Görme ve işitme engelli kadın yardım bekliyor


Görme ve işitme engelli kadın yardım bekliyor
Cami Mahallesi 213. Sokak'taki metruk bir evde yalnız yaşayan görme ve işitme engelli Şahiye Kalkan, 23 yıldır yatağa bağımlı olarak tüm imkansızlıklara rağmen yaşam mücadelesi veriyor.

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV) Müdürü Cuma Sanmaz ile Cami Mahalle Muhtarı Mehmet Can, yaşlı kadını evinde ziyaret ederek sorunlarını dinledi. Kendi imkanlarıyla verdiği yaşam mücadelesini anlatan Kalkan, "23 yıldır hastayım, vücudum yaralarla dolu. Yatalak bir şekilde yatıyorum, yerimden kalkamıyorum. Eşim 8 yıl önce vefat etti. Bir komşumuz bana bakıyor, ona 300 TL bakıcı parası veriyorum. Eşimin kardeşleri de bana bakıyor. Benim üzerimde çok emekleri var. Akşamları bakıcım gidince ben evde tek başıma kalıyorum. Geceleri hastalansam, bir ihtiyacım olsa yataktan kalkamıyorum. Bana bakacak kimse yok. Bana bakan kadın bakıcım asabi olduğu için kötü davranıyor. Çoğu zaman aç kalıyorum. Yemek vermiyorlar bana, kaymakam bey beni ziyarete gelmiş durumumu öğrenmiş ve bundan dolayı Ramazan ayı boyunca çeşitli yardımlarda bulunmuştu. Eşimden kalan aylık maaşım olan 500 liranın 300 lirasını bakıcıya veriyorum. Geriye kalan 200 lira ile ev ihtiyaçlarım ve ilaçlarımı almaya çalışıyorum. Kaymakam beyin ziyaretinin ardından haftada bir defa doktorlar gelip beni muayene ediyor" dedi.
3 üvey çocuğunun olduğunu belirten Kalkan, evlatlarının kendisiyle ilgilenmediğini söyledi. Kalkan, "Çocuklarım bana bakmıyor. Önümüz kış, evim yıkık. Ne yapacağım bilmiyorum. Burada ölsem kimsenin haberi olmayacak. Daha rahat bir ortamda yaşamak için yetkililerden yardım bekliyorum" şeklinde konuştu.
Cami Mahalle Muhtarı Mehmet Can ise, 23 yıldır yatalak olan Şadiye Kalkan için çok çabaladıklarını ancak istenilen seviyede destek sunamadıklarını söyledi. Can, "Şahide teyze iyi bir insan, yaşlı ve 23 senedir yatalak. SYDV tarafından bazen yardımlar yapılıyor. Biz de sürekli gelip ziyaret ediyoruz. Bayramlarda, Ramazan ayında ona yardımlar getiriyoruz. Onun için çok çabalıyoruz, bazen de çabamız yetersiz kalıyor. Kaymakam beyde onun için çabalıyor. Sağlık güvencesi olduğu için pek resmiyette bir yardım yapılmazsa da onun için Diyarbakır'daki Sosyal Hizmetler Müdürlüğü'nü arayıp yardım istedi. Kaymakamımız gelerek teyzeyi evinde ziyaret etti" diye konuştu.
SYDV Müdürü Cuma Sanmaz, sürekli Şadiye Kalkan'ı evinde ziyaret ederek ona moral vermeye çalıştıklarını söyledi. Sanmaz, yapılan girişimler sonucunda Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü tarafından bakıcı tutularak yardım edileceği kararının çıktığını söyledi.
Kaynak: İHA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ