ÖMSS Soru Örnekleri - Lisans/Önlisans Düzeyi

1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde gereksiz
sözcük kullanımından kaynaklanan anlatım
bozukluğu vardır?
A) Takvimin yapraklarını iki gündür koparmadım.
B) Karşılıklı mektuplaşmaları üç yıl sürdü.
C) Yurdumuzda her mevsim denize girilir.
D) Lambayı pencerenin karşısına astı.
6. “Eyvah, çocuk düştü ()” cümlesinde yay ayraçla
belirtilen yere aşağıdaki noktalama işaretlerinden
hangisi getirilmelidir?
A) . B) , C) ! D) ?

2. Bugünkülerin şiirlerini okurken bunlar yarına
kalabilecek, yarın da okunabilecek şiirlerdir,
diyemiyorum. Bilirsiniz ki gençlerden yana
olmayı severim ama olamıyorum artık. İçime
şüphe girdi bir kere. Genç şairler arasında da
umut beslediklerim var ama ilk okuduğumda
hoşuma gitmiş olsa dahi daha sonraları hiçbirinin
şiirini hatırlayamıyorum. Şiir, güzel eser
bizde bir iz bırakmalı değil mi? Yeni şiirler bırakmıyor
o izi.
Parçada yazar hangi durumdan yakınmaktadır?
A) Yeni şiirde anlam yerine biçime önem verilmesinden
B) Şiirlerin etkileyici ve kalıcı özellik göstermemesinden
C) Genç şairlerin geleneği hiçe sayıyor olmalarından
D) Şiirde konu seçimine gereken özenin gösterilmemesinden

3. Bu dünyada başarı kazanmış bir kişi olarak
yaşamak istersen hayatın gerçeklerini öğrenmen
gerekir. Hepimizin sınırlamalarımıza
rağmen bazı yeteneklerle zenginleşmiş olduğumuzu
bilmemiz dengeyi sağlar. Bu mirası
inkâr etmeye kalkışmak her girişimden yenik
çıkmamıza sebep olur. Oysa kişiliğimize,
başkalarının yaşamına göre şekil vermeye çalışmak
yerine kendi yeteneklerimizi kabul eder
ve onları geliştirirsek mutluluğa ulaşmamız
kolaydır.
Aşağıdakilerden hangisi bu paragrafta verilen
öğütlerden biri değildir?
A) Kendine güvenerek ve kendinin farkına vararak
adım atmalısın.
B) Mutlu olmak istiyorsan başkaları gibi olmamaya
çalışmalısın.
C) Başarıya ulaşmak için yeteneklerin doğrultusunda
ilerlemelisin.
D) Yeteneklerinin seni herkesten üstün yaptığını
bilip ona göre hareket etmelisin.

4. Kitap, bizi avuttuğu gibi yükseltir de. Kısa hayatında
insanın edindiği tecrübeler, ne kadar
azdır! Oysaki, şiirler ve romanlar, yaratıcılarının
türlü iş tecrübeleriyle kaynaşır. Onlarla
zenginleşir; onlarla eksiklerimizi gideririz. Bir
şeyler öğrenmek için roman veya şiir okuduğumuzu
sanmıyorum. Sanatçı bir şeyler öğretmek,
bazı doğruları göstermek amacı ile yazmamıştır
ki.
Bu paragrafta aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir?
A) Sanat eseri yaratmanın zorluğuna
B) Kimsenin öğrenmek için okumadığına
C) Sanatçıların öğüt vermek amacıyla yazmadığına
D) Okuyucunun kitaplar aracılığıyla yazarın tecrübelerinden
yararlandığına


5. “Hiçbir şey düşünmeden...” cümlesi aşağıdakilerin
hangisiyle tamamlanırsa cümle “şansı
yaver giden bir insanın durumu”nu anlatır?
A) birilerinin fikrini almadan karar verebileceğimi
sanmıyorum.
B) hemen karar verebilen insanlara hayret ediyorum.
C) başladığım bu işte bu kadar başarılı olabileceğimi
tahmin bile etmemiştim.
D) giriştiğim tüm işlerde hayal kırıklığına uğradım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ