Engelli öğretmene en güzel örnek

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın haftalık grup toplantısında, "Engelli öğretmen olamaz diye bir düşünceyi tanımıyoruz. Engelli de bal gibi öğretmen olur, hem de çok iyi olur." sözlerine en güzel örneklerden birisi de Samsun'da yaşanıyor. Çarşamba ilçesine bağlı Karaağaç köyündeki ilkokulda görev yapan tekerlekli sandalyeye mahkum bedensel engelli öğretmen İlteriş Bilginsoy, görev yaptığı okulda yeri geldiğinde hem müdür yardımcısı, hem hademe hem de işçi oluyor.

Hiçbir altyapısı, tuvaleti, içme suyu olmayan, fiziki açıdan yetersiz, kantini bulunmayan, sürekli damı akan ve soba ile ısınılan okulda, 32 öğrenci eğitim görüyor. Her gün okula gelmek için aracıyla 100 km yol kateden İlteriş Bilginsoy, teknolojiye dayalı modern eğitimiyle öğrencilerini sınavlara hazırlıyor. SBS sınavında aldıkları başarılı sonuçlar ise okuldaki eğitimin kalitesini anlatmaya yetiyor. Engellilerden çok iyi öğretmen olabileceğini herkese gösterdiğine inanan Bilginsoy, "Burada ustalığı da öğrendim. Tuvaletlerin PVC kaynağını, sınıfların temiz ve pis su borularını, bayrak direğini, düşen demir bahçe kapısını tamir edip, boya badanasını yaptım. Karayolları levhasını hurdacıdan alıp boyayıp sınıflarda faaliyet köşesi yaptık. Boya malzemelerim, matkabım, avuç taşlamam, kaynak makinem hepsi var. Engelli olduğumun farkına ise söylediklerinde varıyorum." dedi.
OKULDA PROJEKSİYON CİHAZLI EĞİTİM VERİLİYOR
Engelinden doğan sorunları bu okulda aştığını söyleyen sınıf öğretmeni, okulun, projeksiyon cihazı, beyaz tahtasıyla eğitim verilebilen bir müessese haline geldiğini belirtiyor. Azimli öğretmen, "Küçük mutfağı, öğrencilerimin el becerilerini geliştirmesi için atölyeye dönüştürdük. Eğitim başarımız giderek artıyor. Birçok öğrencim, öğretmen okulunu kazandı. Birçok öğretmen yetiştirmiş bir öğretmen olacağımı tahmin ediyorum. 2-3 yıl sonra okuttuğum öğrencilerim, sınavları kazanacaklar. Devlet kademelerinde iyi yerlere gelebilecekler. Bu da beni gururlandırıyor." diye konuştu.
"BAŞBAKANIMIZIN AÇIKLAMASI UMUT VERİCİ"
Başbakan Erdoğan'ın engelli öğretmenlere yönelik çalışma başlattıklarını açıklamasının kendisini sevindirip umutlandırdığına da değinen Bilginsoy, "Atanırken engelime değil de hizmet puanıma bakılıyor. Bugün kadar benim gibi birçok engelli öğretmen, sağlam insanlarla aynı platformda ve şartlarla çalıştırıldı. Atama yönetmeliğinde değişiklik yapılmayarak problemli bir durumun devamlılığı sağlandı. Engelli öğretmenlerin mağduriyetleri de devam etti. Atama ve yer değiştirilme yönetmeliklerinde, uygulamalarında pozitif ayrımcılık ilkesine uygun olarak engellilerin hakları korunursa birçok sorunumuz çözülecek. Sayın Başbakanımızın açıklamalarından bu yanlışların düzeleceğini anladım. İnşallah biran önce hayata geçer." ifadelerini kullandı.
Kaynak: Cihan
 http://www.dunyabulteni.net/?aType=haber&ArticleID=247130

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ