15 yıldır kızını sırtında taşıyor



Konya'da bir anne her şeyiyle adeta bir bebek gibi ilgilendiği bedensel engelli 15 yaşındaki kızı Büşra'yı üçüncü kattaki evlerinden sırtında taşıyarak aşağıya indiriyor.


Doğuştan bedensel engelli Büşra'nın yemesinden içmesine, altının değiştirilmesinden kişisel bakımına kadar her şeyiyle annesi Havvana Kozan (40) ilgileniyor. 


Kızıyla adeta bir bebek gibi ilgilenen Kozan, Büşra'yı çoğu zaman sırtında taşıyor.

Ağır kaldırdığı için belinde rahatsızlık oluşan, yaşadıklarından dolayı da psikolojik destek alan dört çocuk annesi Havvana Kozan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, çocuklarından 15 yaşındaki kızı Büşra'nın doğuştan bedensel engelli olduğunu söyledi.

Kızının bakıma muhtaç olmasının kendisini çok üzdüğünü belirten Kozan, ''Rahatsızlandığında çok üzülüyorum. Kızım benim için özel bir çocuk. Tüm çabam kızım üzülmesin diye'' dedi.

-''Rahatsızlıklarım umurumda bile değil''-

Belediyede işçi olarak çalışan eşinin, kefil olduğu bir başka kişinin borcunu ödemek zorunda kaldığı için maddi yönden zor günler yaşadıklarını anlatan Kozan, bu durumdan etkilenmemesi için olayı kızına yansıtmamaya çalıştıklarını dile getirdi.

Ancak oturdukları evden taşınarak daha ucuz bir eve yerleştiklerini ifade eden Kozan, şunları kaydetti:

''Şimdi üçüncü katta bulunan bir evde yaşıyoruz. Devletin verdiği evde bakım desteği sayesinde kızımın ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Büşra evde sıkıldığı için sırtımda onu aşağıya indirmek zorunda kalıyorum. Akülü aracı olmadığından bu sefer de tekerlekli sandalyeyi kullanırken zorlanıyorum. Geceleri başından hiç ayrılmıyor, yanında yatıyorum. 15 yıldır sırtımda taşıdığım kızımı bundan sonra da taşırım. Bu durum benim için sorun değil. Rahatsızlıklarım umurumda bile değil. 'Benden sonra kızımın hali ne olur?' diye düşünüyorum.''
Kaynak: AA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ