MAVİ KAPAĞI NEREYE VERECEĞİZ?

acil olarak akülü bir sandalyeye ihtiyaç vardır mavi kapak toplamış bulunmaktayız ancak istediğimiz kişi adına izliyeceğimiz yol için acil bilgi rica ederim.teşekkürlerimle.

LÜTFEN ŞU LİNKİ İNCELEYİNİZ:
http://blog.milliyet.com.tr/Mavi_kapak_kampanyasi_suratle_devam_ediy___/Blog/?BlogNo=416919&ref=milliyet_anasayfa
YADA BURAYI OKUYUNUZ: 
 Sevgili arkadaşlar,
Uzun zamandır kapak toplama kampanyasının içindeyim.
İçine daldıkça, çevremdeki yanlış kulaktan dolma bilgileri düzeltmeye çalışıyorum.
Bu yazımı yeniden yayına vermemin sebebi;
Bu akşam beni bir kaç aile aradı, ellerinde belli miktarda kapak topladıklarını ve benden sandalye istediklerini söylediler. Keşke hemen benim elimde olsa da versem. Bende gönüllü olarak kendi çabamla bir şeyler yapmaya çalışıyorum.
Çevremdeki bir çok insanı bu konuda bilinçlendirdim. Atmayın çöpe hiç bir plastiğinizi...Lütfen, biriktirin, daha da bir şey yapamazsanız bana gönderin, ben ulaştırırım...
Okyanus'da su misali.
Bunun üzerine bu yazıyı okuyup ihtiyacı olmayanlar, lütfen olanları bilgilendirip yönlendirirlerse sevinirim. Çoğu haklarını bilmiyorlar...
Bunlar, 1000 kapak toplayan sandalye sahibi oluyormuş... DEĞİL
Yalnızca mavi kapak olacak, bu da DEĞİL
Sosyal güvencesi olan da alabilir denmiş... DEĞİL
Kişilerin yanlış yere ümitlenmelerini istemiyorum. O kadar tanık oldum ki; hevesle toplayıp beni arıyorlar, hemen alabilir miyiz der gibi. Doğruyu anlattığımda da düş kırıklığı yaşıyorlar. Kıyamam ben onlara.
Olur ki çevrenizde böyle varsa ve toplayan ve nereye göndereceğini bilemeyen, onları uyarabilirsiniz. Onlar 250 kg bir anda biriktirmek zorunda değiller. Ne kadar toplayabilirlerse. Burda bir kaç türlü maksat hasıl olmakta, çevredeki çöp gözüyle bakılan ürünlerin geri dönüştürülmesi ve artı hayırlı bir iş için kullanılması. Karşılığında. Toplayanlar PTT kargoyu ev adreslerine çağırarak veya bizzat giderek POSTA KODU:100865226 noyu söylerlerse, anlaşmalı 35 kg altı 5 tl gibi rakamla gönderiliyor.

Ben birinci ağız yetkili kişilerle görüşüyorum sürekli.
Onlar da diyorlar ki: Mavi kapak da dahil, bütün plastik kapaklar ( çamaşır suyu, diş macunu, yoğurt, damacana, yani aklınıza gelen kullandığınız bütün bu saydıklarımda dahil benzeri ürünlerin renk ayırtetmeksizin kapakları) oluyor.
250 kg plastik kapağa bir tekerlekli sandalye veriyormuş, kapağı dönüştüren firma yardım derneklerine, onlarda tespit ettikleri ihtiyaç sahiplerine dağıtıyorlar.
Bu koşullar nelerdir?
1- Sosyal güvencesi olmayacak.
2- Yeşil kartı ve fakirlik belgesi olan(fotokopi)
3- Sağlık kuruluşundan alınmış olan özürlü belgesi(rapor)(fotokopi)
4- Kimlik fotokopisi
5- İkametgah belgesi
Bütün bu belgeleri hazırlayıp, kişi kapak toplamak zorunda değil (yani toplanana veriliyor koşulu yok) Yukarıda ki koşullara uyan herkes faydalanabiliyor...
AYRICA;
Sosyal güvencesi olup da tekerlekli sandalye ihtiyacı olanlara burdan duyuru yapmak istiyorum. Beni arayanlardan edindiğim bilgilerdir. Çoğu haklarını ve ne yapacaklarını bilmiyor.
Sandalye için, ellerinde bulunan heyet raporu (özürlü belgesi, yürüyemeyeceğine dair) ve nüfus cüzdanı ile bir MEDİKAL malzeme satıcısına başvurup ordan almak istedikleri sandalyeyi seçecekler. Ona göre hesaplarına sandalyenin parası bir ay gibi sürede yatırılacak...

Not: Trafik kazasından sonra yürüyemeyenlere daha önce verilmiyormuş. Ama en kısa zaman da verileceğini öğrendim.
Dünya engelliler ve dostları gelişim derneği başkanı
NEDİM KILIÇ
Şenlikköy blokları bulut sokak no:1 G:1
Keçiören-ANKARA
İletişim teli: 0312 358 25 21
http://www.dunya.com/mavi-kapaklar-umut-%C4%B1%C5%9F%C4%B1%C4%9F%C4%B1-oldu_138155_haber.html
http://dunyaengellidostlarigelisim.com/aku.html
http://www.yasadikca.com/engellinin-de-mafyasi-cikti-7121
Sizler bu bilgiyi bile paylaşarak, katılımda bulunmuş olabilirsiniz.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ