Görme engelli velilerin 'gönüllü gözleri'

Dördüncü sınıfa giden Doğukan Çelik, matematik çalışırken ailesinden yeteri kadar destek göremiyor. Görme engelli olan babası Cengiz Çelik şekilli sorularda oğluna yardımcı olamadığını söylüyor. Meleknur ve Alperen ise Türkçe çalışırken desteğe ihtiyaç duyuyor.
Babaları “Görmediğim için okuyup yardımcı olamıyorum” diyor. Doğukan, Meleknur ve Alperen gibi anne ya da babası görme engelli olan onlarca çocuğun eğitim için desteğe ihtiyacı var. Altı Nokta Körler Derneği İstanbul Şubesi çocukların bu sorununa çare olacak bir eğitim projesi başlattı: Evde Destekleyici Eğitim. Projeyi önce sosyal medyadan duyuran dernek bir video çekti. Gönüllüler aramaya başladı. 

İhtiyacı olan irtibata geçsin 

Alman Lisesi’nden üç genç, Emre Tamerler, Ege Koçkesen ve Umut Ateş İğnak ‘sosyal sorumluluk projesi’ için katılabilecekleri ararken derneğin sayfasına girip, projenin duyurusunu gördü. Proje kapsamında gençler ve üç minik dün bir araya geldi. İlk derste biz de yanlarındaydık. İğnak “Birbirimizden çok şey öğreneceğiz” derken, Doğukan Çelik’in görme engelli babası Cengiz Çelik, projenin önemini anlatıyor: “Oğluma yardımcı oluyorum ama yetemediğim yerler var. Matematikte şekilli sorularda destek olamıyorum. Körler okulu mezunuyum, biz matematiği bize uygun materyallerle öğrendik. Bazı işlemleri cep telefonundan hesap makinesi ile yapıyorum ama oğlum nasıl yapıldığını öğrenemiyor, sonucu görmüş oluyor.” Derneğin Örgütlenme ve İstihdam Sekreteri olan Mahmut Keçeci ise “Görme engellilere sesleniyoruz, ihtiyaçları varsa bizimle temasa geçsinler” diyor. Proje bugün derneğin Mecidiyeköy’deki merkezinde öğrencilerin de katılımıyla saat 11.00’de tanıtılacak. Dernekle iletişim: 0212 291 91 71

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ