek lise 2. sınıfa kadar geldi. Ancak lise 2. sınıfta okuldan atıldı. Resmi makamlara göre üst üste 2 kez sınıfta kalırken, Yalkuma kendisinin engelli olduğu için altına yaptığından okuldan atıldığını iddia etti. Okuldan atıldıktan sonra spora merak saran Yalkuma engeli spor derneklerine gidip gelmeye başladı. Bu sırada kollarının güçlü olduğunu fark eden hocaları Yalkuma'yı cirit, gülle ve disk atma sporuna yönlendirdi. Bu dallarda spor yapan Yalkuma Adana ve Türkiye genelinde yapılan müsabakalarda çok sayıda madalya kazandı. Ancak ulaşım sorunu yaşadığı için akülü aracı olmadığı için devam edemedi. Yalkuma yüzde 84 engelli raporu olmasına rağmen babasından kalan 300 lira tutarındaki yetim maaşı ile annesiyle birlikte geçinirken, babasının maaşını bırakıp engelli maaşı almak için gerekli yerlere başvuru yaptı. Önce Yalkuma'ya engelli maaşını alamayacağı sadece kendisine para yardımı yapılacağı söylendi. Ancak aradan 3 ay geçtikten sonra 2008 yılında kendisini arayan yetkililer, "Maaşınızı bankadan çekin yoksa iptal olacak" dedi. Yalkuma bankaya gidip parayı aldığında yardım parası olmadığını paranın engelli maaşı olduğunu fark etti. Yetkilileri telefonla arayıp "Bana yardım parası değil engelli maaşı yatırmışsınız ancak ben babamdan kalan maaşı da alıyorum. Şimdi ne olacak" diye soduğunda yetkili, "Sen ikisini de almayı hak ediyorsun bir şey olmaz" demesi üzerine maaşı almaya devam etti. Bu olaydan yaklaşık 1.5 yıl sonra eve bir evrak geldi. Evrakta hem engelli hem de babasının maaşını aldığı için bu zamana kadar alınan engelli maaşının faiziyle birlikte geri verilmesi ve maaşının kesildiği bildirildi. Yalkuma'ya borcunu hemen ödemesi halinde 10 bin lira ödememesi halinde yüzde 50 zamlı ödeyeceği de bildirildi. Bunun üzerine Yalkuma karara itiraz etmek için bir avukat tutup mahkemeye başvurdu. Ancak avukat Asliye Ceza Mahkemesine başvurması gerekirken iş mahkemesine başvurduğu için başvurusu reddedildi. Üstelik mahkeme masrafı olan bin 500 liranın da Yalkuma'dan alınmasına karar verildi. Yalkuma mahkemenin istediği parayı ödemeye maddi gücünün yetmediğini bildirmesine rağmen ödememesi halinde haciz işlemi başlatılacağı bildirildi. Buna rağmen Yalkuma parayı ödeyemedi evine haciz uyarısı geldi.
Şok üstüne şok yaşayan Gamze Yalkuma bütün bu olup bitenlerde kendisinin hiçbir hatasının olmadığını yetkililerin hata yaptığını belirterek, "Ben iki maaşı birden almak istemedim. Birini iptal edin dedim ama bana ikisini de hak ettiğimi söylediler. Sonrada dönüp para cezası kestiler. Ben şimdi 10 bin lirayı nasıl ödeyeceğim. Üstelik ceza kesimesinin üstünden 3 yıl geçti bu para şimdi 20 bin lirayı bulmuştur. Ben devlet büyüklerimden yardım istiyorum" dedi.
Gelen cezanın iptali için avukat tuttuğunu ancak avukatında yanlış mahkemeye başvurması sonucu buradan da bin 500 lira para cezası geldiğini anlatan Yalkuma, "Bu cezayı da ödeyemeden eve haciz uyarısı geldi. Benim bu paraları ödeyecek gücüm yok. Evime haciz gelecek. Ben şimdi ne yapacağım" diye konuştu.
Yalkuma, kendisinin en çok akülü araca ihtiyacı olduğunu ancak bunu alacak bile parası olmadığını tatile giden arkadaşının akülü aracına ödünç alarak gezebildiğini arkadaşı tatilden dönünce aracı geri vereceğini söyledi.
Yetkililer ise engelli olmasına rağmen bir kişinin iki yerden maaş alamayacağını biride birini tercih etmesi gerektiğini Gamze Yalkuma'nın yaklaşık 1.5 yıl iki maaş birden aldığını bu nedenle engelli maaşının kesilip, geriye dönük aldığı maaşın talep edildiği bildirildi.

İHA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ