Köpek korkusu görme engelli genci öldürdü


Köpek korkusu görme engelli genci öldürdü
Adana'da görme engelli bir gencin gittiği eğitim merkezinde müdürün golden cinsi köpeğinin saldırması sonucu şoka girerek hayatını kaybettiği ileri sürüldü. Aile, müdür hakkında Mille Eğitim Müdürlüğü'ne ve Cumhuriyet Savcılığı'na suç duyurusunda bulundu.

Olay, merkez Çukurova ilçesi Karslılar Mahallesi'nde meydana geldi. İddiaya göre, bir görme engelliler eğitim merkezinde eğitim alan doğuştan görme engelli olan Mehmet Can Akdöker (24), okul müdiresinin "golden" cinsi köpeğinden korktuğu için durumu merkezin müdürü N.K.'ye bildirdi. Akdöker, N.K.'nin yanına çıkarak, "Ben köpekten çok korkuyorum, havladığı zaman bile kendimden geçiyorum, köpeğinizi götürebilir misiniz" dedi. Ancak N.K., "Köpeğim benim için çok değerli, sen gidersin ama köpeğim buradan asla gidemez" diye cevap verdi.


Bu konuşmadan 3-4 gün sonra Akdöker eğitim merkezine gelirken köpeğin saldırısına uğradı. Görmediği için çok korkan Akdöker şoka girdi. Ardından ise rahatsızlanarak hastaneye kaldırıldı. Hastanede korkudan idrarını yapamayan Akdöker'e doktorlar çare bulamadı. Daha sonra beyninde problem oluşan Akdöker, yaklaşık 24 gün hastanede yattıktan sonra hayatını kaybetti. Akdöker eğitim merkezinde kendisini köpeğin kovaladığını ailesine söylemedi. Ancak eğitim merkezinden iki öğretmen aileye gelerek, "Biz vicdan azabı çekiyoruz. Mehmet Can'ı köpek kovaladıktan sonra şoka girdi ve böyle oldu" dedi.
Bunun üzerine aile, Milli Eğitim Müdürlüğü'ne ve Cumhuriyet Savcılığı'na okul müdiresi hakkında suç duyurusunda bulundu. Mehmet Can Akdöker'in ağabeyi Selçuk Akdöker, kardeşinin köpekten çok korktuğunu ancak buna rağmen okul müdürünün eğitim merkezinde köpeğini beslemeye devam ederek kardeşinin ölümüne neden olduğunu ileri sürerek, "Kardeşim Ramazan Bayramı'nın 1. günü hayatını kaybetti. Sapasağlam kardeşim birdenbire öldü. Biz daha sonra öğrendik ki kardeşimizi köpek kovaladığı için şoka girmiş. Bunu doktorlar da, biz de bilemedik. Ama ben bunun peşini bırakmayacağım, sonuna kadar takipçisi olacağım" dedi.
Anne Sevgin Akdöker ise, gözyaşları içinde oğlunun müdür yüzünden öldüğünü, onun cezalandırılması gerektiğini söyledi. Olaydan sonra köpeği eğitim merkezinden götüren N.K. ise, olayla ilgili açıklama yapmadı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ