MHP'li Akçay, engelliler politikasını eleştirdi


Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının 2013 bütçesi üzerine konuşan MHP Manisa Milletvekili Erkan Akçay, Hükümet'in engelli politikasını eleştirdi.

Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının 2013 bütçesi üzerine konuşan MHP Manisa Milletvekili Erkan Akçay, Hükümet'in engelli politikasını eleştirdi. Akçay, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın Türkiye'deki engelli sayısını dahi bilmediğini söyledi.
MHP Milletvekili Akçay, Ak Parti Hükümeti'nin engellilere yönelik bir eylem planı bulunmadığını belirterek "Engelli bilinci oluşturmak için bir eylem öncelikle engelli vatandaşlarımız ve bu vatandaşlarımızın sorunlarına ilişkin elimizde güncel verilerin bulunması gerekmektedir. Ancak bu konuda maalesef elimizde güncel veriler bulunmamaktadır. Türkiye'deki engellilerle ilgili en son çalışma, Devlet İstatistik Enstitüsü tarafından MHP'nin hükümet ortağı olduğu dönemde yapılan Türkiye Özürlüler Araştırması, 2002 çalışmasıdır. Ancak aradan geçen on yıllık süre içinde engellilerle ilgili geniş kapsamlı bir araştırma yapılmadığı için bu sonuçlara ne oranda güvenilebileceği de ayrı bir tartışma konusudur. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanımız Fatma Şahin de sorularımızı ve soru önergelerimizi 2002 yılında, yani MHP iktidarı döneminde yapılan Türkiye Özürlüler Araştırması 2002 sonuçlarına göre cevaplandırmaktadır. Dolayısıyla, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Türkiye'deki engellilerin sorunlarını çözmek bir yana sorumluluk alanındaki engelli vatandaşların sayılarını dahi bilmemektedir."
Engellilere yönelik eğitim veren özel ve örgün eğitim merkezlerinin yetersizliğine dikkat çeken Akçay, şunları söyledi: "Ulusal özürlüler veri tabanında kayıtlı, hayatta olan ve adresi bilinen 5-18 yaş arası eğitim çağındaki engelli birey sayısı 225 bin kişidir. Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Başkanlığı'nın verilerine göre; özel eğitim ve örgün eğitim veren 539 okulda 28 bin 900 öğrenci eğitim görmekte ve toplam 7 bin 890 öğretmen istihdam edilmektedir. Dolayısıyla, engellilere yönelik özel eğitim ve örgün eğitim veren okulların ve öğretmenlerin sayısı son serece yetersizdir. Bu okulların ve öğretmenlerin sayısı bir an önce artırılmalıdır. Bu konudaki sorumlu bakanlıklardan biri de Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'dır."



İha

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ