Başarısını Antrenmanlara Borçlu

Iğdırlı işitme engelli bayan milli sporcu, kentte kendisi gibi judo yapan bayan sporcu bulamayınca erkek judocularla antrenman yaparak şampiyonalara hazırlanıyor.


Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü bünyesinde judo yapan milli sporcu Güner Yerlikaya (14), AA muhabirine yaptığı açıklamada, daha önce Konya'da düzenlenen İşitme Engelliler Şampiyonası'nda elde ettiği şampiyonluk başarısını erkeklerle yaptığı antrenmanlara bağladığını söyledi.

Şuan ki hedefinin Türkiye'yi olimpiyatlarda temsil etmek olduğunu belirten Yerlikaya, bunun için çok çalıştığını ve hedefine ulaşacağını kaydetti.

Yerlikaya, judonun sert bir spor olduğunu, buna rağmen yapmaya çalıştığını ifade ederek, "Başladığım zaman ailemin haberi yoktu ama daha sonra onlara bu spora gittiğimi söyledim. Ben aileme anlatınca, ailem hocamla görüşmek istedi. Hocamı alıp eve gittim, hocam ailemle görüşünce ailem bu sporu yapmamı kabul etti" dedi.

Kentte kendi gücüne denk bayan sporcu bulamadığını ve bu nedenle erkeklerle antrenman yaptığını belirten Yerlikaya, "Elde ettiğim başarıları erkeklerle yaptığım antrenmanlara borçluyum çünkü kendimi erkeklerin gücüne göre motive ediyorum. Bundan dolayı yarışmalarda kızlar bana hafif geliyor. Şuan hedefim ülkemi olimpiyatlarda temsil etmek. En büyük hayalim Avrupa'daki şampiyonalara katılmak. Önümüzdeki süre içerisinde iyi çalışıp Avrupa'da ülkemi temsil edeceğim" diye konuştu.

Başarı için çok çalıştığını anlatan Yerlikaya, şunları kaydetti:

"Yeri geldiğinde hocalarım bana özel ders veriyor. Günlük hayatımda sürekli bu sporu yapıyorum. Büyük bir istekle çalışıp hedeflerime ulaşmak istiyorum. Ailemin maddi durumu kötü. Bu nedenle çalışıp başarılar elde ederek aileme maddi anlamda katkı sağlamak istiyorum."

-"Erkeklerle denk bir güce sahip"

Judo Antrenörü Serkan Esenboğa ise Güner'in, judo sporunda önemli bir başarı elde ettiğini, daha büyük başarılar için çalıştığını belirtti.

Esenboğa, Güner'in erkeklerin gücüne denk bir güce sahip olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti:

"Güner, burada erkeklerle antrenman yapıyor. Türkiye şampiyonasından sonra Samsun'a milli takım kamp eğitim merkezine gitti. Oradan milli takıma gitti ve milli sporcu oldu. Şuan ki hedefi olimpiyatlara katılmak. Her gün 3 saat antrenman yapıyoruz. Genelde özel çalıştırıyoruz. Kızımız antrenmanlarda çok istekli ve yorulmuyor. Bu kızımız her zorluğa rağmen bu sporu yapıyor. Kendine bir hedef belirlemiş, 'Ben ülkemi olimpiyatlarda temsil etmek istiyorum.' diyor. Bu spora çok önem verir çalışmalarına zamanında gelir ve düzenli bir şekilde çalışmalarını yapar." -

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ