Engelli öğretmenlere Danıştay'dan iyi haber


Danıştay 2. Dairesi, Milli Eğitim Bakanlığının özür durumuna bağlı yer değiştirme kılavuzunda öğretmenlerin öğrenim özrüne göre yer değiştirme yapmasına yer verilmemesini eksik düzenleme sayarak, düzenlemenin yürütmesini durdurdu.

Türk Eğitim-Sen ve Eğitim-İş sendikaları, 27 Temmuz 2012 tarihli ''2012 Öğretmenlerin Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzu''nun, özür durumuna bağlı yer değiştirmelerde öğrenim özrüne yer verilmemesi nedeniyle iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle Danıştay'da dava açtı.
Danıştay 2. Dairesi, öğrenim özürüne yer verilmeyen eksik düzenlemelerin yürütmesini durdurdu. Daire'nin kararında, öğretmenlerin belirlenen koşullar dahilinde öğrenim durumu özrüne dayalı yer değiştirme isteğinde bulunabileceklerine ilişkin haklarının, normlar hiyerarşisine aykırı biçimde bir atama döneminde uygulanacak uyuşmazlık konusu kılavuzla kaldırılmasında mevzuata ve hukuka uyarlık görülmediği vurgulandı.
"SENDİKALARDAN AÇIKLAM
Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, Danıştay kararının gerekçesinde, kılavuzda öğrenim özrüne yer verilmemesinin Anayasa'nın 42. maddesi ile güvence altına alınan eğitim-öğretim hakkına, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan düzenlemeye aykırı olduğunun vurgulandığını hatırlattı.
Koncuk, Türk Eğitim-Sen olarak, Danıştay kararının tüm öğretmenlere hayırlı olmasını dileyerek, öğretmenlerin haklarını savunmak konusundaki mücadelelerinin devam edeceğini kaydetti.
Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir de yüksek lisans ve doktora eğitiminin, kariyer ilkesini yaşama geçiren akademik basamaklar olduğunu belirtti. Demir, Danıştay kararı ile kamu görevlilerinin yüksek lisans ve doktora yapmalarının önünün açıldığını ifade etti.

Kaynak: AA
 http://www.dunyabulteni.net/?aType=haber&ArticleID=247114

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ