Engelliler eve mi kapatılıyor?



CHP'li Hülya Güven, engelli çocukların okullaşmasını Ömer Dinçer'e sordu.

CHP İzmir Milletvekili Prof. Dr. Hülya Güven, ücretsiz servis hizmeti verilmediği için, ödeme güçlüğü çeken ailelerin engelli çocuklarını okullara gönderemediklerini ve okulların fiziki koşullarının da engellilere uygun olmadığını belirterek Bakan Ömer Dinçer'in yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.


CHP Parti Meclisi Üyesi ve İzmir Milletvekili Prof. Dr. Hülya Güven, engelli öğrencilerin fiziki ve ulaşım zorlukları nedeniyle okula gidemediklerine dikkat çekti. Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in yanıtlaması istemiyle bir yazılı soru önergesi veren Güven, “Engellilerin eğitim almaya erişimlerini engellemekteki amaç onları evlerine kapatmak mıdır?” diye sordu.

Güven hazırladığı önergede İzmir'deki engelli öğrencilerin durumlarından yola çıkarak tüm engelli öğrencilerin durumlarına dikkat çekti.

Bir çok ailenin bu zorluklar nedeniyle engelli çocuğunu okula gönderemediğini belirten Güven, “Basından öğrendiğimize göre engelli öğrencilerin özelikle okulların fiziki koşulları ve okullara erişebilirlikleri nedeniyle 'eğitim alma haklarında' 'engel'ler oluştuğu görülmektedir. Okulların fiziksel koşullarında düzenlemeler olmadığı, birçok ailenin engelli çocuklarının servis bedelini de ödemekte güçlük çektikleri için okula gönderemedikleri görülmektedir. Hâlbuki 'özel eğitim' gerektiren öğrencilerin okullara erişiminin sağlanarak devamlarını teşvik etmek amacıyla Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan 'Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Öğrencilerin Okullara Erişiminin Sağlanması İçin Ücretsiz Taşınması Projesi' 2011-2012 öğretim yılı için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü tarafından da desteklenmiştir” dedi.

AİLELER, SERVİS BEDELİNİ ÖDEYEMİYOR

Genelgelerde projenin 2011-2012 öğretim yılı sonuna kadar süreceğinin belirtildiğini ancak özel eğitim gerektiren öğrencilerin okullara erişiminin sağlanmasının 1 yıllık bir süreç olmayıp devamlı olması gerektiğini vurgulayan Güven, “Ücretsiz servis hizmeti verilmediği için ailelerin servis bedelini de ödeme güçlüğü çekmeleri nedeniyle engelli çocukların okullara gidemedikleri görülmektedir” dedi.

Prof. Dr. Güven, hazırladığı önergede İzmir'de okula giden engelli öğrencilerin mevcut durumları ile taşıma sistemindeki aksaklık ve yolsuzluk duyumlarına değindi. Güven soru olarak şunları yöneltti: “İzmir’de ilköğretim okulu ve liselerde okuyan engelli öğrenciler bulunmakta mıdır? Engelli sayısı ve engelli türleri nedir? İlköğretim okulları ve liselerde engelli öğrencilerin kullanacağı şekilde düzenlemeler yapılmış mıdır? Yapılmışsa nelerdir? İzmir’deki engelli öğrencilerin gerek ilköğretim okulları ve liseleri ve gerekse özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin okullara erişimi nasıl sağlanmaktadır? Ülkemizde tüm illerde engelli öğrenciler için oluşturulan Ücretsiz Taşıma Projesinin, 2012-2013 yılı ve sonraki öğretim dönemlerinde de devamı sağlanacak mıdır? Ücretsiz Taşıma Projesi kapsamında İstanbul’da engelli öğrencileri okullarına götürme (taşımalı eğitim) ihalesini alan taşıma firmalarının, bu çocukları taşımadıkları ancak devletten para aldıkları belirtilmektedir. Aynı zamanda da veliler taşıtların uygun olmadığını belirtmişlerdir. Taşıma firmaları denetlenmemekte midir? Okullar denetim konusunda duyarsız mı kalmışlardır?”
http://www.gercekgundem.com/?p=501965

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ