Engelli Rampası Olmayan Okul Kalmayacak


Bu yıl hayata geçirilen 4+4+4' lük zorunlu eğitim devlete, bedensel engellilere eğitim için uygun ortamı hazırlama zorunluluğu getirdi.


Yeni sezon öncesi Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye genelinde 1.000'in üzerinde liseyi, engellilerin eğitimine uygun hale getirmek için seferberlik başlattı. Konuyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulanan İl Milli Eğitim Müdür Vekili Seyit Ali Büyük, " Yürürlüğe giren kanuna göre engelli rampası olmayan okulların kalmaması hedefleniyor. Yeni kanuna göre, inşaatına yeni başlanılan okullar için engelli rampası zorunlu hale geldi. Ayrıca özel okul ve dershanelerin tamamına yakınında engelli rampaları bulunuyor. Önceden yapımı gerçekleştirilen bazı devlet okullarında engelli rampaları bulunmuyor. Yapım maliyeti düşük olan rampaları okullar kendi imkanlarıyla yapmaya çalışırken, yapım maliyeti yüksek olan engelli rampalarını İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze bildiriyorlar .Biz de gerekli incelemeyi yaptıktan sonra İl Özel İdaresi'ne gönderiyor ve eksikliğin giderilmesine yardımcı oluyoruz. Yeni sezonun açılmasıyla birlikte engelli rampası olmayan okulun kalmamasını bekliyoruz" dedi.

10.08.2012 – Hakimiyet Konya

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ