Engelli Öğrencilere Yeni Yıl Eğlencesi


Engelli Öğrencilere Yeni Yıl EğlencesiYeşilevler İlkokulu bünyesinde oluşturulan; ‘Destek Eğitim Odası’nda özel bir eğitim alan zihinsel ve bedensel engelli öğrenciler için yeni yıl eğlencesi düzenlendi.

Çağ Üniversitesi’nin sosyal sorumluluk projesi kapsamında, Yeşilevler İlkokulu’nda düzenlenen yılbaşı eğlencesinde kaynaştırma öğrencileri, üniversiteliler ve akademisyenler ile buluştu. Kendilerine çeşitli hediyeler sunan üniversite öğrencilerinin bu jestine karşılık, zihinsel ve bedensel engelli çocuklar da onlara çiçek ve yeni yıl kartı verdi.
Etkinlikte; Çağ Üniversitesi Öğretim Üyeleri Yrd. Doç. Dr. Murat Gülmez, Yrd. Doç. Dr. Ezgi Balkan ve Dr. Gökhan Sökmen’in yanı sıra Seyhan Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü Tahsil Etike de hazır bulundu. Yeşilevler İlkokulu Öğretmeni Ayla Uğur, ‘Destek Eğitim Odası’ aracılığı ile bedensel ve zihinsel engelli çocukları bir adım daha ileriye taşıyıp, okuldaki diğer öğrenci ve öğretmenler arasında farkındalık yaratmak olduğunu söyledi. Uğur, “Hayata geçirmiş olduğumuz bu çalışma ile birlikte ortaya konulan hedeflere büyük ölçüde ulaştığımızı düşünüyorum. Destek Eğitim Odası; ‘Kaynaştırma Raporu’ olan, orta düzeydeki öğrencilere açılmış bir sınıf. Okulumuzda da birinci kademede 9 kaynaştırma raporu olan öğrencimiz var. Bunlara destek eğitim odasında 6 tane gönüllü sınıf öğretmenimizle sürekli eğitim veriyoruz” dedi.
Çocukların kişisel gelişimi ve özgüvenlerini kazanmaları açısından ‘Destek Eğitim Odası’nın önemli bir çalışma olduğunu kaydeden Yeşilevler İlkokulu Rehber Öğretmeni Muzaffer Başkale ise, “Öğrencilerin çocukları dışlanmadığı, hepsinin aynı anda dans edip, birbirlerine hediyeler verdiği güzel bir çalışma oldu. En önemlisi de çocuklar kendilerini değerli, önemli hissetti. Çünkü aileler bu duruma alışmış da olsa yinede çocukları dışlıyordu” diye konuştu.
Bu tür sosyal sorumluluk projelerini önemsediklerini ifade eden Çağ Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Murat Gülmez de, “Akademisyenler olarak, böylesine önemli proje çalışmalarda yer alırken, öğrencilerimizi de buna dahil etmeye çalışıyoruz. Bugün burada zihinsel ve bedensel engelli çocuklar ile birlikte yeni yılı erken kutladık. Onları mutlu görmek, bizleri de mutlu etti” dedi.
İHA


Kaynak : http://www.haber3.com/engelli-ogrencilere-yeni-yil-eglencesi-haberi-1698856h.htm#ixzz2GczzKoeG

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ