Engelli Aracı Aldım, Kaskolu, Kaza Yaptım, VAY BAŞIMA GELENLER!

(Ben üşenmedim yazdım, Sizde Lütfen Okuyunuz. Çok Şey Öğreneceksiniz)
Merhaba Yazıma başlamadan önce bu süreçte dilime doladığım bir sloganım var önce onu sizinle paylaşayım; "BİR ARABA ALDIM, MACERAYA DALDIM" :-)




Şimdi Sıfır araç alacaklar, Engelli aracı alacaklar ve kasko yaptıracaklar dikkatlice aşağıda yazdıklarımı okusun lütfen!

Babam Felç hastası olduğundan onun adına araç almak için harekete geçtim. Raporun arka yüzünde "ZİHİNSEL ENGELLİ" sekmesinde işaret olduğundan hem Trafik açısından hemde Aracı aldığım kurumun sıfır faizli kredi imkanından yaralanmak için başvurduğumda iki kuruluşundan da red yedim. Daha sonra farklı farklı illere giderek trafik müdürlükleri ile bağlantılar yaptım ve en sonunda bir trafik müdürlüğü Babama bir dünya soru sorarak onun zekasının yerinde olduğuna kanaat gerdi ve "Olur" dedi. Kesinlikle Babamda zihinsel bir rahatsızlık yok ama Felç hastası oldugundan rapor alınırken "ZİHİNSEL ENGELLİ" ibaresi konulmak zorunda oluyormuş. Daha sonra o sıfır faiz için yalvar yakar rica minnet bir bayi aracılığı ile krediyi de onaylatmayı başardım. Diyeceksiniz ki gidip tekrar rapor alsaydın? Eskidendi öyle istediğin şartlarda rapor almak. Artık öyle değil maalesef.. Gitsem bile bana Eski rapor online görüneceğinden aynı raporu verecekler. Eğer Trafik müdürlüğü ve Krediyi bu rapor yüzünden halledemeseydim tek yol kalıyordu; Babamı mahkemeye vererek "VASİ" hakkını elde ettiğimde bu problemler kalkıyor.. Amma velakin mahkeme olayı da 2 günde bitmiyor bildiğiniz gibi.. 

Neyse ;


onun adına Sıfır bir aracı ötv indirimi ile aldım. Aracı aldığım gün bayiden çıkmadan kasko yaptırdım ve yola çıktım. Yaklaşık bayiden ayrıldıktan 3 saat sonra bir virajda karşı yönden gelen araca vurmamak için direksiyonu kırdım ve bariyerlere vurarak aracı darmadağın ettim.. Araç henüz 300 km' de idi. Neyse ALLAH a şükür çizik bile almadan, hiç yara almadan ve en önemlisi kimsenin canını yakmadan kendi çapımda "Güzel" bir kaza geçirdim. Evet Güzel bir kaza diyorum çünkü araç kullanılamayacak duruma geldi ve ben sapasağlam çıktım.. Belki böyle bir kaza da ömrüm boyu bir daha nasip olmayabilir, daha az hasarlı bir kazada ölebilirim de, ALLAH korudu. 

Beni presodur gereği olay yerinden ambulans aldı ve hastaneye götürdü. Hastane de tek tek tüm kemiklerimi kontrol ettiler. Tahliller vesaire işlemler yapıldı. Kan örneğimden alınarak alkol testi de yapıldı. Aracın ön sol güneşliğinde bulunan ruhsatın içine koca bir kağıda kasko poliçe numaram ile kasko müşteri hizmetleri telefon numaramı yazmıştım, Trafik görevlileri o kağıttan kaskoyu arayıp aracın işlemlerini ben başında olmamama rağmen itinalı bir şekilde yapmışlar. Bunun için teşekür ediyorum.. Demem o ki kasko bilgilerinizi ruhsatınıza büyük bir kağıda görünecek şekilde yazarak koyun.. Ne olur ne olmaz.

Neyse;

Araç ilgili kasko otoparkına çekildi. Bende bir günlük dinlenmeden sonra Kasko şirketini aradım. Kasko aracın çekildiği ilgili merkezin telefonunu verdi aradım. İlgili merkez benden olayla ilgili emniyet ve hastaneden evrakları getirmemi istedi. BURDAN SONRA YAZACAKLARIMI İYİ ANLAYIN; Ben evrakları iki kuruluştan alıp aracın çekili olduğu 110 km uzağımda olan yere gittim ve evrakları verdim. Kasko şirketi bana "Emniyetten aldığınız şu kağıdın arkasında Mühür yok, Bunu yaptırıp gelin" dedi. Diğer evrakları da kontrol etti bende 110 km geri giderek o mühürü bastırıp tekrar 110 km yapıp kasko otoparkına geldim.. Adam evrakları tekrar kontrol ederken dedi ki; "BEYEFENDİ, SİZ 3,6 PROMİL ALKOLLÜYMÜŞSÜNÜZ. AYAKTA DURACAK DURUMUNUZ YOK, SİZ KASKODAN PARA FALAN ALAMAZSINIZ" dedi Benim kafamdan kaynar suyu döktüler, Peşinden de Soğuk suyu döktüler gibi oldum. Dedim ki " Abi sen ne diyorsun? Ben hayatımda bir yudum alkol almadım, Tadını bilmem, Sadece sigara içiyorum oda Malbora değil Kaçak sigara odun gibi bi şey tadı, damla alkol olduğunu düşünmüyorum. Ama ben aracı yeni aldığımdan, araç sıfır olduğundan içinde ağır bir plastik kokusu vardı onu bastırması için araç parfümü aldım. Araç parfümündeki alkolü teneffüz ettiğimden olabilir mi? dedim Bana "Yok beyefendi siz ayakta duramayacak kadar alkollüsünüz, Malbora gibi sigara içseydiniz zaten 1.4 gibi alkollü çıkma durumunuz olurdu. Kasko 0,65 üzerinde alkolu kabül etmez. İçkili sigaranın bir zararıda budur. Siz o zaman hastaneye geri dönün, düzeltirin kesinlikle ama kesinlikle kasko para ödemez"dedi. Ben yine topukladım 110 km geri döndüm ve hemen hastane de durumu anlattım ve bilgisayardan tc numaramı girdiler ve ne göresiniz 0,36 promili 3,6 diye yanlış yazmışlar. 0,36 promil zaten her insanda yediğinden içtiğinden olan alkol oranıymış. Kasko zaten 0,65 oranını sabitlemiş.. Kaskocu demişti ki hastane düzeltmeyi yaparsa yeni bir evrak değil sadece bu yanlış yazdıkları evrağın üzerine el yazısı ile "DÜZELTME: " şeklinde bu yanlışlık yapılan kağıda yazacak mühür imza atacak.. Eğer yeni bir kağıt çıkarırsa kasko kabul etmez bu evrağın üzerine düzeltme yazarak gerçek oranı yazsın demişti hastane de aynısını yaptı. Ben evragı aldım 110 km daha gittim ekpertin yanına döndüm. Ekspert evrakları kontrol etti ve işlemleri başlattı. Ben de o odadan çıkıp benim kazalı aracın yaynına gittim. Aracın motur yarım karış çatlaktı, fotograflarını çektim ve içinde kalan malzemem varmı diye kontrol ettim. ve ayrıldım eve geldim


Neyse; 
(Lütfen dikkatle okumaya devam edin daha bi şey görmediniz:-) )

Aradan bi kaç gün geçti Ekspert beni aradı "ARACINIZ %90 PERT OLACAK, KULLANILACAK DURUMDA DEĞİL" dedi. Birkaç evrak daha istedi, onları faks çektim.. Yine aradan 3-5 gün geçti ekspert beni bir daha aradı “SİZ ARACI ADIĞINIZ ENGELLİ KİŞİNİN NESİ OLUYORSUNUZ?” dedi. Ben şok oldum ve cevap verdim; “BEYEFENDİ SİZE EHLİYET FOTOKOPİMİ VE BABAMIN KİMLİK FOTOKOPİSİNİ BIRAKTIM. LÜTFEN BENİM EHLİYETTEN “BABA ADI” KISMINA BAKARMISINIZ? AYRICA BİRDE EHLİYETTE OLAN “CİLT NO” SU İLE BABAMIN KİMLİĞİNİN CİLT NO’SUNU KARŞILAŞTIRIMISINIZ? BU NASIL SORU ANLAMIYORUM OĞLUYUM” dedim ve “pardon fark etmemişim” dedi kapattı. Benim içime kurt düştü.. ve düşüne düşüne anladım ki kasko işi zora sokmaya çalışıyor, Açık arıyor.. Engelli araçlarını kullanma hakkını ilgili kanun maddeleri “3.dereceye kadar kullanma hakkı” veriyor. Ama kaza yaptığınızda kasko para ödememek için olsa gerek işi didik didik araştırmaya başlıyor ve açık arıyor. Benden size tavsiye engelli aracınız bir yakınınız adına alındıysa 1.derece dışında kimse kullanmamasıdır. 

Neyse;
Aradan yine bi kaç gün geçti ekpert beni yine aradı dedi ki “BEYEFENDİ SİZİN ARACINIZ MAALESEF PERT OLMUYOR, ARACINIZI BÜYÜK İHTİMALLE KASKO ŞİRKETİ ONARIMA GÖTÜRÜP ONARACAK. ÇÜNKÜ ENGELLİ ARAÇLARI 5 YIL SATILAMADIĞINDAN KASKO PERTE ÇIKARSA BİLE KENDİSİ SATAMAYACAĞINDAN ENGELLİ ARAÇLARI KASKO ŞİRKETLERİ TARAFINDAN TAMİR EDİLEREK TEKRAR TESLİM EDİLİYOR” dedi ve benim damarıma bastı, Beynime kanı sıçrattı, kafamın sigortasını değil tüm trafosunu yakmayı başarttı. Son derece gergin ve içinde öfke nehri çağlayıp sert lodoslar içerisindeki kalbimden adama ağzıma ne gelirse demeye ramak kalmıştı ki sabrettim ve “SEN NE DİYORSUN ? BU İŞLERE YENİMİ BAŞLADINIZ? ÖYLE ŞEY OLUR MU? ARACIN MOTORUNDA BİR KARIŞ ÇATLAK VAR. SİZ KENDİNİZ ARACIN %90 PERT OLACAĞINA DÜNE KADAR SÖYLEMEDİNİZ Mİ? ARACIN TÜM HAVA YASTIKLARI AÇILMIŞ DURUMDA PERT OLMASI İÇİN BU YETERLİ DEĞİL Mİ ZATEN? ARACIN KAZA ESNASINDA ÖNDEN VURMASININ YANINDA ARKA SAĞ TARAFI BARİYERİN TOKATLAMASI SONUCUNDA KOCAMAN GÖÇÜK VAR VE SAĞ ARKA KAPI DAHİL ÇÖÜNTÜ OLUŞMUŞ. BEN BU ARAÇTA KORKUNÇ BİR KAZA YAPTIM VE KESİNLİKLE O ARACA TEKRAR BİNMEM, KÖTÜ HATIRALARIM VAR. AYRICA BU ARAÇ ZATEN BAİYERE VURDUĞUNDA ARKASI HAVAYA KALKIP YERE İNDİ SEN ŞİMDİ ZIPLAYAN 1,300 KİLOLUK ARACI YERE ÇARPMASI SONUCUNDA TÜM AKSAM CİVATALARINA KADAR HASAR VERMEDİĞİNİ Mİ DÜŞÜNÜYÜRORSUN.. BASİT BİR KAZA OLSAYDI EYVALLAH AMA SENİN DE GÖRDÜĞÜN GİBİ ARAÇ DARMA DAĞIN, ARAÇ SENİN YANINDA ÇIK BİR DAHA BAK BEYEFENDİ. SENİN SÖYLEDİKLERİNİ BEN BİR ARAŞTIRAYIM”dedim ve telefonu kapattık. İnternette araştırma yapmaya başladım ve baktım ki yalnız değilim. Bu olayı yaşayan bir sürü insan var. Ve ekspertin dediği gibi kasko şirketleri aracı perte çıkaramıyorlar yapıp sahibine teslim ediyorlar. 5 yıl satılamamasını mazeret gösteriyorlar. Beni bir korku sardı bunları okuyunca ama insan düşünmeden iş yapmamalı hiçbir zaman. Kaskoların bağlı olduğu yeri araştırmaya karar verdim ve HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI na bağlı olduğunu öğrendi ve aradım. Orada Bir Müdür karşıma çıktı ve olayı kaza yaptığım andan itibaren yukarıda size yazdığım ilk satırdan itibaren anlattım.. Müdür bey aracı ilk aldığım gün kaza yapmama kendini yerime koyarak çok üzüldü, çok canı sıkıldı ve “TEK KELİME İLE BİR TALİHSİZLİK” dedi. Ve bana kendilerine internet üzerinden dilekçe göndermemi istedi, Mutlaka bu konuyla ilgileceğini ve müfettişlerini görevlendireceğini söyledi ama kaskonun kararının çıkmasını bekle dedi, Çünkü ben henüz ekspert aşamasındaydım. Çünkü son kararı her zaman kasko verir. Ekspert ise tüm bilgi ve evrakları hazırlar kaskoya gönderir. Ekspert bağımsız bir kurumdur, Ekspert kaskolara sadece gerekli evrakları toparlar ve gönderir. Kaskonun kararıdır geçerli olan dedi ve kapattık. 

Neyse; ( J )

Velhasır kaskonun gelişmelerini beklemeye başladık. Ve beklenen gün geldi çattı. Kasko beni aradı. Ekpertin az önce yukarıda bana dediği gibi “ ARACI PERT’E ÇIKARAMIYORUZ, ARACINIZ TAMİR OLACAK,” demeye başladı Şimdi buraya dikkat lütfen : Kaskocu ağzından şunu kaçırdı” ZATEN ARACINIZIN SİGORTASI VE KASKOSU DA YANLIŞ YAPILMIŞ. ARACINI KLOZLU KASKOLU DEĞİL. ARACINIZI PERTE ÇIKARSAK BİLE ÇOK ZARARINIZ OLUR. İYİ DÜŞÜNÜN” dedi. Ben kaskocunun aracın kaskosunun yanlış yapılmış demesine takıldım ve kasko poliçesini okumaya başladım. Gerçekten de aracın Klozlu kaskosu yoktu. Bu arada Klozlu kaskonun ne demek olduğunu söyleyeyim ve devam edelim; KLOZLU KASKO: Sıfır bir araç alındığında FULL KASKO Yaptırırken ayrıca “KLOZLU KASKO” veya “YENİ FİYAT KORUMALI KASKO” özelliğinide kaskonuza tanımlatırsanız, ALLAH korusun benim gibi kaza yaptığınızda BİR YIL İÇERİNDE HANGİ GÜN KAZA YAPARSANIZ YAPIN aracın En GÜNCEL BAYİ FİYATI ne ise kasko onu öder. Yani Siz 1. Ayda 50 bin tl araç aldıysanız.. 7.ayda kaza yaptıysanız kasko size 7. Ayda bu aracın sıfırı kaç liraysa onu öder. Şayet siz kaskonuzu klozlu yaptırmadıysanız kasko 1. Ayda 50 tl ye aldığınız araç için 7. Ayda kaza yaptığınızda size 2.El fiyatı yani aşağı yukarı 43-45 bin tl öder
Neyse;
Ben okumaya devam ettim kasko sözleşmesini Baktım ki Aynen Şöyle yazıyor “BU ARACIN GEREKLİ İNCELEMELER SONUCUNDA ENGELLİ ARACI OLMADIĞI VE ÖTV İNDİRİMİ İLE ALINMADIĞI TESPİT EDİLMİŞTİR”.. Vay Anam Vay… Şimdi kozlar benim elime geçti ve önce ilk arabayı aldığım yerde kasko yapan kişiyi aradım ve bana “ARACINIZ KLOZLU, BEN ŞİRKETE BU BİLGİYİ HEMEN ŞİMDİ VERİYORUM” DEDİ kaskodan beri arayan adamı aradım dedim ki; “BENDEN ŞU AN HAZİNE MÜSTEŞARLIĞI BAŞVURU YAPMAMI İSTİYOR. BEN KASKO İLE DOĞMADIM, DEĞİL ARABA, 100 BİN TL ZARARIM OLSADA SİZİNLE UĞRAŞIRIM UMRUMDA DEĞİL. BENİM ARACIM SIFIR VE İLK ANINDAN KASKOLU VE ENGELLİ ARACI RUHSATINDA YAZDIĞI HALDE SİZ ENGELLİ ARACI DEĞİL DİYE SÖZLEŞMEYE YAZMIŞSINIZ. NİYE BÖYLE YAPTINIZ? ÇÜNKÜ ŞAYET ENGELLİ ARACI DESEYDİNİZ KASKO ÜCRETİ OLARAK BENDEN MAKSİMUM 500 TL ALMAK ZORUNDA KALACAKTINIZ. BURADAN KÂR ETMEK İÇİN SİZ ENGELLİ ARACI DEĞİL YAZIP BENDEN ÜÇ KATI ÜCRET ALDINIZ AMMA BENDE TUTTUM KAZA YAPTIM VE HERŞEY ORTAYA ÇIKTI. ŞİMDİ SİZ ARACI PERTE ÇIKARDIĞINIZDA ARACIN KASKOSUNUN VE SİGORTASININ YANLIŞ OLMASI SEBEBİ İLE ZARAR EDECEĞİNİZİ DÜŞÜNÜYOR VE BENİ GEÇİŞTİRİYORSUNUZ. EĞER BENİM ARACIMI HURDA DIŞINDA BİR İŞLEME TABİ TUTARSANIZ DAVA AÇARIM. ARACI HURDAYA ÇIKARMANIZI İSTİYORUM “ DEDİM VE Kaskocu“BİZ MÜŞTERİMİZİN ZARARINI KAPATMAK İÇİN VARIZ. KASKONUN AMACI MÜŞTERİSİNİ MUTLU ETMEKTİR SİZE ARACIN SIFIR BEDELİ ÖDENECEKTİR” dedi ve aynı aracı alabileceğim meblağda anlaştık ve araç hurdaya çıkarılıyor. Ayrıca engelli bireyler kaza yaptığında yada aracı afet , deprem,- sel gibi kullanılamaz duruma geldiğinde Aracın hurda işlemleri bittiğinde ( yaklaşık 1 ay) araç sahibine “BERTARAF RAPORU gelir. Bertaraf raporunu kaskolu ise araç kasko gönderir. Kaskolu değilse siz takip edersiniz adrese gelir. 

Uzun lafın kısası : yukarıda anlatmayı unuttuğum bölümler olabilir. Mesela kasko şirketine engelli aracını kimlerin kullanabileceği hakkındaki maddeleri bile ben mail attım. Adamlar bunu bilmiyor. Ayrıca BERTARAF raporu ve engelli aracını hurdaya çıkarma yolu ile ilgili maddeyi de ben mail attım
Gerçekten sıkıntılı bir durum bu.. Siz engelli iseniz veya engelli yakını iseniz bunları bilin diye yazdım.
Ayrıca Ben Bariyellere vurduğum için Emniyet Müdürlüğü bana 6 ay sonrasında Karayollarından Ceza gelir bu da 2,500 tl tutar ( Bariyerin Sadece alt ayaklarından 3’ ü kırıldı biraz yamuldu.. Toplam 2 metre uzunluğunda bir parçadır)dedi. Bariyer parası gerçekten çok pahalı . Çünkü Karayolları o bariyeri yapmak için gönderdiği elemanların günlüğünü, Artaçların oraya gitmek için yaktığı yakıtın parasını, asvalt deforme parası gibi bir sürü ekleme yaptığından bu meblağ yüksek oluyor.. Ama korkmayın Bunuda ARACIN SİGORTASI ÖDÜYOR. Bunu unutmayın Sigorta niye var ? Bu durumlar için vardır.
AMA SİZ ALKOLLÜ İSENİZ YUKARIDA YAZDIĞIM HER ŞEYİ UNUTTUN GİTSİN… HEPSİ BAŞINIZA KALIR.

Kasko bana aracın parasını şu an ödemiştir. 
Kasko şirketi kullandığım krediyi kapatmıştır.
Bariyer Parası Sigorta Şirketi tarafından ödeme aşamasındadır.
Bertaraf raporunu bekliyorum (Mayıs başı gibi gelir)

Son olarak 

BİR ARABA ALDIM , MACERAYA DALDIM diyor ve kesinlikle yazdıklarımı önemsemenizi öneriyorum

Neyse Hoşçakalın :-) 
Destek için reklama bir kez tıklarsanız sevinirim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ