Samsun Engelli Öğretmenin Büyük Sevinci Engelli Öğretmenin Büyük Sevinci

Samsun'da Fransızca Öğretmenliği mezunu bedensel engelli 24 yaşındaki İsmail Kılıçarslan, geçen yıl TBMM Dilekçe Komisyonu'na öğretmenlik yapmak istediğini belirten dilekçe yazdı.
Ancak Milli Eğitim Bakanlığı'ndan olumsuz yanıt almasının ardından dava açmaya hazırlanırken, Başbakan Erdoğan'ın bugün engelli öğretmenlerle ilgili atama sözü vermesiyle sevinç yaşadı. Kılıçarslan, 'Engelli olmam öğretmenlik yapmama engel değil' dedi.Samsun'da yaşayan İsmail Kılıçarslan, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden mezun oldu. Okulu bitiren Kılıçarslan, 2012 Nisan ayında Özürlü Memur Seçme Sınavı'na girdi. Sınav sonunda Temmuz ayındaki tercihlerde engelli öğretmen alımının yapılmadığını gören Kılıçarslan, bunun üzerine Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu'na geçtiğimiz yıl Ağustos ayında dilekçe yazdı.
Aralık ayında Bakanlıktan gelen "Öğretmenlik bedensel engeli bulunanlar tarafından icra edilebilecek mesleklerden değildir" cevabını gören Kılıçarslan, büyük şok yaşadı. Halen Büyükşehir Belediyesi Yazı İşleri Müdürlüğü'nde işçi olarak çalışan ve nişanlı olan Kılıçarslan, dava açmaya hazırlanırken, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın bugün Meclis'teki grup konuşmasında engelli öğretmenlere atama sözü vermesi üzerine büyük mutluluk yaşadı.
BAŞBAKANIMIZ DUYARLI DAVRANDI
Dilekçesine verilen cevabı görünce büyük üzüntü yaşadığını söyleyen Kılıçarslan, "Sonuçta engellilik çok farklı bir kavram. Hepimiz her an engelli olabiliriz. Engelli birisi öğretmenlik yapamaz denmesi çok üzücü. Öğretmenlik bölümünden mezun oluyoruz, sınavlara giriyoruz, staj yapıyoruz, elimize diploma veriliyor ama uygulama nedeniyle öğretmenlik yapamayacağımız söyleniyor. Benim verdiğim dilekçe bir kıvılcım oldu. Bu kadar büyük bir gelişme olacağını ben de bilmiyordum. Başbakanımızın bu konudaki duyarlı davranışının etkili olduğunu düşünüyorum" diye konuştu.
Öğretmenlik yapmak için başvuruda bulunacağını dile getiren Kılıçarslan, 'Her insan mezun olduğu bölümün mesleğini yapmak ister. Ben de öğretmenlik yapmak istiyorum. Başbakanımıza ve Milli Eğitim Bakanımıza teşekkür ediyorum. Yanlış olan bir karardan dönüldü. Görevimizi en iyi şekilde yapacağımıza inanıyorum' diye konuştu.
2003 yılında üçüncü kattaki evinin balkonundan düşen Kılıçarslan'ın sol kolunda sinirlerin hasar gördüğünü söyledi
 http://www.haberler.com/samsun-engelli-ogretmenin-buyuk-sevinci-engelli-4329001-haberi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ