Bizimköy’ün konfeksiyoncuları

İşkur-Kocaeli Sanayi Odası(KSO) işbirliğinde engellilere yönelik olarak düzenlenen konfeksiyon işçisi yetiştiriciliği (dikiş) kursunu başarıyla bitiren 20 engelli, düzenlenen törenle sertifikaları aldı.  Akmeşe yolu üzeri Karaabdülbaki köyü sınırları içerisinde bulunan Bizimköy Engelliler Üretim Merkezi’nde işe başlayan engellilerin ürettikleri ilk ürünler de törenle Hollanda’ya gönderildi.
Bizimköy’deki törene Vali Ercan Topaca, KOÜ Rektörü Prof.Dr.Sezer Komsuoğlu, KSO Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, İŞKUR Müdürü Öztekin Kaşukçi, ihracatçı firma Metraco'nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Okçu ile Bizimköy Vakfı mütevelli heyetinden Polisan Yönetim Kurulu Başkanı Necmettin Bitlis, Türk Anneler Derneği Başkanı Yurdagül Baysal, İstanbul Milletlerarası  Lions Kulübü Başkan Yardımcısı Berat Bedri Özbilgen, sanayici Şerif Kanık, Bizimköy Engelliler Üretim Vakfı Genel Müdürü Hüsnü Bayraktar ile davetli konuklar sertifika alan ve Bizimköy’de işe başlayan engelli  kursiyer ve işçiler katıldı. 

20 ENGELLİ İŞE BAŞLADI

8 Nisan'da başlayan ve 4 Temmuz'da sona eren konfeksiyon yetiştiriciliği (dikiş) kursu 30 engelli kursiyer ile eğitime başladı. Toplam 480 saat süren eğitimlere 25 engelli devam etti, ancak kurs sonunda başarılı olan 20 engelli sertifika alarak Bizimköy’de işe alındı. Törende ilk konuşmayı yapan KSO Başkanı Ayhan Zeytincioğlu "Burası 2009’da devraldığımızda ciddi bir nakit açığı vardır. Bizler uzun süre sıkıntı yaşadık. Şuanda kursiyer bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Bizimköy'de 60 engellimiz olmak üzere toplam 120 üzerinde çalışanımız var" diye konuştu. Zeytinoğlu, gönderilecek ihracatın değerinin de 314 bin Dolar olduğunu hatırlattı.

TOPACA:  İŞSİZLİK TALEBİNİ KARŞILAYAMIYORUM”

İŞKUR İl Müdürü Öztekin Kaşukçi, insana yatırım yapılması halinde sonuçta hem ülkenin, hem de insanların kazanacağına dikkat çekti. Kocaeli Valisi Ercan Topaca, kendisinin de işsizlik taleplerini karşılayamadığını söyleyerek, "Benim de Vali olarak karşılamadığım taleplerin başında iş var. İşsizlik en önemli sorundur. Devletimiz bu konuyla ilgili önemli projeler hazırlıyor" diye konuştu.
Topaca, konuşmasında şu görüşlere yer verdi:
“- Biz bu kurslarla birlikte aslında kursa katılanların koluna bilezik takıyoruz. İsterseniz burada çalışın, isterseniz İstanbul'da çalışın. Bu eğitim sizlerin refahınızı daha da yukarıya çıkaracaktır. Tekstil işi bizim için önemli iş alanlarından biridir. Türkiye'de işsizlik oranı yüzde 10 oranındadır. İlimizde de 55-56 bin civarında işsiz var.
İşsizlerin içerisinde siz, oların içerisinde şanslı olan insanlarsınız. Sizin burayı yaşatma ve devam ettirme zorunluluğunuz var. Kaliteli ürün yaparak, sizler de buna destek vereceksiniz”
Konuşmaların ardından sertifikalar verildi. Bizimköy Üretim Merkezinde ütü paketleme ve üretim atölyesinin açılışı gerçekleştirildi. Üretim atölyelerini gezen protokol engellilerle konuştu. Engellilerin ürettiği 7 bin 980 adet tişört paketlenerek Metraco firması aracılığı ile Hollanda’ya gönderildi.

BİZİMKÖY’ÜN YENİLERİ

Bizimköy üretim merkezine İşkur’da konfeksiyon eğitimi aldıktan sonra başarılı olup işe yerleştirilen 20 kişi şunlar:
İşitme Engelli: Arzu Özgüler, Müjde Külür, Yasemin Öztürk, Zehra Erçetin, Zeynep Pınarlı, Derya Turan, Ecem Türk, Sevinç Damla Bal, Metin Topal.
Ortopedik Engelli:  Elmas Baltürk, Songül Dinç, Nuray Arslankocaeli, Seda Şen, Yusuf Yavuz
Görme Engelli: Faruk Yaşar
Zihinsel Engelli: Nidanur Kanpara, Sedanur Kanpara, Ferhat Tuluç, Bekir Kotan, Murat Sulu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ