Tek İsteği, İşitme Engelli 4 Çocuğuna Sesini Duyurabilmek

Huzur Mahallesindeki evinde işitme engelli çocukları Emine,Enginar,Ahmet ve Gamze ile yaşamını sürdüren Döne Karakaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, eşiyle kan uyuşmazlığı sorunu nedeniyle 5 çocuğundan 4'ünün işitme engelli doğduğunu söyledi.

Eşini 11 yıl önce iş kazasında kaybettiğini, işitme engelli olmayan kızının ise evlendiğini dile getiren Karakaya, bazı kurumların ve tanıdıklarının yardımlarıyla geçindiklerini ifade etti.

Maddi imkansızlıklar nedeniyle çocuklarını zamanında tedavi ettiremediklerini anlatan Karakaya, çocuklarının tedavi edilerek sessiz dünyalarından kurtulmalarını ve bir iş sahibi olmalarını istediğini söyledi.


Köyde doğduğu için okula gidemediğini ve okuma-yazma bilmediğini belirten Karakaya, işaret dili de bilmediği için çocuklarıyla iletişim kurmakta zorlandığını dile getirerek, "Benim okuma yazmam yok. Çocuklarım okuma yazma biliyor. Onların söylediklerinden birini anlasam beşini anlayamıyorum" dedi.



Çocuklarına verilen işitme cihazlarının bozulduğunu ve bunların 5 yıl dolmadan değiştirilemediğini ifade eden Karakaya, cihazların tamir bedelini karşılayacak maddi durumunun olmadığını söyledi.

Eşinden kalan dul maaşı ve iki çocuğuna verilen engelli maaşıyla yaşamlarını sürdürdüklerini belirten Karakaya, "Kendimizi idare ediyoruz. Çocuklarım adına hiçbir maddi yardım talebinde bulunmuyorum, para pul istemiyorum. Yurt dışında tedavileri mümkünse Allah rızası için çocuklarımın tedavi edilmesini, bir de onlar için iş istiyorum. Çocuklarım çok başarılı, ne işe gitse yaparlar. İş için gittiğim yerlerde de 'yok alamayız, çocukların bir kaza geçirebilir' diyorlar. Ben buradan büyüklerime sesleniyorum; Allah rızası için çocuklarımın elinden tutulmasını istiyorum" diye konuştu.

Çocuklarından Emine'nin lise, Ahmet ve Enginar'ın ise ortaokul mezunu olduğunu dile getiren Karakaya, Gamze'nin ise 7. sınıfa geçtiğini belirtti.

Çocuklarını lise eğitimi için şehir dışına göndermekte zorlandığını anlatan Karakaya, Sivas'a engellilerin eğitim göreceği lise yapılmasını istedi.

Karakaya'nın çocukları ise işaret dili tercümanı aracılığıyla taleplerini aktardı. Annesiyle ve çevredekilerle iletişim sorunu yaşadıklarını belirten Emine Karakaya, tedavi ve iş konusunda yetkililerden ve iş adamlarından yardım istedi.

Ahmet Karakaya ise sürekli evde oturmaktan rahatsız olduklarını, ne iş olsa yapacaklarını aktardı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ