Toktay: Hayatın her güzelliğini yaşamak engellilerin de hakkı

Karaman Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Toktay, "Çalışıp üretmek, hayatın her alanında rol almak ve her güzelliğini yaşamak, engelli insanlarımızın da hakkıdır." dedi.

Mustafa Toktay, Engelliler Haftası nedeniyle bir grup engelli çocuk ve ailelerini makamında ağırladı. Ziyarette konuşan Toktay, engelli olmanın kişinin kendisini geliştirmesine engel teşkil etmeyeceğini belirtti. 



Engelli olmanın kimsenin seçimi olmadığını vurgulayan Toktay, "Dolayısıyla bu durumdan utanıp sıkılmak, toplumdan kendini soyutlamak doğru bir davranış olmamalı diye düşünüyorum. Toplumla iç içe birçok şeyi paylaşmak bizlerin hakkı olduğu gibi siz engelli kardeşlerimizin de hakkıdır. Bu açıdan son zamanlarda devletimizin yeni ve olumlu çalışmalarına tanık oluyoruz. Engelli vatandaşlarımızın geçmişte sokakta yürümeleri bile sorun teşkil ederken bugün bizler dâhil hemen hemen tüm kurumlarımız fiziksel engelleri adım adım kaldırarak birçok vatandaşımıza kolaylıklar sağlamaya çalışıyoruz. Engelli kardeşlerimizin hak ettiği ya da ihtiyaç duyduğu hizmetleri alması noktasında gerekenin yapılması için hep birlikte mesai harcıyoruz. Daha da fazla çalışmamızın gerektiğinin bilincindeyiz." dedi.

Engelli aileleri adına konuşan Karaman Özel ve Rehberlik Derneği Başkanı İlknur Harani ise "Ülkemizde engellilerin yaşadığı birçok sorunlar var ve bunları ailelerimiz çok yakından takip ediyor. Eğitim konusunda, okullarımız konusunda çocuklarımızın yaşadığı sıkıntılar hepimizi ilgilendiriyor. Dernek olarak ve velilerimiz olarak bizim bir çalışmamız var. Engelsiz Okul Projemiz var. Bu proje kapsamında inşallah Karaman'da böyle bir okulu hayata geçirmeyi planlıyoruz. Milli Eğitim Müdürümüzün derneğimizi ziyareti sırasında bu konuyla ilgili görüş alışverişinde bulunduk. İnşallah yakın bir zamanda Karaman'da da engelsiz okulların olacağına inanıyorum. Bunun adımlarını da birlikte atıyoruz." dedi.

Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Toktay, çocuklara çeşitli armağanlar verdikten sonra makam koltuğunu Ayşe Erkaraman'a devretti. Erkaraman, "Öncelikle beni bu makama layık gördüğünüz için sizlere teşekkür ediyorum. Buraya engelli arkadaşlarımın sözcüsü olarak geldim. Ben Larende Anadolu Lisesi'nde okuyorum ve engelli arkadaşlarıma şunu söylemek istiyorum. Çalışınca her şey başarılabiliyor. Ben liseye kadar geldim. İnşallah sizlerin destekleriyle üniversiteyi de bitirerek iyi bir makama gelmek istiyorum." diye konuştu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ