Engelli Öğrenciler için Merzifon'da Okul

Amasya’nın Merzifon ilçesinde, belediye tarafından orta ve ağır derecedeki zihinsel engelli öğrenciler için yaptırılan okul, 2012-2013 eğitim-öğretim yılının ilk gününde düzenlenen törenle eğitime açıldı. TOKİ tarafından yapılan sosyal tesisleri 8 derslikli okula dönüştüren Merzifon Belediyesi, okulun tüm masraflarını karşılamayı hedefliyor.


Merzifon-Gümüşhacıköy kara yolunda 2006 yılında geçirdiği trafik kazasında hayatını kaybeden eski Merzifon Belediye Başkanı Hayati İncekul'un isminin verildiği Eğitim Uygulama Okulu’nun açılışı nedeniyle bir tören düzenlendi.

Merzifon Belediye Başkanı Mehmet Kadri Aydınlı, Eğitim Uygulama Okulu'nda bir annenin engelli çocuğunu sırtında taşıdığı bilgisini alınca okul yaptırmaya karar verdiklerini söyledi.
Hayati İncekul Özel Eğitim Uygulama Merkezi'nde, engelli öğrencilerin eğitim göreceğini ve belediye olarak tüm masrafları üstleneceklerini belirten Aydınlı, “Engelli öğrencilerimiz için okul yaptırmak bizlere kıvanç veriyor. Zaman zaman eski ve yetersiz imkanlarla hizmet veren okulumuzun öğrencilerini ziyaret etme fırsatımız oluyordu. Orada öğrencilerimizi gördüğümüzde bizim de sorumluluğumuzun olduğunu düşünerek, böyle bir çalışma içerisine girdik ve 4-5 ay gibi kısa bir sürede okulumuzu tamamladık.” şeklinde konuştu.

Vali Abdil Celil Öz de Amasya’nın, engelli öğrencilerin eğitimi hususunda Türkiye’de ilk ikiye girdiğini açıkladı. Vali Öz, şunları söyledi: “Bugün açılışını yaptığımız Eğitim Uygulama Okulu'nun iki boyutu var. Birincisi, devletin en temel görevlerinden birisi olan eğitim konusundaki yatırım. İkincisi ise devletin en temel niteliklerinden biri olan sosyal devletin tezahürüdür. Devlet, eğitim konusunda iyi yatırımlar yaparsa toplumumuz, devletimiz o kadar hızlı kalkınır. Devletimiz engelli çocuğu, genci, yaşlısıyla özel ilgiye muhtaç kesimlere ne kadar fazla ulaşabilirse, o kadar modern devlettir. Amasya geneline baktığımızda, okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lisesiyle hem altyapı anlamında hem de okullaşma anlamında iyi düzeydeyiz.”

AK Parti Amasya Milletvekili Avni Erdemir ise dört duvar arasında anne şefkati ile büyüyen engelli çocukların, artık dışarıya çıktığını ve rehabilitasyon merkezlerinde eğitim gördüğünü belirtti. Milletvekili Erdemir, “Ülkemizde engelli öğrencilerimiz için eğitim uzun yıllar ihmal edildi. Çocuklarımız, evlerinde dört duvarın altına anne şefkati ile yetinmek zorunda kaldılar. Ülkemizde, son yıllarda özel eğitim alanında önemli gelişmeler yaşandı. Rehabilitasyon merkezleri kuruldu, devletimiz, her engelli birey için 500 lira ödüyor. Ayrıca, evlerinden çıkamayacak durumda olan engelli bireylerimiz için de evlerde özel dersler veriliyor.” dedi.

Konuşmaların ardından, toplam 25 öğrencisi bulunan Hayati İncekul Özel Eğitim Uygulama Merkezi, Amasya Valisi Abdil Celil Öz ve beraberindeki protokol üyeleri tarafından eğitime açıldı.

ENGELLİ ÖĞRENCİNİN SESLENDİRDİĞİ ŞARKI BEĞENİ TOPLADI

Açılışın ardından, okulda incelemelerde bulunan Vali Öz, engelli öğrencilerle sohbet etti. Burada misafirler için şarkı seslendiren bir öğrenci, Vali Öz ve beraberindeki protokol üyeleri tarafından büyük beğeni gördü.

Öğrenci velilerinin okul açılışında mutlu oldukları ve sevinçlerini birbiriyle paylaştıkları gözlenirken, veli Aysel Çetin, duygularını şöyle paylaştı: “Bizim çocuklarımız, diğer okullardaki normal çocukların yanında yadırganıyor, soyutlanıyor. Böyle eğitim uygulama okulları açıldıktan sonra bizi anlayacak insanlar karşımıza çıktı. Şu an oğlumu evimizden servisle alıyorlar, sonra eve bırakıyorlar. Allah devletimizden razı olsun.”
 http://www.sonhaberler.com/engelli-ogrenciler-icin-merzifonda-okul-232839h.htm

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ