Türkiye'nin İlk 'Engelsiz Spor Salonu'

Türkiye'de ilk kez engellilere özel olarak tasarlanan spor aletlerinin bulunduğu "engelsiz spor salonu" hayata geçti.
Türkiye'de engellilere özel spor aletleri tasarlanarak, bir spor salonunda uygulamaya geçirildiği ilk "engelsiz spor salonu" Ankara'da açıldı. Ostim Eminel İş Merkezi içerisinde yer alan bu salonunu diğerlerinden ayıran en önemli özellik ise spor aletlerinden duşlarına, tuvaletlerinden ulaşımına kadar her şey engelliler için tasarlanmış olması.

"SPOR TEŞKİLATINDAN DESTEK BEKLİYORUZ"
Salonu işleten Eski milli taekwondocu Cüneyt Kılıç, salona destek beklediklerini aktararak, "Engelleri kaldırabilmek, engelli vatandaşlarımızla engelsizler arasındaki farkı en aza indirebilmek için kendi imkanlarımızla böyle bir çalışma başlattık. Bu çabaya kurumlardan destek bekliyoruz. İlgili kurumları buraya davet ediyoruz. Gelip görmelerini istiyoruz" dedi.
Engellilerin kendi araçları veya toplu taşıma araçlarıyla gelebileceği, onlara yönelik çalışma alanının bulunduğu, kendilerini fiziksel olarak zinde ve iyi hissedebilecekleri bir ortam hazırladıklarını anlatan Kılıç, "Buraya ilgi ve alaka bekliyoruz. 2020 Olimpiyatları'na aday bir ülkede engelli sporcuların da çalışabileceği, kendilerine fayda sağlayabileceği bir ortam oluşturduk. Tek eksiği ilgi ve alaka, kurumların buraya bakması. Biz engelleri kaldırabileceğimize inandık ve bu şeyleri ortaya koyduk. Engelleri kaldırabileceğine inanan herkesi buraya bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

ÖZLEM ÖKTÜK: "BAYAN, ERKEK VEYA ÇOCUK KAPIMIZ HERKESE AÇIK"
Beden Eğitimi Öğretmeni Özlem Öktü ise, salon ile ilgili olarak, "Engelli vatandaş tek başına buraya gelip, kimseden yardım almadan makineleri kendi ayarlayarak, ağırlıkları kendisi belirleyerek, hoca eşliğinde nasıl ve ne şekilde yapacağı belirleniyor" bilgisini verdi.
Amputeler, kardiyodan, üst ektremitelere kadar bütün egzersizleri rahatça tasarladıkları spor salonunda çalışabildiklerini anlatan Öktü, "Duşlarımızdan, tuvaletlerimize ve ulaşım imkanlarına kadar buradaki her şey engelli vatandaşlarımız için yapıldı. Bu arkadaşlarımız, bunun yanında sosyal aktivitelerini de burada gerçekleştirebilirler. İsterlerse pinpon oynayabilirler, piyano çalabilirler, müzik eğitimi alabilirler, dans kursları olabilir. Bayan, erkek veya çocuk hiç fark etmez herkese kapımız açık. Spor yapmak isteyen her engelli birey buraya gelip çok rahat spor yapabilir" diye konuştu.
AHMET ÖKTÜ: "BU SPOR SALONUNDA KENDİMİ ENGELLİ GİBİ HİSSETMİYORUM"
Tasarlanan spor aletlerinin mucidi eski milli sporcu Ahmet Öktü ise, "Engellilerin en büyük ihtiyaçlarından biri düzenli egzersiz yapmak. Bu bilimsel, sosyal ve fiziksel olarak bizim en doğal ihtiyacımız. Masa başında 2-3 bilgisayar başında oturan insanlar bir süre sonra boyun ve sırt ağrısı dolayısıyla gezinme ihtiyacı duyuyor" dedi.
"Ben buraya geldiğimde herhangi engeli olmayan bir insanla aynı ortamda çalışıyorum" diye konuşan Öktü, şunları kaydetti:
"Bana uygun bir atmosferde spor yaparken, aynı arkadaşımız kendisi için tasarlanmış normal aletlerde yapıyor. Biz psikolojik olarak da herhangi bir farklılık hissetmiyoruz. Ben bu spor salonunda kendimi bir engelli vatandaş gibi hissetmiyorum. Çünkü herkes gibi ben de kendi egzersizlerimi çok rahat yapıyorum. Bunun en güzel tarafı da hiç kimseden bir destek almıyorum. Tek başıma çalışıyorum. Ailem beni kapıya kadar bırakıyor, onlar kendi işlerine gidiyorlar. Burada egzersiz programın neyse onu uyguluyorum. Antrenmanım bittiği zaman, buranın duşları ve tuvaletleri bana göre ayarlanmış, normal giriyorum. Bana göre tasarlanmış bir yerde duş yapıyorum. Hiçbir farklılık hissetmediğimiz bir ortam."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ