Engelli Milli Yüzücü Uğur Yumuk, Halterde de İddialı

İsmail Ersan - Bedensel engelli olmasına rağmen hayattan kopmayan ve milli yüzücü olma başarısını gösteren 25 yaşındaki Uğur Yumuk, halterde de Türkiye'yi temsil etmek istiyor.

Yalova Devlet Hastanesi bilgi işlem bölümünde çalışan Yumuk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, spora 15 yaşında başladığını söyledi.
Doğuştan engelli olduğunu ifade eden Yumuk, "Doğduğumda iki bacağım çarpıktı, spora ilk başladığımda çarpık bacaklarımla yüzüyordum. Yerde sürünerek yürüyordum. Spor hayatım, babamın beni bir gün Siirt'teki yarı olimpik yüzme havuzuna götürmesiyle başladı. Orada yüzerken, yüzme hocasının beni beğenip babama, 'bu çocuğu eğitelim yüzme sporuna katalım' demesiyle yüzmeye başladım. Siirt'te havuzda antrenörlük yapan hocamın gözetiminde 1 yıl antrenmanlarımı yaptım. Spora öyle başladım. 1 yıl çalıştıktan sonra 2007 yılında ilk defa Konya'da yapılan Türkiye Yüzme Şampiyonası'na katıldım ve 2 altın 1 gümüş madalya kazandım" diye konuştu. Protez bacaklara kavuştuktan sonra hayatının değiştiğini vurgulayan Yumuk, şöyle devam etti:
"Konya'da yapılan Türkiye Yüzme Şampiyonası'ndaki başarımdan dolayı Türkiye Engelliler Spor Yardım ve Eğitim Vakfı (TESYEV) tarafından İstanbul'a çağrıldım. Çarpık olan 2 bacağım ameliyat edilerek kesildi. 2 protez bacak yapıldı, hayatım değişmeye başladı. Ameliyattan sonra Siirt'e döndüm ve antrenmanlarıma başladım. Milli takım antrenörü Osman Çullu, 2009 yılında beni Kahramanmaraş'taki 15 günlük milli takım kampına çağırdı. Orada uluslararası özel Slovakya Turnuvası'na katılmak için hazırlandım. 2009 yılında Slovakya'da yapılan özel turnuvada 2 tane gümüş madalya kazandım."
http://www.haberler.com/engelli-milli-yuzucu-ugur-yumuk-halterde-de-4316015-haberi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ