Sahura, İşitme Engelli Davulcu Kaldırıyor

Adapazarı ilçesine bağlı Dağdibi Mahallesi'ndeki tek katlı evinde iki kızı ve kendisi gibi işitme engelli eşiyle yaşayan Baba, bir meslek haline getirdiği ramazan davulculuğunu 4 yıldır sürdürüyor.

Sedat Baba'nın 20 yaşındaki kızı Damla Baba, gazetecilere yaptığı açıklamada, işitme engelli babasının ramazanda davul çalmasına vatandaşların şaşırdığını söyledi.

Bunun için çok istekli olan babasının her gece kalkıp davul çaldığını dile getiren Damla Baba, "Bazı komşular, 'çok erken çalıyorsun, biraz geç çal' diyorlar ama yine de babamdan memnunlar" şeklinde konuştu.



Ablasıyla babasına yardım ettiklerini anlatan Baba, komşularını sahura kaldırırken sokakta bir takım olumsuzluklar yaşadıklarına kaydetti.

Damla Baba, zaman zaman köpeklerin kendilerini kovaladığını ifade ederek, "Bazı sokakların da ışıklandırma sorunu var. Babam gece tek başına çıksa başına ne geleceği belli değil. Güvenlik problemini aşmak için ailece çıkıyoruz, davulumuzu çalıyoruz, sonra evimize geliyoruz" diye konuştu.

-"Babam yorulunca ben çalıyorum"

Sedat Baba'nın 22 yaşındaki kızı Fatma Baba ise babasının ramazanda davul çalmasına şaşırmadığını anlatarak, kendisiyle gurur duyduklarını söyledi.

Baba, ailece müzikle ilgilendiklerini ve çeşitli enstrüman çaldıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:

"Kardeşimle babama yardımcı oluyoruz. Babamı davul çalarken yalnız bırakmıyoruz. Komşularımız babamın davul çalmayı sevdiğini biliyorlar o yüzden mutlulukla karşılıyorlar. Babam yorulunca davulu bana veriyor, bende çalıyorum."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ