Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi
Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi
|
B program Avrupa Birliği ve
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti
tarafından ortaklaşa finanse
edilmektedir.
|
|
A
Merkezi Finans ve İhale Birimi
Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi (IDP)
Hibe Başvuru Sahipleri için Rehber
Bütçe kalemi 22.02.01
Referans:
CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP
EuropeAid/133144/M/ACT/TR
Ön Teklifler için son başvuru
tarihi 23.07.2012
Uyarı
Bu, sınırlı (iki aşamalı) bir Teklif
Çağrısıdır. İlk aşamada, değerlendirme için sadece Ön Teklifler sunulmalıdır. Ön
Teklifleri kabul edilen başvuru sahipleri Tam Başvuru Formlarını teslim
etmeleri için ayrıca davet edilecektir.Tam Başvuru Formlarının
değerlendirmesini müteakiben, şartlı kabul edilen başvuruların uygunluk
denetimi yapılacaktır. Bu denetim, Sözleşme Makamının talep ettiği destekleyici
belgeler ve başvuru ile birlikte gönderilmiş olan imzalanmış “Başvuru Sahibi
Beyanı” esas alınarak yapılacaktır.
HİBE
REHBERİ VE EKLERİNİN TÜRKÇE VERSİYONU SUNULMASINA RAĞMEN, HERHANGİ BİR İHTİLAF
DURUMUNDA İNGİLİZCE METİN YASAL REFERANS OLARAK KABUL EDİLİR.
“Özürlülük”
olgusu, özürlü olmayı yalnızca bireysel bir durum olmaktan çıkarıp, toplumsal
bir sorun haline getiren çok boyutlu bir kavramdır. 2002 Özürlülük Araştırması
sonuçlarına göre Türkiye’de 8.4 milyon özürlü birey (toplam nüfus içindeki
oranı %12.3) bulunmaktadır. Söz konusu araştırma sonuçlarına göre özür tür ve
oranlarının açılımı ise şöyle verilebilir: 1.25% fiziksel, 0.48% öğrenim zorluğu, 0.38%
konuşma ve dil bozuklukları, 0.37% işitme,
0.6% görme ve 9.7% ruhsal sağlık problemi ve süreğen hastalığı
bulunanlar.
Özürlülük konusunda temel problem, özürlü bireylerin toplumda her alanda
çok sayıda farklı engellerle karşı karşıya kalmalarıdır. Bu engeller şöyle
sıralanabilir:
(a) Tutumlarla ilgili engeller: Toplumda özürlülük olgusuna yönelik genelde
olumsuz tutumlar nedeniyle özürlü bireyler bağımsız ve üretken bireyler olarak
kolayca kabul görmemektedirler. İşverenlerin, kamu hizmetlerini sunanların,
özellikle sağlık, eğitim, ulaşım gibi temel sektörlerdeki çalışanların özürlü
bireylere yönelik olumsuz tutumlarından kaynaklanan ayrımcı uygulamalar
nedeniyle, özürlü bireyler toplumsal yaşamın her aşamasına diğer bireylerle
birlikte katılamamaktadırlar. Ayrımcı uygulamalara maruz kalan özürlü bireyler,
Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Sözleşmeleri’nde belirlenen temel hak ve
hürriyetlerden yararlanamamaktadırlar.
(b) Politikayla ilgili engeller: Özürlülük olgusunun çok boyutlu yapısını
göz önüne almadan oluşturulan politikalar ve bu politikaların uygulanması,
özürlü kişilerin kendine yetebilen ve üretken bireyler olmasını
engelleyebilmektedir. Bu nedenle, özürlülüğe dönük sosyal politikalar,
özürlülüğün tüm yaşam alanları ile ilişkili olduğu gerçeğini gözönünde
bulundurmalıdır. Geliştirilen politikalar ve programlar özürlü bireylerin özel
ihtiyaçlarına uygun olmalı ve bunlar fırsat eşitliğine ve ayrımcılıkla
mücadeleye dayalı olmalıdır. Geniş kapsamlı politikalar ve toplumda her bireye
eşit hak ve fırsatlar sunan programlarla sosyal entegrasyon sağlayarak, ayrımcı
uygulamaların ortadan kaldırılması mümkündür.
(c) Fiziksel engeller: Çevresel ve
mimari engeller özürlü bireyin sosyal yaşama katılımında ve bağımsızlığını sağlamada
ciddi bir sorun yaratmaktadır. Kamusal
alanların, açık ve kapalı tüm alanların özürlü bireyler için ulaşılabilir
olması gerekmektedir. Ancak, özürlüler için problemli alanlardan biri erişim
engelleridir.
Özürlü
bireyler söz konusu olduğunda, yasal arka plan yeterince değerlendirilmelidir. Ancak,
mevcut yasaların uygulanmasındaki eksiklikler özürlü kişileri temel hak ve
özgürlüklerden mahrum bırakarak , halen önemli bir engel oluşturmaktadır. Bu kapsamda başlıca sorun alanları şöyle
sıralanabilir: Özürlü bireylerin % 24.8’i uzun süreli sağlık sorunuma sahiptir.
Buna ek olarak özürlü bireylerin % 36.3’ü okuryazar değildir. Ayrıca, her beş
özürlü bireyden sadece biri iş gücüne katılabilmektedir. İç ve dış mekanlardaki
fiziki engeller, özürlülerin toplum içindeki hareket edebilirliğinde hala ciddi
engeller oluşturmaktadır. İşverenler, özürlü kişileri istihdam ederken makul
düzenlemeler kavramını dikkate almamaktadır ve iş gücünde özürlü kişilere insan
kaynağı talebi halen sınırlıdır. Her türlü ekonomik, kültürel ve
sosyal alanda özürlülere karşı olumsuz davranışların varlığı, ciddi engeller
sonucu oluşmaktadır. Yukarıda sözü edilen problemler özürlülerin, özrü
bulunmayan insanlara olan bağımlılığınının artmasına ve ekonomiye katkıda
verimsiz insanlar oldukları yönündeki önyargının genelleşmesine neden
olmaktadır.
Yukarıdaki değerlendirmeler
dikkate alınarak, Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından “Stratejik Plan
2008-2012” belgesi hazırlanmıştır. Plan,
2013 yılına kadar gerçekleştirilecek olan proje ve çalışmalar ile fırsat
eşitliği ile ilgili olarak özürlülerin topluma katılımına daha fazla
odaklanmayı içermektedir. Planın erişilecek hedefleri de: Özürlü kişilere karşı
önyargıları yıkmak, özürlü bireylerin temel hak ve özgürlüklerden
yararlanmaları ve katılımları önündeki engelleri kaldırmak, özürlülük
alanındaki politika belirleme sürecine özürlü kişilerin katkısını sağlamak,
karar alma mekanizmalarına özürlü kişilerin ve örgütlerinin aktif ve tam
katılımını temin etmek, olarak belirlenmiştir. Bu nedenle, proje ve
çalışmaların, özürlü bireylere yönelik ayrımcılıkla sonuçlanan uygulamalarla
mücadele edilmesi, ulaşılabilir fiziksel çevre, temel hakların kullanımı, kamu
hizmetlerinden yararlanmada eşit fırsatlar konularında yoğunlaşması gerektiği
tespit edilmiştir. Bu bağlamda; özürlü bireylerin sivil toplum örgütlerinin
(STÖ) ve özürlülerin haklarını savunan STÖ’lerin kapasitelerinin güçlendirilmesi
amacıyla IPA-I bileşeni kapsamında “Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun
Geliştirilmesi” projesi hazırlanmıştır.
Başvuru sahipleri için hazırlanan
bu Rehber, “Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi” Projesinin
hedeflerini, önceliklerini ve uygunluk kriterlerini tanımlamaktadır. Proje
kapsama ve uygulama alanı Türkiye ile sınırlandırılmıştır.
Aile
ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü (ASPB)
ve Merkezi Finans ve İhale Birimi (MFİB) bu Hibe Programının kurumsal yapısını
oluşturmaktadır. Projenin Faydalanıcısı olarak ASPB, MFİB ile imzalanan
Uygulama Anlaşmasındaki kurallara göre Programın genel koordinasyonundan
sorumlu olacak ve MFİB Başkanı olan Program Yetkilendirme Görevlisi’nin (PYG)
genel sorumluluğu altında kazanılan hibelerin izlemesini gerçekleştirecektir.
MFİB bu Programın Sözleşme Makamıdır ve Hibe Programının idari ve malî
yönetiminden sorumludur. MFİB hibe fonlarının doğru bir şekilde kullanılması
açısından nihai sorumluluğu haiz olup; ihale, sözleşme ve ödemelerle ilgili
süreçlerden sorumludur ve bu dokümanda “Sözleşme Makamı” olarak
atfedilmektedir.
Bu Hibe Programı, 2009 Türkiye
Ulusal Programı kapsamında, IPA-I-“Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma”
Bileşeni altında AB tarafından finanse edilmektedir.
Bu
Teklif Çağrısının genel amacı,
özürlü kişilerin mallara, hizmetlere ve hayatın tüm unsurlarına eşit
erişimlerinin sağlanmasıdır.
Bu Teklif Çağrısının
özel amacı, özürlü kişilerin STÖ’lerinin
ve özürlü kişilerin haklarını savunan STÖ’lerin kapasitelerinin güçlendirilmesi
ve Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile özürlülük alanında çalışan
STÖ’lerin arasındaki diyalogun geliştirilmesidir.
Programın, özürlülerin toplumsal hayatın her alanına aktif katılımını
teminat altına almak için, STÖ’lerin iletişim ağını ve Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü ile STÖ’ler
arasındaki diyalogu geliştirmesi beklenmektedir. Bu kapsamda, Program STÖ’lerin
karar alma süreçlerine katılımında bilinç artırılmasına katkıda bulunacaktır.
Programın, ayrıca özürlü kişilerin ve özürlü kişilerin haklarını savunan
sivil toplum örgütlerinin kapasitelerini artırması ve özürlülük alanında kamu
kuruluşları ile sivil toplum arasıdaki diyaloğun geliştirmesi beklenmektedir
Programın, özürlülük mal ve hizmetlere eşit ulaşım, sosyal entegrasyon ve tam
katılımın sağlanması açılarından politika ve proje önerilerinde bulunarak,
STÖ’lerin kapasitelerinin artırılmasında ve karar alma süreçlerinde
güçlendirilmelerinde büyük bir sinerji yaratması beklenmektedir.
Tüm projeler, bu Teklif Çağrısının özel hedefine
uygun olmalıdır.
Bu Teklif Çağrısı için ayrılan
indikatif toplam tutar 2.000.000 AVRO’dur. Sözleşme Makamı,
hibe için ayrılan miktarın tümünü tahsis etmeme hakkını saklı tutar.
Hibe Miktarları
Bu Program
kapsamında verilecek hibeler aşağıda belirtilen alt ve üst sınırlar arasında
olmalıdır:
·
Asgari hibe miktarı: 25.000 Euro
·
Azami hibe miktarı: 100.000 Euro
Bu Teklif Çağrısı kapsamında verilecek
hibeler aşağıda belirtilen projenin uygun maliyetler toplamının alt ve üst
yüzdeleri arasında olmalıdır:
·
Asgari yüzde: Projenin tahmini uygun maliyetler toplamının %50’si.
·
Azami yüzde: Projenin uygun maliyetler toplamının %90’ı (ayrıca Bölüm 2.1.4’e bakınız).
Kalan tutar (Projenin toplam
maliyeti ile Sözleşme Makamından istenecek olan hibe tutarı arasındaki fark
gibi), başvuru sahibinin ya da ortaklarının kendi kaynaklarından ya da Avrupa Birliği
bütçesi dışındaki başka bir kaynaktan sağlanmalıdır.
Bu Rehber, Avrupa Birliği Dış Yardım Sözleşme
Usulleri Uygulama Rehberi (PRAG) hükümlerine uygun olarak, bu Teklif Çağrısı
çerçevesinde finanse edilecek projelerin sunulması, seçilmesi ve uygulanması
ile ilgili kuralları içermektedir (PRAG’a şu internet sitesinden ulaşılabilir: http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm).
Finansmanı sağlanabilecek projelere ilişkin üç uygunluk
kriteri bulunur:
·
Hibe talebinde bulunabilecek başvuru sahipleri (2.1.1) ve ortakları
(2.1.2),
·
Hibe verilebilecek faaliyetler (2.1.3),
·
Hibe tutarının belirlenmesinde dikkate alınabilecek maliyet türleri
(2.1.4).
(1) Hibe almaya hak kazanabilmek için, başvuru
sahiplerinin aşağıdaki koşulları sağlaması gerekmektedir:
·
Tüzel kişiliğe sahip olmak ve
·
Kâr amacı gütmemek ve
·
Projenin hazırlanması ve yönetiminden ortakları ile birlikte doğrudan
sorumlu olmak, aracı olarak faaliyet göstermemek.
ÖNEMLİ NOT 1
Başvuru sahibi ya
da ortak(lar) kuruluşlardan en az biri Türkiye’de
kayıtlı bir STK olmalıdır
Bu
Teklif Çağrısına, sadece bu kriteri sağlayan federasyonlar, konfederasyonlar, dernekler
ve vakıflar başvurabilirler (bkz. Dipnot 2).
|
ÖNEMLİ NOT 2
STK şubelerinin, merkezlerinden aldıkları
bir “teyit mektubu” sunmaları gereklidir.
|
(2) Potansiyel
başvuru sahipleri, Avrupa Birliği Dış Yardım Sözleşme Ususlleri Uygulama
Rehberi 2.3.3 bölümünde listelenen durumlardan herhangi birine giriyorsa, Teklif
Çağrısına katılamaz veya hibeden yararlanamazlar (PRAG’a aşağıdaki İnternet
sitesinden ulaşılabilir: http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm).
Başvuru sahipleri, Hibe Başvuru
Formunun A Kısmı 3. Bölümünde (“Başvuru Sahibinin Beyanı”) yukarıda bahsedilen
durumlardan herhangi birinin kapsamına girmediklerini beyan etmek
zorundadırlar.
Başvuru sahipleri, aşağıda
belirlenen şartlara uygun ortakla birlikte başvuruda bulunmalıdır.
Ortaklar
Başvuru sahibinin ortakları
projenin tasarımına ve uygulamasına katılırlar ve ortakların giderleri de Hibe
Başvuru Sahibinin giderleri gibi uygun gider olarak değerlendirilir.
Dolayısıyla ortaklar, başvuru sahibi ile aynı uygunluk kriterlerini taşımak
zorundadırlar[3]. Bölüm 2.1.1’de bahsedilen
kategorilere ek olarak aşağıda belirtilen kuruluşlar da uygun ortak olarak
değerlendirilecektir:
- Üniversiteler, ticaret odaları, odalar, mesleki dernekler, işçi ve işveren örgütleri, mesleki örgütler, araştırma enstitüleri, teknik ve mesleki eğitim kurumları, işçi ve işveren sendikaları, halk eğitim merkezleri, diğer mesleki örgütler ve onların federasyonları ve konfederasyonları, okullar, kamu kurumları, kar amacı gütmeyen şirketler ve kar amacı gütmeyen kooperatifler.
- Yerel yönetimler; belediyeler ve yerel yönetimlere bağlı dernekler.
Aşağıda yer alanlar “ortak” olarak kabul edilmemektedir ve “ortaklık
beyannamesi” imzalamak zorunda değillerdir:
- İştirakçiler
Diğer kuruluşlar, projede
iştirakçi olarak yer alabilir. Bu iştirakçiler projede gerçek bir rol üstlenir
ancak günlük harcırahlar ve seyahat giderleri haricinde hibeden
yararlanamazlar. İştirakçi kuruluşlar için, Bölüm 2.1.1’deki uygunluk
kriterlerini sağlama şartı yoktur. İştirakçiler, Hibe Başvuru Formu kısım B, 5.
Bölüm - “Başvuru Sahibinin Projeye Katılan İştirakçileri” bölümünde
belirtilmelidirler.
- Alt-yükleniciler
Hibe faydalanıcıları projelerde
tanımlı işleri alt yüklenicilere ihale edebilirler. Alt yükleniciler ortak ya
da iştirakçi olmayıp, Standart Hibe Sözleşmesi Ek IV’te yer alan satın alma
kurallarına tabidirler.
Başvuru Sahibi, lider kurum
olarak hareket edecek ve seçilmesi halinde sözleşme tarafı (“Faydalanıcı”)
olarak nitelendirilecektir.
Tanım:
Bir proje birbiriyle ilişkili bir
dizi faaliyetten oluşur.
Süre:
Bir projenin planlanan süresi 10 aydan az, 12 aydan fazla olamaz.
Sektörler veya konular:
Program aşağıdaki bir veya birden fazla
tematik alana giren faaliyetleri destekleyecektir:
1.
Farkındalık Artırma: özürlülük ile ilgili konuların tanıtımını hedefleyen faaliyetler, toplumda
özürlülere karşı davranış değişikliği oluşturma amaçlı organizasyon ve faaliyetler;
2.
Eğitim: özürlüler için eğitimde fırsat eşitliğinin teminat
altına alınmasını ve toplumdaki özürlülerin eğitim becerilerinin
geliştirilmesini amaçlayan faaliyetler;
3.
Erişilebilirlik: özürlülerin kendi çevreleri, ulaşım, kamu
tesisleri ve hizmetleri, bilgi ve haberleşme teknolojilerine erişimlerini
sağlayamak amacıyla, her tüzlü özüre sahip kişi tarafından kullanılabilecek
erişilebilir ürün ve/veya hizmet;
4.
Mesleki eğitim ve sürdürülebilir istihdam: iş gücü
piyasasından özürlülerin karşılaşmakta olduğu zorlukların kolaylaştırılması ve
iş fırsatlarına erişim konusunda kişilerin şanslarının artırılmasını amaçlayan
faaliyetler;
5.
Sağlık: özürlülerin tıbbi bakım, bakım ürünleri ve/veya
hizmetlerinden yararlanma şansını arttırmayı ve aynı zamanda özürlülerin
sağlıkları ve belirleyici unsurları üzerindeki kontrollerini arttırmayı
amaçlayan faaliyetler.
6.
Sosyal yaşam alanlarına entegrasyon (kültür, sanat, turizm, spor
faaliyetleri, bağımsız yaşam ve sosyal hizmetler): özürlülerin
sosyal hayatın tüm unsurlarına aktif katılımlarını ve özürlüler için fırsat
eşitliğinin gerçekleşmesini amaçlayan faaliyetler;
7.
Ayrımcılığa karşı mücadele: sosyal hayatın her alanında
özürlülük alanındaki ayrımcılığın engellenmesini amaçlayan faaliyetler.
Yer
Projeler Türkiye’de gerçekleştirilmelidir.
Bununla birlikte, istisnai
olarak, Proje kapsamındaki kimi geçici etkinlikler, başvuru sahibi tarafından
detaylı bir şekilde gerekçelendirilmesi durumunda, Türkiye sınırları dışında da
gerçekleştirilebilir. Ancak, sınır dışında gerçekleşecek bu tür faaliyetler
Projenin ana parçası olmamalıdır.
Proje türleri
Çağrının amacını yerine getirmeyi
amaçlayan ve tematik alanlardan en az biri kapsamında olan projeler
seçilecektir. Bu Teklif Çağrısı kapsamında, tematik alanlarda, hedef kitle olan
özürlülerin farklı ihtiyaç ve beklentilerine uygun şekilde proje geliştirilmesi
gereklidir. Aşağıda verilen proje listesi yalnızca
örnek niteliğinde olup; söz
konusu faaliyetler listedekilerle sınırlı değildir.
·
Yerel ve ulusal düzeyde özürlülerin sosyal hayata tam ve aktif
katılımlarına odaklanan yeni modeller geliştirilmesi
·
Özürlülere karşı olumsuz tavırların ortadan
kaldırılması ve ilgili kurumlar arasında diyalog tahsisi ile, ayrımcı
uygulamalarla mücadele kapasitelerinin artırılması
·
Sosyal, kültürel, ekonomik ve politik hayatta özürlülerin tam katılımları
önündeki engeller ile ilgili farkındalık artırılması
·
Özürlülerin ve STÖ’lerin politik, kültürel, ekonomik ve sosyal alanlarda
karar alma süreçlerine katılım oranının artırılması
·
Özürlülerin istihdamı ve sürdürülebilir kar amaçlı faaliyetlere
katılımlarının teşvik edilmesi (Piyasa koşullarına uyumlu olan ve özürlüler
için mesleki eğitim içeren iş fırsatları içeren faaliyetler)
·
Özürlülerin eğitim/öğretime katılımlarının desteklenmesi (özürlülük tipine,
koşullarına ve eğitim ihtiyaçlarına bağlı olarak eğitim modellerinin
ödüllendirilmesi/desteklenmesi, eğitim modellerinin uygulanması, eğiticilerin
eğitimi, özel eğitim, erken çocukluk eğitimi, okul öncesi eğitim, aile eğitimi,
kaynaştırma ve yaşam boyu eğitim)
·
Sağlık hizmetlerinden özürlülerin faydalanma seviyesinin desteklenmesi ve
arttırılması
·
Özürlülerin sosyal, kültürel, spor faaliyetlerine entegrasyonunun
geliştirilmesi (özürlüler için yeni spor branşlarının tanıtımı,
yaygınlaştırılması ve ödüllendirilmesi, özürlüler için olan spor branşlarındaki
yeniliklerin aktarılması, eğiticilerin eğitimi, özürlülerin özel ihtiyaçları
ile ilgili olan sanat branşlarına yönlendirilmesi, sanat eğtimi ve performansı,
kültürel faaliyetlere katılım, bağımsız yaşamın desteklenmesi)
·
Davranışsal değişimi, medya, sanat, kültür ve
bilimsel yöntemlerle, özürlülere yönelik olumsuz davranışlar, tutumlar ve
inançlar hakkındaki bilinç düzeyinin artırılması
·
Özürlülük alanı ile ilişkili olarak, yaşlı ve
yoksulluk içindeki kişiler konularındaki projelerin desteklenmesi
·
Mallara, hizmetlere ve fiziksel ortamlara özürlülerin erişiminin teminat sağlanması
Faaliyet Türleri
Bazı örnek faaliyetler aşağıda sunulmuştur.
Bu listenin amacı desteklenebilecek proje türlerine ilişkin yol göstermek olup
proje türleri bunlarla sınırlı değildir.
Proje aşağıda verilen faaliyetlerden bir veya
birden fazlasını içerebilir:
·
Eğitim, çalıştaylar, seminerler, konferanslar,
·
İhtiyaç, eğilim, beceri tespiti ve değerlendirmesi de dâhil olmak üzere
yukarıdaki başlıklarla ilgili saha araştırmaları,
·
Basılı yayın ve dokümanlar,
·
Görsel yayın, doküman, medya ürünleri,
·
Farkındalık yaratma etkinlik ve kampanyaları
·
Çalışma ziyaretleri,
·
İletişim ağları, platformlar ve internet siteleri oluşturulması,
·
STÖ’ler arası diyalog, deneyim ve bilgi alışverişi sağlayacak faaliyetler,
·
Özürlü bireylere yönelik bilgilendirme, rehberlik ve danışmanlık
hizmetlerinin sağlanması,
·
Sanatsal faaliyetler ve gösteriler (filmler, sergiler, konserler,
yarışmalar),
·
Tematik alanlarda farklı şehirler, belediyeler ve sığınma evleri vb.
arasında tecrübelerin aktarılması, ortaklık kurulması ve ortak stratejiler
geliştirilmesi,
·
Analizler ve stratejiler hazırlanması,
·
Kamu kurumları ile STÖ’ler arasında diyalogun geliştirilmesine yönelik
faaliyetler.
Proje
herhangi bir eğitim faaliyeti içeriyorsa, ilgili eğitim planı, başvuru paketinde
yer alan Ek F’ye göre hazırlanarak, Başvuru Formu (2. aşama) ile birlikte
sunulmalıdır.
Faaliyet listesi yalnızca örnek niteliğinde olup, söz
konusu faaliyetler listedekilerle sınırlı değildir.
Faaliyetler Projenin amacına hizmet etmeli ve
Programın genel amacına katkıda bulunmalıdır. Proje teklifi bütünsel bir yaklaşım çerçevesinde
yukarıda belirtilen faaliyetlerden birden fazlasını içerebilir.
Başvuru sahiplerinin hedefler ve önceliklere
uyması ve AB finansmanının görünürlüğünü sağlaması gerekmektedir (bknz. Avrupa
Komisyonu’nun http://ec.europa.eu/europeaid/work/visibility/index_en.htm adresinde yayınlanan AB Dış Faaliyetlerine
İlişkin İletişim ve Görünürlük Rehberi).
ÖNEMLİ NOT 3
Kural olarak, başvuruların “orjinal” ve hedef grubun
ihtiyaçlarına, problemlerine özgü ve uygun çözümler ve uygulama yöntemleri
ile tasarlanmış olması gerekmektedir. Bu nedenle, başvurularda;
·
Benzer faaliyet alanlarının, yazılış tarzlarının
veya farklılaştırılmış benzer cümlelerin,
·
Benzer bütçenin,
·
Uygulama yeri, başvuru sahibi/ortak(lar) ismi ve
hedef grup sayısı gibi bazı küçük değişikliklerle benzer uygulama şekillerinin
sunulması durumunda, Değerlendirme Komitesi ve/veya
Sözleşme Makamı tarafından kabul edilebilir geçerli bir dayanak bulunmaz ise,
“kopyala başvurular” değerlendirme sürecinde elenebilecektir.
|
Aşağıda belirtilen türde
faaliyetleri içeren projeler uygun değildir:
·
Sadece veya büyük ölçüde, çalıştaylara, seminerlere,
konferanslara, kongrelere katılım için bireysel finansman sağlanmasını içeren
projeler;
·
Sadece veya büyük ölçüde çalışma ya da eğitim kursları
için verilecek bireysel burslara yönelik projeler;
·
Konferanslar, yuvarlak masa oturumları, seminerler ya da
benzeri bir kerelik faaliyetler. Bu faaliyetler yalnızca daha kapsamlı bir
projenin parçasını oluşturuyor olmaları durumunda finanse edilebilecektir. Bu
amaç doğrultusunda, herhangi bir konferans için hazırlık faaliyetleri ve
işlemlerin yayımlanması, kendi başlarına daha kapsamlı bir proje
oluşturmamaktadır;
·
Devlet bütçesinden, başka Topluluk programlarından ya da diğer kaynaklardan
finanse edilmiş ya da edilmekte olan faaliyetler;
·
MFİB ile Hibe sözleşmesinin imzalanmasından önce başlayan faaliyetler;
·
Sadece araştırma faaliyetleri içeren projeler;
·
Ticari faaliyetler;
·
Siyasi nitelikli veya siyasi
partilerle ilgisi olan projeler;
·
Hibe veren faaliyetler (diğer kişi ya
da kuruluşlara (maddi veya ayni) hibe vermek veya kendi işlerini kurabilmek vb.
nedenlerle diğer kişi ya da kuruluşlara kredi sağlamak);
·
Alt yapı projeleri veya esas olarak
ekipman satın alımına yönelen projeler;
·
Başvuru sahibinin veya (varsa) ortaklarının hâlihazırdaki
temel bir faaliyetlerini finanse eden proheler;
·
Kamu işletmelerin veya özel işletmelerin kurulmasını veya
mevcut olanların faaliyetlerine destek verilmesini ve kar amacı güden
faaliyetleri içeren projeler,
·
Sadece strateji, plan ya da benzer
belgeleri geliştirmeye yönelik projeler. Bu faaliyetler sadece geniş bir projenin
parçası ise fonlanacaktır.
Başvuruların sayısı ve her bir
başvuru sahibi için sağlanacak hibeler
Bir başvuru sahibi, bu Teklif Çağrısı
kapsamında ikiden fazla başvuru yapamaz.
Bir başvuru sahibi, bu Teklif Çağrısı
kapsamında birden fazla hibeden
yararlanamaz.
Bir başvuru sahibi, aynı zamanda
başka iki başvuruda ortak olarak yer
alabilir.
Ortaklar, ikiden fazla başvuruda yer alamazlar.
ÖNEMLİ NOT 4
Kamu kurumları, ikiden (2)
fazla başvuruda “ortak” olarak yer alabilirler.
|
2.1.4 Maliyetlerin uygunluğu: Hibe kapsamında dikkate alınabilecek maliyetler
Bir hibe için sadece ‘uygun
maliyetler’ dikkate alınabilir. Uygun olarak kabul edilen ve edilmeyen
maliyetler aşağıda verilmiştir. Bütçe, hem bir maliyet tahmini hem de “uygun
maliyetler” için tavan niteliğindedir. Uygun maliyetler, (gündelik ve dolaylı
maliyetler hariç) destekleyici belgelerde yer
alan gerçek maliyetlere dayandırılmalıdır.
Hibe verilmesi yönünde yapılacak
tavsiye kararı, sözleşmenin imzalanmasından önceki kontrol sürecinde bütçe
değişikliği gerektiren herhangi bir sorun çıkmamasına bağlıdır (örneğin,
aritmetik hatalar, tutarsızlıklar ya da gerçekçi olmayan maliyetler ve diğer
uygun olmayan maliyetler). Kontroller, söz konusu hata ya da tutarsızlıklar
için başvuru sahibinden ilave açıklama istenmesini ve Sözleşme Makamının hibe
tutarında değişiklik yapmasını veya azaltmaya gitmesini gerektirebilir.
Bütçedeki muhtemel değişiklikler, Sözleşme Makamından talep edilen hibe
miktarını ya da eş finansman yüzdesini artırmayacaktır.
Bu nedenle, gerçekçi ve maliyet-etkin bütçeler
sunmak başvuru sahibinin yararına olacaktır.
ÖNEMLİ NOT 5
Aşağıda belirtilen koşullar
dışında 657 No’lu Kanuna tabi çalışan devlet memurları Proje kapsamında
istihdam edilemez ve kendilerine herhangi bir maaş ödenemez:
·
Proje kapsamında görevlendirilen devlet
memurlarının hibe faydalanıcısı veya ortaklarının bordrolu çalışanı olması ve
söz konusu kurumlardan gerekli izinleri almış olmaları durumunda.
Diğer
kamu görevlileri kendilerinin ve kurumlarının tabi olduğu kanun(lar)
çerçevesinde istihdam edilebilirler.
|
ÖNEMLİ NOT 6
Ekipman ve malzemenin toplam maliyetiuygun maliyetler
toplamının (Bütçe başlığı 13) %20’sini aşmamalıdır.
|
Uygun doğrudan maliyetler
Bu Teklif Çağrısı kapsamında
maliyetlerin uygun doğrudan maliyet kabul edilebilmesi için, bu maliyetlerin
Standart Hibe Sözleşmesinin Genel Koşullar Ekinin 14 No’lu maddesindeki
hükümlere uygun olması gerekmektedir (Bkz. Ek I). Uygun
maliyetler, Hibe Yararlanıcısı ve ortakları tarafından gerçekleştirilen ve
aşağıdaki şartları taşıyan maliyetlerdir:
–
Özel Koşullar Madde 2’de tanımlandığı şekilde, faydalanıcı ya da ortağı
tarafından yapılan gerçek ödeme tarihine bakılmaksızın, projenin süresi içinde
fiilen yapılmış olması gerekmektedir; bu
durum nihai rapor hazırlama, nihai harcama teyidi ve eğer söz konusu ise nihai
değerlendirme maliyetlerinin uygunluğunu etkilemez. Hibe Sözleşmesi Ek-IV’teki
koşullar dikkate alınmak koşuluyla, Madde
1.3’te belirtildiği gibi, ihaleye çıkma süreci başlatılabilir fakat projenin uygulama döneminin başlamasından önce
proje faydalanıcıları ve ortakları tarafından sözleşme imzalanamaz;
–
Proje tahmin edilen bütçesinde belirtilmiş olmalıdır;
–
Projenin yürütülmesi için gerekli olmalıdır;
–
Faydalanıcının ya da ortaklarının hesaplarında ya da vergi belgelerinde kayıtlı,
tanımlanabilir ve doğrulanabilir olmalı ve faydalanıcının bulunduğu ülkenin
ilgili muhasebe standartlarına göre belirlenmiş ve faydalanıcının normal
maliyet muhasebesi uygulamalarına uygun olmalıdır. Özellikle iktisadi ve etkinlik
açısından değerlendirildiğinde makul ve kabul edilebilir olmalı ve sağlam bir mali
yönetim gerekleri ile bağdaşmalıdır.
Yukarıda sayılan koşullara ve Standart
Hibe Sözleşmesi Ek IV’deki ilgili hükümlerebağlı olmak üzere, Başvuru Sahibi ve
ortaklarının uygun doğrudan maliyetleri aşağıda belirtilmiştir:
–
Projede görevlendirilen personele verilen net maaşlar ile sosyal sigorta primleri ve maaşlarla ilgili
diğer maliyetler; projede yürütülmesininelzem olduğunun beyan edildiği
faaliyetler hariç olmak üzeremaaşlar ve maliyetler Faydalanıcı ya da ortakları tarafından
normalde ödenen tutarları aşmamalıdır.
–
Projede
görev alan personel ve diğer kişilerin Faydalanıcı ve ortakları tarafından
normalde ödenen oranı aşmayan seyahat masrafları ve harcırahları, sabit
miktarlar üzerinden herhangi bir geri ödeme Ek –III’de beliritilen oranları,
Avrupa Komisyonu tarafından yayımlanan sözleşmenin imzalandığı tarihteki yıllık
oranları, aşmamalıdır (bu oran için http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm interner adresine ve Ek-J’ye bakınız. and
also in Annex J);
–
Proje
amaçlarına yönelik olarak ekipman ve malzemelerin alınması (yeni) veya
kiralanmasına (yeni ya da ikinci el) ilişkin maliyetler ve piyasa oranlarına
karşılık gelmeleri koşuluyla hizmet ücretleri. Ekipman ve malzemenin toplam
maliyeti uygun maliyetler toplamının %20’sini aşmamalıdır;
–
Sarf
malzemelerine ilişkin maliyetler;
– Projenin amaçları için faydalanıcı
tarafından sağlanan ve sözleşmenin gerektirdiği maliyetler;
– Doğrudan sözleşmenin gerekliliklerinden
doğan maliyetler (bilginin yaygınlaştırılması, belirli bir faaliyete yönelik
değerlendirme, denetim, çeviri, basım, sigorta vs.);
– Denetim masrafı (Hibe miktarının 100.000
Avroyu geçtiği projelerde zorunludur. Nihai raporla birlikte bir denetim
raporunun da verilmesi gerektiğinden, denetim maliyetleri için yeterli bütçenin
ayrılması gerekmektedir);
– Görünürlük maliyetleri.
Yedek Akçe
Proje doğrudan uygun maliyetinin %5’ini geçmemek kaydıyla Proje bütçesine
Yedek Akçe dahil edilebilir. (Bütçe başlığı 7). Yedek Akçe sadece Sözleşme
Makamı’nın yazılı ön onayı ile
kullanılabilir.
Uygun Dolaylı Maliyetler (genel idari giderler)
Proje ile ilgili yapılan genel idari giderleri
karşılamak için, Projenin toplam doğrudan uygun maliyetinin %7’sini aşmayan götürü tutar, dolaylı maliyetler olarak talep
edilebilir. Dolaylı
maliyetler standart hibe sözleşme bütçesinin başka bir başlığında yer alan
maliyetleri içermediği sürece uygundur. Sözleşme imzalanmadan önce başvuru
sahibinden talep edilen yüzdenin gerekçelendirilmesi istenebilir. Ancak,
standart hibe sözleşmesinin Özel Koşulları’nda sabit bir oran belirlendikten
sonra, destekleyici belge sunulmasına gerek yoktur.
Eğer başvuru sahibi, Avrupa Birliği bütçesinden
finanse edilen bir işletme hibesi alıyorsa; hiçbir dolaylı maliyet, teklif
edilen Proje bütçesinden talep edilemez.
Ayni Katkı
Ayni katkılar gerçek harcamalar
olarak değerlendirilmekte olup uygun maliyet değildir. Bu katkılar, Faydalanıcı
tarafından sağlanan eş finansman olarak
değerlendirilemez.
Yukarıdaki hükümlere
bakılmaksızın sunulan projede, Faydalanıcı tarafından sunulan projede ayni
katkı öngörülmekteyse, bu katkının temin edilmesi gerekmektedir.
Uygun Olmayan Maliyetler
Aşağıdakiler uygun olmayan maliyetlerdir:
·
Gümrük ve ithalat vergileri ya da
diğer masraflar;
·
Arazi ve mevcut bina satın alınması,
kiralanması veya finansal kiralanması;
·
Para cezaları, finansal cezalar ve
mahkeme masrafları;
·
İşletme giderleri;
·
İkinci el ekipman satın alımı;
·
Banka masrafları, teminat masrafları
ve benzer harcamalar;
·
Döviz kuru değişim maliyetleri,
harcamaları ve projeye özel Euro hesabına ilişkin döviz kuru zararları ile
birlikte tamamen finansal nitelikteki diğer giderler;
·
Ayni katkılar;
·
Finansal kiralama giderleri;
·
Amortisman giderleri;
·
Borçlar ve oluşabilecek zararlar için
oluşturulan karşılıklar;
·
Zararlar ve gelecekteki potansiyel
yükümlülükler karşılılıkları;
·
Faiz borçları;
·
Hâlihazırda gerçekleşmiş maliyetler;
·
Başka bir proje veya çalışma programı
kapsamında faydalanıcı tarafından beyan edilen harcamalar;
·
Üçüncü taraflara verilen krediler.
PADOR’a
ön kayıt bu Teklif Çağrısı için zorunlu değildir. PADOR bilgileri bu Teklif de
kullanılmayacaktır.
Lütfen bu Çağrının sınırlı (2 aşamalı) olduğuna dikkat
ediniz. Bu nedenle, ilk aşamada sadece Ön Teklifler sunulacaktır. Bu aşamada
Tam Başvurular sunulmayacaktır.
Başvurular bu
Rehberin eki olan Hibe Başvuru Formunun (Ek A) içinde yer alan Ön Teklifindeki
talimatlar doğrultusunda yapılmalıdır.
Başvuru sahipleri
başvurularını Türkçe veya İngilizce yapabilirler.
Ön Teklifte, başvuru sahipleri sadece
Sözleşme Makamı’ndan istenilen katkının tahmini bir değerini belirtmelidirler.
İkinci aşamada sadece Tam Başvuru Formunu sunmak için davet edilen başvuru
sahipleri detaylı bir bütçe sunmak mecburiyetindedirler. Ön Teklif esas
alınarak değerlendirilen unsurlar, başvuru sahibi tarafından Tam Başvuru
Formunda değiştirilemez. İstenilen katkı Ön Teklifte belirtilen ilk tahmini
değerden %20’sinden daha fazla değişiklik gösteremez. Başvuru sahibi, gerekli
olan eş finansman oranında Rehberin 1.3 bölümünde belirtilen eş finansman
maksimum ve minimum miktar ve yüzdeleri içinde kalmak şartıyla ayarlamalar
yapabilir.
Proje Ön Teklifinin hazırlanmasına ilişkin
hatalar ya da önemli uygunsuzluklar başvurunun reddine yol açabilir.
Başvuru sahibinden, sadece sunulan bilginin
açık olmaması ve bu yüzden Sözleşme Makamı’nın tarafsız bir değerlendirme
yapmasına engel teşkil etmesi durumunda, ek açıklama talep edilecektir.
El yazısı ile hazırlanmış
başvurular kabul edilmeyecektir.
Lütfen sadece Ön Teklif formlarının
değerlendirileceğini dikkate alınız. Bundan dolayı, bu belgelerin Proje ile ilgili TÜM bilgileri içeriyor
olması büyük önem taşımaktadır. İlave olarak başka ek gönderilmemelidir.
Ön Teklif, Ön Teklif Kontrol Listesi (Hibe
Başvuru Formu Kısım A, Bölüm 2) ve Ön Teklif için Başvuru Sahibinin Beyanı
(Hibe Başvuru Formu Kısım A, Bölüm 3) ile beraber A4 boyutunda ve bir (1) asıl ve iki (2) kopya olarak sunulmalıdır.
Ön Teklifler ayrıca elektronik formatta
sunulmalıdır. Elektronik
format, matbu versiyonla birebir aynı içeriğe sahip olmalıdır.
Başvuru
sahibinin birden fazla farklı Ön Teklif göndermesi halinde, her bir teklifin
ayrı ayrı teslim edilmesi gerekmektedir.
Dış zarfın üzerinde Teklif Çağrısının ilgi numarası CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP ve başlığı, (Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı) ile başvuru sahibinin tam adı ve adresi ile “NOT TO BE OPENED BEFORE THE OPENING SESSION” ve “AÇILIŞ OTURUMUNDAN ÖNCE
AÇMAYINIZ” ibareleri yer almalıdır.
Ön Teklifler, kapalı (mühürlü) zarf içinde iadeli
taahhütlü posta ile, özel kargo şirketi ile veya elden (elden teslim eden
kişiye imzalı ve tarihli bir alındı belgesi verilecektir) aşağıdaki adrese gönderilmeli/teslim
edilmelidir:
Posta adresi - Elden teslim ya da özel kargo hizmeti için
adres: :
Merkezi Finans ve İhale Birimi
Sn. Muhsin Altun (PYG- MFİB Başkanı)
Eskişehir Yolu 4.Km 2.Cad.
(Halkbank
Kampüsü) No: 63 C-Blok
06520
Söğütözü Ankara, Türkiye
İlgi: CFCU/TR2009/0135.01-04/ IDP
Başlık: “Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı”
Başka yollarla (örneğin, faks ya da elektronik posta ile) gönderilen ya
da başka adreslere teslim edilen başvurular reddedilecektir.
Başvuru sahipleri, Ön Teklif Kontrol Listesini
kullanarak (Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 2), Ön Tekliflerinin eksiksiz
olduğunu doğrulamalıdır. Tam olmayan Ön Teklifler reddedilecektir.
Başvuruların
incelenmesini kolaylaştırmak için, orijinal dosyanın ve 2
kopyasının A4 boyutunda ve aşağıdaki sırayla sunulması gerekmektedir:
1.
Ön
Teklif – Hibe Başvuru Formu Kısım A,
2.
Kontrol
Listesi – Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 2,
3.
Başvuru
Sahibinin Beyanı – Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 3
4.
Değerlendirme
Tablosu – Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 4
Lütfen
yukarıda sıralanan belgeleri ayrı ayrı zımbalayınız!
Ön Tekliflerin teslimi için son
tarih 23 Temmuz 2012, yerel saat
16:00’dır ve son tarihin teyidi için yollama tarihi, damga pulu tarihi veya
tediye tarihi esas alınacaktır. Elden yapılan başvurular 23 Temmuz 2012, yerel saat
16.00’ya kadar kabul edilecektir ve bunun teyidi için imzalı ve
tarihli alındı belgesi esas alınacaktır. Son başvuru tarihinden sonra sunulan Ön Teklifler doğrudan
reddedilecektir.
Bununla birlikte Sözleşme Makamı,
değerlendirme sürecinin etkinliğini korumak için Ön Teklif değerlendirme
raporunun onay tarihinden sonra gelen başvuruları reddedebilir (Bkz. 2.5.2’de
öngörülen zaman çizelgesi).
Bu Teklif Çağrısına ilişkin
bilgilendirme toplantısı Türkiye’nin birçok ilinde yapılacaktır. Toplantıların
yerleri ve tarihleri ile ilgili http://www.cfcu.gov.tr ve http://www.ozida.gov.tr internet sitelerini takip
ediniz.
Sorularınızı, Ön Tekliflerin
alınması için belirlenen son başvuru tarihinin 21 gün öncesine kadar, Teklif Çağrısının ilgi numarasını açıkça
belirterek (CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP “Özürlülerin
Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe
Programı”) elektronik posta ile aşağıdaki adrese gönderebilirsiniz:
E-posta adresi: idp@cfcu.gov.tr
Belirtilen tarihten sonra
Sözleşme Makamı soruları cevaplamak yükümlülüğünde değildir.
Sorulara, Ön Teklif
teslim tarihinden en geç 11 gün öncesine
kadar yanıt verilecektir.
Başvuru sahiplerine eşit muamele
sağlamak amacıyla, Sözleşme Makamı bir başvuru sahibi, proje ortağı, bir proje
veya projenin belirli faaliyetlerinin uygunluğu konusunda ön görüş beyan etmez.
Diğer başvuru sahiplerini de ilgilendirebilecek
sorular, yanıtlarıyla birlikte ayrıca değerlendirme süreci boyunca başvuru
sahiplerini ilgilendiren diğer önemli duyurular internette http://www.cfcu.gov.tr;
www.ozida.gov.tr adreslerinde ve
EuropeAid internet sitesinde https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?do=publi.welcome
yayımlanacaktır.
Bununla birlikte yayınlanan soru
ve yanıtlara ilişkin bilgi almak amacıyla yukarıdaki internet sitelerinin
düzenli olarak kontrol edilmesi tavsiye edilmektedir.
Ön Tekliflerin ön seçimini
takiben, başvuru sahiplerinden, bu Rehberin ekinde yer alan Başvuru Formu Kısım
B’yi kullanarak tam başvurularını sunmaları istenecektir. Başvuru sahipleri,
Başvuru Formu formatında hiçbir değişikliğe gitmeden paragrafları ve sayfaları
verilen sırada doldurmalıdırlar.
Ön Teklif esas alınarak değerlendirilen
unsurlar başvuru sahibi tarafından Tam Başvuru Formunda değiştirilemez.
İstenilen katkı Ön Teklifte belirtilen ilk tahmini değerin %20’sinden daha
fazla değişiklik gösteremez. Başvuru sahibi, gerekli olan eş finansman oranında
Rehberin 1.3 bölümünde belirtilen eş finansman maksimum ve minimum miktar ve
yüzdeleri içinde kalmak şartıyla ayarlamalar yapabilir.
Başvuru
sahiplerinin başvurularını Ön Teklifleri ile aynı dilde sunmaları
gerekmektedir.
Uygun değerlendirmenin yapılabilmesi için,
Tam Başvuru Formunun dikkatli ve mümkün olan en açık şekilde doldurulması
gerekmektedir.
Kontrol Listesi’nde (Başvuru Formu Kısım B,
Bölüm 6) listelenen konularla ilgili herhangi bir hata veya Başvuru Formundaki
önemli tutarsızlıklar (Örneğin, bütçe tablolarında belirtilen miktarların
tutarsızlık göstermesi) başvurunun reddine yol açabilir.
Başvuru sahibinden, sadece
sunulan bilginin açık olmaması ve bu yüzden Sözleşme Makamı’nın tarafsız bir
değerlendirme yapmasına engel teşkil etmesi durumunda, ek açıklama talep
edilecektir.
El yazısı ile hazırlanmış
başvurular kabul edilmeyecektir.
Sadece Tam Başvuru Formunun ve doldurulması
gereken matbu eklerin (bütçe, mantıksal çerçeve, proje koordinatörü ve diğer
kilit personelin özgeçmişleri, eğitim planı (eğer varsa)) değerlendirileceğine
dikkat ediniz. Bu nedenle, bu
belgelerin Proje ile ilgili TÜM bilgileri içeriyor olması büyük önem
taşımaktadır. İlave olarak başka ek
gönderilmemelidir.
Başvurular , kapalı (mühürlü)
zarf içinde iadeli taahhütlü posta ile, özel kargo şirketi ile veya elden
(elden teslim eden kişiye imzalı ve tarihli bir alındı belgesi verilecektir)
aşağıdaki adrese gönderilmeli/teslim edilmelidir:
Posta adresi -
Elden teslim ya da özel kargo hizmeti için adres: :
Merkezi Finans ve İhale Birimi
Sn. Muhsin Altun (PYG- MFİB Başkanı)
Eskişehir Yolu 4.Km 2.Cad.
(Halkbank
Kampüsü) No: 63 C-Blok
06520
Söğütözü Ankara, Türkiye
İlgi: CFCU/TR2009/0135.01-04/ IDP
Başlık: “Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı”
Başka yollarla (örneğin, faks ya da elektronik posta ile) gönderilen ya da
başka adreslere teslim edilen başvurular reddedilecektir.
Başvurular A4 boyutunda bir (1) asıl
ve iki (2) kopya olarak birlikte
sunulmalıdır. Tam Başvuru Formu, bütçe, mantıksal çerçeve, proje koordinatörü ve diğer
kilit uzmanların özgeçmişleri ve eğitim planı (eğer varsa) ayrıca elektronik
formatta (CD-Rom) ayrı ve tek
bir dosya halinde (örneğin; Tam Başvuru Formu ayrı dosyalara bölünmemeli; tek
bir dosya olarak kaydedilmelidir) sunulması gerekmektedir. Elektronik format,
matbu versiyonla birebir aynı içeriğe sahip olmalıdır.
Kontrol Listesi (Hibe Başvuru Formu Kısım B
Bölüm 6) ile Başvuru Sahibinin Beyanı’nın (Hibe Başvuru Formu Kısım B Bölüm 7)
ayrı ayrı zımbalanarak zarfa konması gerekmektedir.
Başvuru sahibinin
birden fazla farklı başvurusunun olması halinde, her bir teklifin ayrı ayrı
teslim edilmesi gerekmektedir.
Dış zarfın üzerinde Teklif Çağrısının ilgi numarası CFCU/TR2009/0135.01-04/IDP ve başlığı, (Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe Programı) ile başvuru sahibinin tam adı ve adresi ve “NOT TO BE OPENED BEFORE THE OPENING SESSION” ve “AÇILIŞ OTURUMUNDAN ÖNCE
AÇMAYINIZ” ibareleri yer almalıdır.
Başvuru sahipleri, Başvuru Formu Kontrol Listesini
kullanarak (Hibe Başvuru Formu Kısım B Bölüm 6), başvurularının eksiksiz
olduğunu doğrulamalıdır. Tam olmayan başvurular reddedilecektir.
Başvuruların işleme
alınmasını kolaylaştırmak için, başvuru evrakları A4 boyutunda, bir asıl ve iki
suret halinde ve her biri aşağıdaki sırada sunulmalıdır:
1. Tam Başvuru Formu – Hibe Başvuru formu, Kısım B
2. Bütçe (Ek B)
3. Mantıksal Çerçeve (Ek C)
4. İngilizce Mantıksal Çerçeve, Bütçe (Ek D) (Eğer Türkçe başvuru
yapılıyor ise)
5. Proje koordinatörü ve diğer kilit uzmanların özgeçmişleri (Ek E)
6. Eğitim Planı (eğer varsa) (Ek F)
7. Kontrol Listesi - Başvuru Formu Kısım B, Bölüm 6
8. Başvuru Sahibinin Beyanı – Hibe Başvuru Formu Kısım B, Bölüm 7
9. Değerlendirme Tablosu – Başvuru Formu Kısım B, Bölüm 8.
Lütfen yukarıda sıralanan belgeleri ayrı
ayrı zımbalayınız!
Başvuruların son teslim edilme tarihi ön
teklifleri kabul edilmiş başvuru sahiplerine gönderilecek mektupta
belirtilecektir.
Bununla birlikte, Sözleşme Makamı,
değerlendirme sürecinin etkinliğini korumak için değerlendirme raporunun onay
tarihinden sonra gelen başvuruları reddedebilir (Bkz. 2.5.2’de öngörülen zaman
çizelgesi).
Sorularınızı, Başvuru Formlarının
teslimi için belirlenen son başvuru tarihinin 21 gün öncesine kadar, Teklif Çağrısının ilgi numarasını (CFCU/TR2009/0135.04/IDP “Özürlülerin
Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi Hibe
Programı”) açıkça belirterek elektronik posta ile aşağıdaki adrese
gönderebilirsiniz:
E-posta adresi: idp@cfcu.gov.tr
Belirtilen tarihten sonra
Sözleşme Makamı soruları cevaplamak yükümlülüğünde değildir.
Sorulara, Başvuru
Formu teslim tarihinden en geç 11 gün
öncesine kadar yanıt verilecektir.
Başvuru sahiplerine eşit muamele
sağlamak amacıyla, Sözleşme Makamı bir başvuru sahibi, proje ortağı, bir proje
veya projenin belirli faaliyetlerinin uygunluğu konusunda ön görüş beyan etmez.
Diğer başvuru sahiplerini de
ilgilendirebilecek sorular yanıtlarıyla birlikte, internette http://www.cfcu.gov.tr; www.ozida.gov.tr adreslerinde ve EuropeAid
internet sitesinde https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?do=publi.welcome
yayımlanacaktır.
Bu nedenle yayınlanan soru ve
yanıtlara ilişkin bilgi almak amacıyla yukarıdaki internet sitelerinin düzenli
olarak kontrol edilmesi tavsiye edilmektedir.
Başvurular,
Sözleşme Makamı ve bağımsız değerlendiricilerin muhtemel destekleri ile
incelenecek ve değerlendirilecektir. Başvuru sahiplerince sunulan tüm projeler
aşağıdaki aşama ve kriterlere göre değerlendirilecektir:
Başvurunun
değerlendirmesi sonucunda teklif edilen projenin Bölüm 2.1.3’te belirtilen uygunluk
kriterlerini sağlamadığı tespit edilirse, başvuru sadece bu sebepten dolayı
reddedilecektir.
(1)
1. AŞAMA: AÇILIŞ
OTURUMU, İDARİ KONTROL VE ÖN TEKLİF DEĞERLENDİRMESİ
Aşağıdakiler
değerlendirilecektir:
·
Son başvuru tarihine riayet edilmiş midir? Eğer son başvuru tarihine riayet
edilmemişse, teklif otomatik olarak reddedilecektir. Ön Teklif, Kontrol
Listesindeki (Hibe Başvuru Formu Kısım A Bölüm 2) 1 ile 5. maddeler arasında
belirtilen bütün kriterleri karşılamakta mıdır? İstenilen bilgilerden herhangi
biri eksik veya yanlış ise, proje teklifi yalnızca
bu esasa dayanarak reddedilebilir ve proje teklifi bu noktadan sonra
değerlendirilmez.
İlk idari kontrolü geçen Proje Ön Teklifleri, söz
konusu Projenin ilgililiği ve tanımlanması açısından değerlendirmeye tabi
tutulacaktır.
Proje Ön Teklifine aşağıda verilen Değerlendirme
Tablosunda yer alan açılıma uygun olarak toplam 50 puan üzerinden puan
verilecektir. Değerlendirme ayrıca, Hibe Başvuru Formunun Ek A’sını oluşturan
Proje Ön Teklifi Hazırlama Kılavuzu’nda verilen talimatlara uygunluğu da teyit
edecektir.
Değerlendirme kriterleri, bölümlere ve alt bölümlere
ayrılmıştır. Her alt bölüme aşağıdaki esaslara göre 1 ile 5 arasında bir puan
verilecektir: 1 = çok zayıf; 2 = zayıf; 3 = yeterli; 4 = iyi; 5 = çok iyi.
|
Puanlar
|
|
1. Projenin
ilgililiği
|
Alt-puan
|
30
|
1.1 Proje, Teklif Çağrısının hedefleriyle ve öncelikleri ile ne
kadar ilgilidir?*
|
5x2**
|
|
1.2 Proje, hedef il(ler)in ihtiyaçları ve sorunları ile ne kadar
ilgilidir? (tekrardan kaçınmak ve diğer Avrupa Birliği programları ile
sinerji oluşturmak da dahil olmak üzere)
|
5x2**
|
|
1.3 İlgili taraflar (nihai yararlanıcılar, hedef gruplar) ne kadar
açıkça tanımlanmış ve stratejik olarak seçilmiştir (nihai yararlanıcılar, hedef
gruplar)? İlgili tarafların ihtiyaçları net bir şekilde belirlenmiş mi ve Proje
bu gereksinimleri uygun biçimde ele alıyor mu?
|
5
|
|
1.4 Proje çevresel konular, cinsiyet eşitliği, fırsat eşitliği, azınlıklar
ve yerel insanların hakları veya yenilik ve en iyi örnekler gibi katma değer yaratan
unsurları içermekte midir?
|
5
|
|
2. Projenin
tasarımı
|
Alt-puan
|
20
|
2.1 Projenin genel
tasarımı ne kadar tutarlıdır?
Özellikle; Proje, söz konusu sorunların bir
analizini yansıtıyor mu; dış faktörler ve ilgili paydaşlar göz önüne alınmış
mı?
|
5x2**
|
|
2.2 Proje uygulanabilir mi
ve hedeflerle ve beklenen sonuçlarla tutarlı mı?
|
5x2**
|
|
TOPLAM PUAN
|
|
50
|
* Not: 5
puan (çok iyi) verilebilmesinin koşulu, Projenin bu Rehberin 1.2 bölümünde (Programın
amaçları) belirtilen minimum önceliklerden daha fazlasını ele alıyor olmasıdır.
** Önemlerinden dolayı puanları 2 ile
çarpılmıştır.
Tüm Proje Ön Teklifleri değerlendirildikten
sonra, teklif edilen projelerin aldıklara toplam puanlara göre sıralandığı bir
liste hazırlanacaktır.
İlk olarak, toplamda en az 30 puan alan proje teklifleri ön
seçimde dikkate alınacaktır.
Daha sonra, Proje Ön Teklif listesi, puan
sıralamasına uygun olarak talep edilen hibe miktarı toplamı, bu Teklif Çağrısına
tahsis edilen hibe miktarının en az iki katı oluncaya kadar azaltılacaktır.
Ön Tekliflerin değerlendirilmesinden sonra, Sözleşme
Makamı tüm başvuru sahiplerine, başvurularının son teslim tarihinden önce
teslim edilip edilmediğine, başvurularına verilen referans numarasına, Ön
Tekliflerinin değerlendirilip değerlendirilmediğine ve değerlendirme
sonuçlarına dair bir mektup gönderecektir. Ön Teklifleri kabul edilen başvuru
sahipleri daha sonra Tam Başvurularını teslim etmeleri için davet edilecektir.
(2)
2.AŞAMA: TAM BAŞVURU FORMUNUN
DEĞERLENDİRİLMESİ
İlk önce, aşağıdakiler
değerlendirilecektir:
·
Son başvuru tarihine riayet edilmiş midir? Eğer son başvuru tarihine riayet
edilmemişse, teklif otomatik olarak reddedilecektir. Tam Başvuru Formu, Kontrol
Listesindeki (Hibe Başvuru Formu Kısım B Bölüm 6) 1 ile 8. maddeler arasında
belirtilen bütün kriterleri karşılamakta mıdır? İstenilen bilgilerden herhangi
biri eksik veya yanlış ise, Proje teklifi yalnızca
bu esasa dayanarak reddedilebilir ve proje teklifi bu noktadan sonra
değerlendirilmez.
Teklif edilen bütçe dâhil olmak
üzere, başvuruların kalitesinin ve başvuru sahibinin ve ortaklarının
kapasitesinin değerlendirilmesi aşağıda yer alan Değerlendirme Tablosundaki
kriterlere göre yapılacaktır. İki tür değerlendirme kriteri bulunmaktadır:
seçim kriterleri ve hibe verme kriterleri.
Seçim kriterleri, aşağıda belirtilen hususları
yerine getirmede, başvuru sahiplerinin mali ve operasyonel kapasitelerinin
değerlendirilmesine yardımcı olmak için kullanılmaktadır:
·
projenin yürütüldüğü süre içerisinde faaliyetlerini sürdürmek ve
gerektiğinde projenin finansmanına katkıda bulunmak için istikrarlı ve yeterli
finansman kaynaklarına sahip olmak,
·
teklif edilen projeyi başarı ile tamamlamak için gerekli yönetim
kapasitesine, profesyonel yeterliliğe ve niteliğe sahip olmak. Bu husus başvuru
sahibinin tüm ortakları için de geçerlidir.
Hibe verme kriterleri, sunulan başvurularının kalitesinin,
belirlenen hedefler ve öncelikler bakımından değerlendirilmesine ve hibelerin Teklif
Çağrısının genel etkililiğini azami düzeye çıkartan projelere verilmesine imkan
sağlamaktadır. Bu kriterler, Sözleşme Makamının hedef ve önceliklerine uygun
projelerin seçilmesine imkân tanır. Bu kriterler; Projenin ilgililiği, Teklif Çağrısı
hedefleriyle uyumu, kalitesi, beklenen etkisi, sürdürülebilirlik ve maliyet
etkinliği gibi hususları içerir.
Puanlama:
Değerlendirme kriterleri,
bölümlere ve alt bölümlere ayrılmıştır. Her alt bölüme, aşağıdaki esaslara göre
1 ile 5 arasında bir puan verilecektir: 1 = çok zayıf; 2 = zayıf; 3 = yeterli;
4 = iyi; 5 = çok iyi.
Değerlendirme Tablosu
Bölüm
|
En
yüksek puan
|
1. Mali ve operasyonel
kapasite
|
25
|
1.1 Başvuru Sahibi ve eğer
varsa ortakları proje yönetimi konusunda yeterli deneyime sahip mi?
|
5
|
1.2 Başvuru Sahibi ve eğer
varsa ortakları yeterli teknik uzmanlığa sahip mi? (ele alınacak konular
hakkında yeterli bilgileri var mı?)
|
5x2*
|
1.3 Başvuru Sahibi ve eğer
varsa ortakları yeterli yönetim kapasitesine sahip mi?
(personel, proje koordinatörü ve diğer kilit uzmanların özgeçmişleri, ekipman ve proje bütçesini idare edecek bilgi ve beceri dahil olmak üzere) |
5
|
1.4 Başvuru Sahibi
istikrarlı ve yeterli finansman kaynağına sahip mi?
|
5
|
2. Projenin ilgililiği
|
30
|
Ön Teklif
değerlendirilmesinden alınan puan transfer edilir.
|
|
3. Projenin etkililiği ve
uygulanabilirliği
|
20
|
3.1 Önerilen faaliyetler
uygun mu, uygulanabilir mi, hedeflerle ve beklenen sonuçlarla uyumlu mu?
|
5
|
3.2 Proje faaliyet planı açık ve
uygulanabilir nitelikte mi?
|
5
|
3.3 Projede, projenin
sonucuna yönelik objektif olarak doğrulanabilir göstergeler yer alıyor mu?
Değerlendirme öngörülmüş mü?
|
5
|
3.4 Ortakların Projeye katılım ve katkı düzeyi yeterli mi?
|
5
|
4. Projenin
sürdürülebilirliği
|
15
|
4.1 Projenin, hedef grupları üzerinde
somut bir etkisi olması bekleniyor
mu?
|
5
|
4.2 Projenin çarpan etkileri olacak mı?
(proje sonuçlarının yinelenmesi ve daha geniş alanları etkilemesi ile
bilginin duyurulması dahil olmak üzere)
|
5
|
4.3 Teklif edilen Projenin beklenen sonuçları sürdürülebilir
mi?
-
mali açıdan (finansman sona erdikten sonra faaliyetler
nasıl finanse edilecek?)
-
kurumsal açıdan
(faaliyetlerin devam ettirilmesine
imkan tanıyan yapılar proje sonunda da devam edecek mi? Projenin sonuçları
yerel olarak sahiplenilecek mi?)
-
politika
düzeyinde (eğer varsa) (projenin
yapısal etkisi ne olacaktır - örneğin mevzuatta, davranış kurallarında,
yöntemlerde vb. bir iyileşme sağlayacak mı?)
- çevresel
düzeyde (eğer varsa) (projenin çevreye olumlu/olumsuz etkileri var mı?)
|
5
|
5. Projenin bütçe ve
maliyet etkinliği
|
10
|
5.1 Faaliyetler bütçeye uygun olarak
yansıtılmış mı?
|
5
|
5.2 Tahmini maliyetler ile beklenen
sonuçlar arasındaki oran yeterli mi?
|
5
|
En yüksek toplam puan
|
100
|
*Öneminden dolayı puanı 2 ile çarpılmıştır.
Bölüm 1 ile ilgili not: Mali
ve operasyonel kapasite
Bölüm 1’den alınan puan 15’den az olduğu takdirde, başvuru
reddedilecektir.
Şartlı
kabul
Mevcut fon miktarına ve uygunluk kontrolüne
bağlı olarak sadece minimum 65 puan
alan projeler hibe verilmesi için önerilecektir. Değerlendirme Komitesi /
Sözleşme Makamı’nın asgari puanı düşürme yetkisi vardır.
Değerlendirmeyi
takiben; Hibe Programı için ayrılan mevcut bütçe göz önünde bulundurularak, Proje tekliflerini aldıkları puanlara göre
sıralı olarak listeleyen bir tablo ile aynı kriterlere göre bir yedek liste
tablosu oluşturulacaktır.
(3) 3.AŞAMA: BAŞVURU SAHİBİ VE ORTAKLARIN
UYGUNLUĞUNUN TEYİDİ
- Başvuru Sahibinin Beyanı (Hibe Başvuru Formu, Kısım B, Bölüm 7), Başvuru Sahibi tarafından sağlanan destekleyici belgeler ile karşılıklı olarak kontrol edilecektir. Destekleyici belgelerdeki bir eksiklik veya Başvuru Sahibinin Beyanı ile destekleyici belgeler arasındaki tutarsızlık durumunda, başvuru bu esasa bağlı olarak otomatik olarak reddedilebilir.
- Başvuru sahibinin, ortaklarının ve Projenin uygunluğu 2.1.1, 2.1.2 ve 2.1.3 bölümlerinde belirtilen kriterlere göre incelenecek ve doğrulanacaktır.
Yukarıda
belirtilen analizi takiben ve gerekli görüldüğü durumda reddedilen projenin
yerini, mevcut mali çerçeve içerisinde, yedek listede en iyi dereceye sahip
olan proje alacaktır. Bu yeni proje daha sonra başvuru sahibi ve ortaklarının
uygunluğu bakımından incelenecektir.
Şartlı olarak kabul edilen veya yedek
listede bulunan Başvuru Sahipleri, Sözleşme Makamı tarafından yazılı
olarak bilgilendirilecektir. Sözleşme Makamı, Başvuru Sahiplerinin ve
ortaklarının uygunluğunu doğrulamak amacıyla, söz konusu Başvuru Sahiplerinden
aşağıdaki belgeleri temin etmesini ve sunmasını isteyecektir:
2. Başvuru sahibinin en son hesap
kayıtlarının örneği (hesabın
kapandığı son mali yıla ait kâr ve zarar tablosu ve bilânço).
3. İstenilen destekleyici dokümanlarla birlikte, başvuru
sahibi tarafından tamamen doldurulmuş ve imzalanmış Tüzel Kişilik Belgesi (Ek
G). Eğer Başvuru Sahibi Sözleşme Makamı ile bir sözleşme imzalamış ve bu
aradaki sürede Başvuru Sahibinin yasal statüsünde bir değişiklik olmamış ise,
Tüzel Kişilik Belgesi ve onun destekleyici belgeleri yerine, tüzel kişilik
numarası sunulabilir.
4. Ek H’deki formata
uygun olarak hazırlanmış ve ödemenin yapılacağı banka tarafından onaylanmış
Mali Kimlik Formu. Bu banka, Başvuru
sahibinin kayıtlı olduğu ülkede olmalıdır. Başvuru sahibinin Avrupa Komisyonu ile önceden imzalamış
olduğu bir sözleşmesinin bulunması veya Avrupa Komisyonunun bir sözleşmenin
ödemelerinde yetkili olması halinde ve bu aradaki sürede banka hesabında bir
değişiklik olmamış ise, önceki Mali Kimlik Formunun örneği sunulabilir.
5.
Başvuru sahibinin, imza yetkisi verilmiş kişi(ler)in görevlendirilmesini de
içeren, projenin uygulanacağına dair yönetim organı tarafından verilen karar.
6.
Ortak(lar)ın, imza yetkisi verilmiş kişi(ler)in görevlendirilmesini de içeren, projenin
uygulanacağına dair yönetim organları tarafından verilen karar.
7.
Başvuru Sahibini temsil etme yetkisi verilen kişi(ler)in adlarının olduğu noter
onaylı belge; ancak görevlendirilecek olan söz konusu kişi(lerin) Başvuru
sahibinin yasal durumunu gösteren belgelerde bu tür bir sorumlulukla
yetkilendirilmemiş olması halinde, Yönetim Kurulundan alınacak bir karar ve bu
kişilere ait onaylı imza örneklerinin asıllarının sunulması gerekmektedir.
8. Ortakları
temsil etme yetkisi verilen kişi(ler)in adlarının olduğu noter onaylı belge;
ancak görevlendirilecek olan söz konusu kişi(lerin) Başvuru sahibinin yasal
durumunu gösteren belgelerde bu tür bir sorumlulukla yetkilendirilmemiş olması
halinde, Yönetim Kurulundan alınacak bir karar ve bu kişilere ait onaylı imza
örneklerinin asıllarının sunulması gerekmektedir.
9.
Sosyal güvenlik katkı payları ile teklifi sunma tarihi itibariyle vergilerin
ödenmesi ile ilgili sorumlulukların yerine getirildiğini kanıtlayıcı belge.
Başvuru sahiplerinin vergiden muaf olmaları durumunda, bu durumu gerekli belgelerle
kanıtlamaları gerekmektedir.
10. Yasal
zorunluluk halinde, projenin uygulanması için gerekli yetki ya da diğer
lisanslar.
11. STK
şubelerinin genel merkezlerinden aldıkları Teyid Mektubu.
Destekleyici
dokümanların asılları, fotokopileri veya (damga, imza ve tarihlerin okunaklı
olduğu) taranmış versiyonları sunulmalıdır. Bununla birlikte, Tüzel Kişilik
Belgesinin ve Mali Kimlik Formunun her zaman aslı sunulmalıdır.
Bu dokümanların AB resmi
dillerinden biriyle veya projenin uygulanacağı ülkenin dilinde hazırlanmadığı
durumlarda, başvuru sahibinin uygunluğunu gösteren ilgili bölümlerin Teklif Çağrısının
yapıldığı dillerde (Türkçe veya İngilizce) tercümeleri, teklifin değerlendirilmesi
aşamasında dikkate alınmak üzere Başvuru Formuna eklenecektir.
Söz konusu dokümanlar AB resmi
dillerinden biriyle hazırlanmış olmakla birlikte Teklif Çağrısının yapıldığı
dillerde (Türkçe veya İngilizce) hazırlanmamışsa, değerlendirmeye kolaylık
sağlaması bakımından başvuru sahibinin uygunluğunu gösteren ilgili bölümlerinin
Teklif Çağrısının yapıldığı dilerden birinde (Türkçe veya İngilizce) tercüme
edilmesi önemle tavsiye edilir.
Eğer destekleyici belgeler
Sözleşme Makamı tarafından gönderilen mektupta belirtilen son tarihten önce
sunulmamışsa, başvuru reddedilebilir.
Destekleyici belgelerin
doğrulanmasından sonra Değerlendirme Komitesi, hibe alacak proje teklifleriyle
ilgili nihai önerisini, bu konuda kararı verecek olan Sözleşme Makamına iletecektir.
2.5.1 Kararın İçeriği
Başvuru
Sahiplerine, başvuruları ile ilgili Sözleşme Makamının kararı gerekçeleriyle
birlikte yazılı olarak bildirilecektir. Kararın olumsuz olması durumunda da
gerekçelendirme yapılacaktır.
Hibe verilmesiyle ilgili süreçte
bir hata ya da usulsüzlük nedeniyle mağdur olduklarını düşünen başvuru
sahipleri, yazılı bir dilekçeyle başvurabilir. Ek bilgi için, PRAG’ın 2.4.15.
maddesine bakınız.
2.5.2 Öngörülen Takvim
|
Tarih
|
Saat*
|
Bilgilendirme toplantıları (varsa)
|
Duyurulacaktır**
|
Duyurulacaktır
|
Sözleşme Makamından açıklama talep etmek için son tarih
|
02.07.2012
|
16:00
|
Sözleşme Makamının açıklamaları yayımlayacağı son tarih
|
12.07.2012
|
Geçerli Değil
|
Ön Tekliflerin teslim edilmesi için son tarih
|
23.07.2012
|
16:00
|
Başvuru sahiplerine açılış, idari kontrollerle ve Ön Teklif
değerlendirmesi ile ilgili bilgi verilmesi (1. aşama)
|
31.08.2012*
|
Geçerli Değil
|
Tam Başvuru Formlarının iletilmesi için davet edillmesi.
|
31.08.2012*
|
Geçerli Değil
|
Tam Başvuru Formlarının teslim edilmesi için son tarih
|
15.10.2012*
|
Geçerli Değil
|
Başvuru Formunun değerlendirilmesiyle ilgili olarak başvuru sahiplerine
bilgi verilmesi (2. aşama)
|
15.11.2012*
|
Geçerli Değil
|
Hibe verilmesi kararının duyurulması
(uygunluk kontrolünden sonra) (3. Aşama)
|
04.12.2012*
|
Geçerli Değil
|
Sözleşmelerin imzalanması
|
11.12.2012*
|
Geçerli Değil
|
* Kesin olmayan tarihler. Bütün saatler, Sözleşme Makamının
bulunduğu zaman dilimine göre belirlenmiştir.
** Bilgilendirme toplantılarının kesin tarihleri ve
yerleri bu adreste yayınlanacaktır: http://www.ozida.gov.tr
Süreç boyunda öngörülen takvim
sözleşme Makamı tarafından güncellenebilir. Bu durumda, güncellenmiş takvim EuropeAid
web sitesi https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?do=publi.welcome
ve www.cfcu.gov.tr’de
yayınlanacaktır.
Hibe verilmesi kararını takiben,
Yararlanıcıya Sözleşme Makamının standart hibe sözleşmesini (bkz. Başvuru
Rehberi Ek I) esas alan bir sözleşme teklif edilecektir. Başvuru Formunun
imzalanması ile birlikte (Başvuru Rehberi Ek A), başvuru sahibi, hibe almaya
hak kazandığı takdirde hibe sözleşmesinde yer alan hükümleri kabul ettiğini
beyan eder.
Uygulama sözleşmeleri
Projelerin uygulanmasının
Yararlanıcının Tedarik sözleşmeleri yapmasını gerektirdiği yerlerde, en uygun fiyatı
teklif eden diğer bir değişle en iyi fiyat-kalite oranına sahip teklif sahibi
ile açıklık ve eşit muamele prensiplerine uygun olarak, herhangi bir çıkar
çatışmasından kaçınmaya özen göstererek sözleşme yapılmalıdır. Bu amaçla,
Yararlanıcı sözleşme-Ek IV’te yer alan prosedürü takip etmelidir.
Ek A: Hibe Başvuru Formu (Word Formatında)
Ek B:
Bütçe (Excel Formatında)
Ek C:
Mantıksal Çerçeve (Excel Formatında)
EK D:
Bütçe ve Mantıksal Çerçeve (Excel formatında, İngilizce)
Ek E:
Özgeçmiş Formatı (Proje Koordinatörü ve Ekibin Diğer Kilit Üyelerinin
Özgeçmişleri İçin) (Word Formatında)
Ek F:
Eğitim Planı (Eğer Varsa) (Excel formatında)
Bilgi Verme Amaçlı Sunulan
Belgeler
(Lütfen
bu belgeleri başvuru ile birlikte göndermeyin)
Ek G:
Tüzel Kişilik Belgesi (Pdf Formatında)
Ek H:
Mali Kimlik Formu (Pdf Formatında)
Ek I:
Standart sözleşme
Ek I-II : Avrupa Birliği Tarafından Dış Faaliyetler
Çerçevesinde Finanse Edilen Hibe Sözleşmeleri İçin Genel Koşullar
Ek I-IV : Satın Alma Prosedürleri,
Ek I-V : standart Ödeme Talebi,
Ek I-VI : Teknik ve Mali Rapor Şablonu
Ek I-VII : Avrupa Birliğinin Dış Faaliyetler Kapsamında Finanse
Ettiği Hibe Sözleşmesinin Harcama Teyidine Yönelik Somut Bulgular Rapor Şablonu
Ek I-VIII : Vergiler ve Gümrük Düzenlemeleri
Ek I-IX : Varlıkların Sahipliğinin
Transferi İçin Standart Şablon
Ek J: Günlük Harcırah Oranlarına, aşağıdaki adreste ulaşılabilir:
http://ec.europa.eu/europeaid/work/procedures/implementation/index_en.htm
[1] Sivil toplum kuruluşu,
-
kuruluşu ve/veya personelinin ve
yöneticilerinin atanması açısından devletten bağımsız olan,
-
mali ve idari işlerinde özerk ve
demokratik bir yapıya sahip,
-
kar amacı gütmeyen tüzel
kişiliği haiz
bir kuruluştur.
Bu şartlar
altında bu kriterleri karşılayan dernekler,vakıflar, federasyonlar ve
konfederasyonlar bu Teklif Çağrısına başvurabilirler.
Üniversiteler,
kooperatifler, işçi ve işveren örgütleri, ticaret ve sanayi odaları,
sendikalar, diğer mesleki örgütler, araştırma enstitüleri, okullar, kamu
kurumları ve kar amacı gütmeyen şirketler bu Teklif Çağrısına başvuramazlar.
Projelerde, ancak ortak veya iştirakçi olarak yer alabilirler. (bkz. 2.1.2
bölümü)
[2] Bu uyrukluk, kuruluşun ülke yasalarına göre kurulduğunu gösteren
tüzüğü esasında belirlenir. Bu bağlamda, kuruluş tüzüğü bir başka ülkede
kayıtlı herhangi bir tüzel kişilik, bölgede kayıtlı ya da “Mutabakat Zaptı”
imzalamış olsa dahi, başvuru için uygun bir yerel kuruluş olarak
değerlendirilmeyecektir.
(i)katma değer
vergileri hiçbir şekilde geri alınamıyorsa,
(ii) nihai
faydalanıcı tarafından ödendiği kesin olan durumlarda ve
(iii)proje
başvurusunda açık şekilde belirtilmiş ise.
[5] Başvuru sahibi ve/veya ortak(ları) yasa ile kurulmuş bir kamu kurumu ise,
söz konusu yasanın bir kopyası sunulmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder