Görme Engelli Eşinin Elini 46 Yıldır Bırakmadı

Murat Çoban - Burdur'un Tefenni ilçesine bağlı Yuvalak köyünde yaşayan 65 yaşındaki Şefika Erdem, evlendikleri günden beri görme engelli olan eşi Murat Erdem'e (75) 46 yıldır gözü gibi bakıyor.

Yuvalak köyünde yaşayan Murat Erdem, 25 yaşındayken komşusunun köpek kovalamak için attığı taşın başına isabet etmesi sonucu görme yetisini kaybetti. Hayatını görme engelli olarak sürdüren Erdem, bu sırada görücü usulüyle Şefika Erdem ile evlendi. 46 yıllık evliliklerinde 4 çocuk, 7 de torun sahibi olan Erdem çifti, mutlulukları ve bağlılıklarıyla genç nesile örnek oluyor.
Eşinin karanlık dünyasına renk getirdiğini belirten Murat Erdem, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yüzünü hiç görmediği eşini halen ilk günkü gibi sevdiğini dile getirdi. Eşinin kendisine "göz" olduğunu ifade eden Murat Erdem, evinde ve bahçesinde eşyaların yerini bildiği için bazı işlerde eşine yardımcı olmaya çalıştığını, ancak en büyük fedakarlığı eşinin yaptığını kaydetti.
Görücü usulüyle evlendiği eşiyle ancak nikahtan sonra konuşabildiklerini de anlatan Murat Erdem, "Evlendikten sonra eşim eve geldi. Evde konuşunca birbirimize alışmaya başladık. Eşimin benim kör olduğumdan haberi yokmuş. Beni görüyor sanıyormuş. Ben de onu göremedim ama sesinden onu sevdim" dedi.
-"Geçmişe dönsem yine eşimi seçerdim"-
Görme engelli eşini 46 yıldır yalnız bırakmayan 65 yaşındaki Şefika Erdem ise evlenmeden önce eşinin görme engelli olduğunu bilmediğini ifade etti. Evlendikten sonra köyden bazı kişilerin, "Senin çocukların da kör olur" diye evliliklerine olumsuz yaklaştığını anlatan Şefika Erdem, "Ben eşimin kör olmasına aldırmadım. (Onun gölgesi yeter) dedim. Çünkü eşimi çok sevdim" dedi.
Geçmişe dönme şansı olsa yine eşini seçeceğini de vurgulayan Şefika Erdem, görme engelli olmasının eşine olan sevgisini hiç azaltmadığını dile getirdi.
-"Gençler sabredemiyor"-
Anne ve babasının zorluklar içinde kendilerini büyütüp evlendirdiğini belirten kızları Fatma Benli de, onların huzur ve sevgilerini kendisine örnek aldığını ifade etti.
Babasının 50 yıldır göremediğini söyleyen Mustafa Erdem ise, "Zamanımızın gençleri eski zamanlardaki insanlar gibi yokluk görmedikleri için ufak tefek sıkıntılarda sabredemiyorlar, birbirlerini terk ediyorlar. Eşlerin artık birbirlerine sevgi ve saygıları kalmadığı için, sevgileri gerçek sevgi olmadığı için parayla mal, mülkle sevgi o kadar oluyor" dedi.
Yayıncı: Tuncer Çetinkaya - Burdur
 http://www.haberler.com/gorme-engelli-esinin-elini-46-yildir-birakmadi-4328691-haberi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ