"Hayata kulaç atıyorlar"

Erzincan Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğünce hayata geçirilen ve Kalkınma Bakanlığınca Sosyal Destek Programı kapsamında desteklenen proje çerçevesinde, Erzincan Olimpik Yüzme Havuzu'nda bedensel, zihinsel, işitme ve görme engellilere belirli günlerde gruplar halinde yüzme eğitimi veriliyor. Evlerinden servislerle alınarak havuza getirilen engelliler, yüzme öğreniyor. Antrenör Baykal Karataş nezaretindeki yüzme eğitimine 4 de bedensel engelli katılıyor. Isınma hareketlerinin ardından engelli sandalyesiyle havuza kolay bir şekilde indirilen engelliler, yüzmenin heyecanını yaşıyor.

Antrenör Karataş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "10 aylık bir proje. Çalışmalarımız yaklaşık 2,5 aydır sürüyor. Çocuklarımızın farklı engelli durumları var. Haftada 2-3 gün çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ailelerimiz bize çok destek veriyor. Yüzme temel eğitimi olan ayak vuruşları, kol çekişleri, su içerisinde durabilme, nefes üfleme çalışmaları yapıyoruz" diye konuştu.

Proje kapsamında 100 engelliye yüzme öğretilmesinin hedeflendiğini belirten Karataş, "Her ay farklı engel durumu olan sporcularımızla birlikteyiz" dedi. Bedensel engelli Mehmet Karaçetin (17) ise kısa sürede yüzme öğrenerek Bedensel Engelliler Türkiye Yüzme Şampiyonasında 3'üncü olduğunu dile getirerek, "Zor yürüyordum, ayaklarımı açıp geremiyordum, otururken de zorlanıyordum. Havuza geldiğim ilk günden beri kendimi daha iyi hissetmeye başladım. Yürümem düzeldi, artık daha hızlı yürüyebiliyorum" ifadesini kullandı.
Burak Uslu (17) da "Yüzme bilmiyordum, suyun üzerinde durmayı, kulaç atmayı burada öğrendim. Eğitimler çok iyi ve eğlenceli geçiyor" dedi. Kağan Gürakar (13) ise yüzme kursu açılacağını eğitim gördüğü okulda duyduğunu ve müracaat ederek eğitimlere başladığını söyledi. Gürakar, havuzdan hiç çıkmak istemediğini belirtti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ