ENGELLİ OĞLUNU SINIFLARA SIRTINDA TAŞIYOR


13 yaşındaki engelli öğrenci Durmuş Maden, "Fiziksel engelim nedeniyle yürüyemiyorum. Beni sırtında taşıyarak sınıfıma götüren anneme çok yük oluyorum" dedi.


Niğde'de, öğrenim gördüğü okuldaki engelli asansörünün bozuk olması nedeniyle zor anlar yaşadığını belirten 13 yaşındaki engelli öğrenci Durmuş Maden, "Fiziksel engelim nedeniyle yürüyemiyorum. Beni sırtında taşıyarak sınıfıma götüren anneme çok yük oluyorum" dedi.

Merkez 23 Nisan Havacılar İlköğretim Okulu'ndaki engelli asansörünün bir aydır bozuk olması nedeniyle, engelli oğlunu sınıflara sırtında taşıyan 42 yaşındaki Nuray Maden, çocuğunu dersliklerin bulunduğu katlara çıkarırken zorlandığını söyledi. Okuldaki engelli asansörünün bir aydır bozuk olduğunu ileri süren Maden, "Bir aydır arızalı olan asansöre, okul müdürü çözüm bulamıyor. Bu nedenle Milli Eğitim Müdürlüğü'ne başvuru yaptık fakat hiçbir yanıt alamadık. Bize, yarıyıl tatilinde yapılacağı sözü verildi ama yine yapılmadı. Oğlumun dersleri için ikinci kata, laboratuvar için de üçüncü kata çıkıyoruz. Çocuğumu, katlara sırtımda indirip çıkartıyorum. Ben bir engelli annesi olarak bu engellerin aşılmasını istiyorum" diye konuştu.

Dersliklere annesinin sırtında çıkmak zorunda kalan 6'ncı sınıf öğrencisi Durmuş Maden ise "Anneme çok yük oluyorum. Yetkililer, bu asansörü yapsınlar. Beni her gün katlara çıkaran anneme yazık değil mi? Burada, benim gibi yürüme engelli bir ağabey var. O da dersliğine çıkarken sorun yaşıyor" dedi.

Arızalı asansörle ilgili açıklama yapan İl Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci, şöyle konuştu:

"Okulumuzun asansöründe problem var. Bu arızanın giderilmesi biraz zaman alacak. Tamirat için gönderdiğimiz servis, yedek parça gerektiğini ve bu nedenle tamiratın uzadığını bildirdi. Okulda 3 özürlü öğrencimiz var. Özellikle biri, annesinin sırtında derslere girebiliyor. Biz de, bu mağduriyetin giderilmesi için okula tekerlekli sandalye alıyoruz. Asansörün tamiri sırasında, öğrencimiz tekerlekli sandalye kullanacak ve katlara görevlilerimiz tarafından çıkarılacak. Çocuğumuzu okula yine annesi getirip, götürecek. Geçici olarak aldığımız tedbirle de öğrencimizin mağduriyetini gidereceğiz."
http://www.aktifhaber.com/engelli-oglunu-siniflara-sirtinda-tasiyor-741718h.htm

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ