Fethiye 'Ygs Benim İçin Yeni Bir Hayatın Başlangıcı' 'Ygs Benim İçin Yeni Bir Hayatın Başlangıcı'

Muğla'nın Fethiye İlçesi'nde 10 engelli Fatih Anadolu Lisesi'nde aynı sınıfta Yükseköğretime Geçiş Sınavı'na (YGS) girdi. Tekerlekli sandalye ile sınava gelen bedensel engelli cam kemik hastası 20 yaşındaki Hamza Özkaraca, YGS'nin kendisi için yeni bir hayatın başlangıcı olduğunu söyledi.


Fethiye'de görme engelli adaylar gözetmen eşliğinde sınava girerken, ortopedik ve işitme engellilere kolaylık sağlanması için Fatih Anadolu Lisesi binasının A Blok'u tahsis edildi. Şehir merkezinde olması ve engellilerin sınav salonuna kolay ulaşabilmesi için tahsis edilen binada, 10 engelli sınava girdi. Okul kapısından itibaren gözetmenlerin yardımıyla sınava alınan engelliler, aynı salonda YGS heyecanı yaşadı.

TEKERLEKLİ SANDALYE İLE TEK BAŞINA SINAVA GELDİ

Sınav heyecanı yaşayan engellilerden biri de bedensel engelli cam kemik hastası Hamza Özkayaca'ydı. Babası çalıştığı için tekerlekli sandalyesiyle tek başına sınava gelen Özkaraca, hayata tutunmak için bu sınavın çok önemli olduğunu söyledi.

'ENGELLİ OLMAYANLARA ÖRNEK OLMAK İSTİYORUM'

Sınav öncesi çok heyecanlı olduğunu belirten Özkaraca, 'Karaçulha Çok Programlı Lisesi'nden mezun oldum. Doğuştan cam kemik hastasıyım. Bu sınavdan iyi bir puan alabilirsem bilgisayar öğretmenliği ya da bilgisayarla ilgili bir bölüm tercih edeceğim. 8 yıldır tekerlekli sandalye ile yaşıyorum. Hiçbir engel karşımda duramaz. Ancak bu YGS benim için yeni bir hayatın başlangıcı olacak. Kazanıp engelli olmayanlara örnek olmak istiyorum" diye konuştu.

Konuşmasının ardından sınav salonuna yönelen Özkaraca'ya arama yapan polis ekipleri yardımcı oldu.
http://www.sondakika.com/haber/haber-fethiye-ygs-benim-icin-yeni-bir-hayatin-baslangici-4459051/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ