Rize’de Engelli Sorununa Toplumsal Yaklaşım Ve Eğitimin Önemi Konulu Konferans



  • Rize’de, Türkiye Özürlüler Eğitim ve Dayanışma Vakfı (ÖZEV) tarafından “Engelli Sorununa Toplumsal Yaklaşım ve Eğitimin Önemi” konferansı düzenlendi.
    İsmail Kahraman Kültür Merkezi’ndeki konferansa, Rize Valisi Nurullah Çakır, Rize Belediye Başkanı Halil Bakırcı, İl Milli Eğitim Müdür Saffet Yıldırım, Türkiye Özürlüler Eğitim ve Dayanışma Vakfı (ÖZEV) Mütevelli Heyeti Başkanı Saime Toptan, vakıf üyeleri ile davetliler katıldı.
    Vakfın kurulduğu günden bu yana engellilerin eğitimine yönelik çeşitli etkinlikler yaptıklarını ifade eden ÖZEV Mütevelli Heyeti Başkanı Toptan, bu etkinliklerde ailelerin çocuklarıyla ilgili her türlü fedakarlığı yapmaktan kaçınmadıklarını gözlemlediklerini söyledi.
    Engelliler için en büyük engelin, içinde yaşadıkları toplum ve fiziksel şartlar olduğunu anlatan Toptan, şöyle devam etti:
    “‘Yaşlı ve hastaysak bizim için uygun mekanlara ve hayatı kolaylaştıran teknolojiye ihtiyacımız vardır. En önemlisi empatik yaklaşımlara ihtiyacımız vardır. Böylesine önemli bir konunun ülkemiz ve dünya için bir önemi de karşı karşıya kaldığımız sorunun ifade ettiği büyüklüktür. Ülkemizde yapılan araştırmalarda nüfusumuzun yüzde 12,29′u engelli ve bunlarla ilgilenen bir o kadar anne, baba, hala, dayı, amca var. Dolayısıyla nüfusumuzun yarısı engelleriyle uğraşmaktadır. Üstelik biz millet olarak geniş aile kavramına inanmışız ve bundan da gurur duyuyoruz. Bu sosyal sorumluluk toplantıları başarıya ulaştığı zaman nüfusumuzun mutsuz olan yarısını da mutlu hale getirebiliriz. Böylece çağdaşlık ölçütlerinden bir tanesini de gerçekleştirmiş oluruz.”
  • İnsanların, ‘ben engelli olsaydım bana nasıl davranılmasını isterdim-’ sorusunu yanıtlaması gerektiğini vurgulayan Toptan, “Engellilere bakış açımız acımak ve yardım etmek değil, onun hakkı olanı vermektir. Yasalar onların bu zorluklarını dikkate alarak onlar için bazı özel hükümler de getirmektedirler. Temel haklardan olan eğitim, sağlık, istihdam, ulaşım ve erişimle sosyal güvenlikle ilgili haklara sahip olduklarını bilmemek mazeret değildir. Onların hakları var ve bu hakları biz gerektiğinde onların ailelerine anlatıyoruz” diye konuştu.
  • İl Milli Eğitim Müdürü Saffet Yıldırım ise yapılan tespitlere göre Rize’de engelli vatandaş sayısının yaklaşık 10 bin olarak tahmin edildiğini, yaklaşık bin öğrencinin kentte bulunan merkezlerde özel eğitim aldığını bildirdi
  • http://www.fatmaozkan.com/tag/rizede-engelli-sorunlari-konferansi/
  • Yorumlar

    Bu blogdaki popüler yayınlar

    SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ