'Bizde engelli olabiliriz'


'Bizde engelli olabiliriz'

Sarayönü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün proje ortağı olduğu See Beyond Prejudice II kapsamında projenin ilk adımı geçtiğimiz günlerde gerçekleştirildi.
Özel Eğitim öğrencilerinin ebeveynlerine yönelik verilen seminer ile ilk adımı yerine getirilen projenin ileriki adımları, farklı etkinliklerle devam edecek.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Öğretim görevlisi Dr. Yahya Çıkılı tarafından verilen seminer, Perşembe günü Belediye Düğün Salonu’nda düzenlendi. Seminerde özel eğitim öğrencilerinin ebeveynlerinin; çocuklarının eğitim ve gelişim alanlarındaki hakları konusunda bilgilendirme yapıldı. Yapılan sunumda çocukların yasal hakları, ailelerin sorumlulukları ve onlara yardım sunacak kurumlar hakkında detaylı bilgi verildi.
Konuşmasında engel gruplarını tanıtarak başlayan Dr. Yahya Çıkılı, işitme yetersizliği, görme yetersizliği, fiziksel yetersizlik, Down Sendromu, Otistik, Üstün Zekalı, Hiperaktifler, zihinsel yetersizlik konularında bilgi verdi.
Engellilerin haklarından da bahseden Çakılı, konuşmasının devamında, “Engelli vatandaşlarımızın, okulöncesinde, ilkokullarda, ortaokullarda, liselerde ve yüksek öğretim kurumlarında eğitim alma hakkı vardır. Özel eğitim ve rehabilitasyon, işitme terapisi, fizik tedavi, ücretsiz okul servisi gibi destek hizmeti alma hakları da vardır. Ayrıca devlet kurumlarında ve özel sektörde çalışma hakları vardır. Bunun yanı sıra engelli vatandaşlarımızın, toplu taşıma araçlarından indirimli yararlanma, şehirlerarası taşımacılıkta indirim hakkı, trenden ücretsiz yararlanma hakkı, hava yolu taşımacılığında indirim hakkı, indirimli su hizmeti alma hakkı, indirimli iletişim hakkı, sağlık hizmetlerinden öncelikli yararlanma hakkı ve ekonomik destek alma hakkı vardır” dedi.
Aileye ve çevreye düşen sorumlulukları da dile getiren Dr. Çakılı, engellerin aşılmasında en önemli vasıtanın eğitim olduğunu vurguladı. Çakılı, “Belki şimdiki yetişkinler engellilerin ihtiyaçlarını tam olarak algılayamayabilir ama sınıfında engelli bir arkadaşı olan öğrenciler, engelli birine nasıl yardımcı olabileceğini bilir. Sınıfında engelli bir arkadaşıyla birlikte eğitim gören bu çocuklar yarın yönetici olduklarında toplum yararına yapılacak işlerde engellileri göz önünde bulunduracaktır. Aslında toplumdaki herkes engelli veya potansiyel engellidir. Bu engellerin bazıları geçici, bazıları ise kalıcıdır. Bu yüzden toplum için yapılan hizmetlerde kendimizin de bir gün engelli duruma düşebileceğini hesap ederek çalışmalıyız” sözleriyle konuşmasına son verdi.
http://www.saraymedya.com/haber/4279-39bizde-engelli-olabiliriz39.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ