Zihinsel engelli gence 16 yıl 11 ay hapis

Yüzde 43 zihinsel engelli ve bülloz lezyonları hastası 19 yaşındaki Şeyhdavut Başkan'a "Tehlikeli madde bulundurmak" iddiasıyla 16 yıl 11 ay hapis ve 13 bin 880 TL adli para cezası verildi.

Mahkemenin kararının tamamen keyfi olduğunu dile getiren baba Şeyhmus Başkan, "Bu mahkemeler tiyatrodan başka bir şey değildir. Ben bu mahkemelere inanmıyorum" dedi.

"Tehlikeli madde bulundurmak" iddiasıyla 2 Temmuz 2011 tarihinde Diyarbakır'da tutuklanan 19 yaşındaki Şeyhdavut Başkan hakkında, Diyarbakır 7. Ağır Ceza Mahkemesi'nde açılan davada karar verildi. 15 Mayıs'ta görülen duruşmada mahkeme heyeti, zihinsel engelli Başkan'a, "Tehlikeli madde bulundurmak" iddiasıyla 16 yıl 11 ay hapis cezası ve 13 bin 880 TL adli para cezası vererek, cezasını hapishanede tutuklu olarak geçirmesine karar verdi. Başkan'ın ailesi ise mahkemenin verdiği karara tepkili. Mardin merkeze bağlı Tizyan (Elmalı) köyündeki evlerinin kendilerine dayatılan koruculuğu kabul etmedikleri için boşaltıldığını belirten Başkan ailesi, sürgün edildiklerini anlattı. 

Kararın ardından aile dramı ortaya çıktı

Diyarbakır'ın Bağlar ilçesi Yunus Emre Mahallesi'nde ikamet eden Başkan ailesi, 1993 yılında köylerinin zorla boşaltılmasının ardından 9 çocuk ve eşiyle göç yoluna düştü. Kendisi de zihinsel engelli olan baba Şeyhmus Başkan'ın oğlu Şeyhdavut'un yanı sıra 9 çocuğundan 5'i daha zihinsel engelli. Tutuklanarak Diyarbakır E Tipi Cezaevi'ne gönderilen Şeyhdavut Başkan hakkında Dışkapı Yıldırım Beyazıt Özürlü Sağlık Kurulu tarafından hazırlanan raporda, yüzde 43 zihinsel engelli olduğu yer alıyor. Bunun yanı sıra Başkan'ın el ve ayaklarında da bülloz lezyonları hastalığı var. Birçok çeşidi olan bülloz lezyonlarının sürekli ve geçici hastalık türü olduğu ve hastalık derecesinin ölüme bile götürebildiği belirtiliyor. 

Kamuoyuna çağrı!

Mahkemenin verdiği karara ilişkin konuşan Şeyhdavut Başkan'ın babası Şeyhmus Başkan, oğluna iki defa mitinge gittiği için ağır bir ceza verildiğini söyleyerek, "Bir olay yaşanmış olayın içinde benim oğlumun da adı geçiyor. Fakat oğlum olayın olduğu sırada İstanbul'dadır. Hakim keyfi bir şekilde oğluma bu cezayı verdi. Sesimi Türkiye kamuoyuna duyurmak istiyorum. Bu mahkemeler tiyatrodan başka bir şey değildir. Ben bu mahkemelere inanmıyorum" dedi. Kesilen 14 bin TL'ye yakın cezaya da tepki gösteren baba Başkan, "Ben bu yaşa gelmişim Türkiye Cumhuriyeti'nden bir rahatlık görmemişim. 93'de köyümüzü boşalttılar. Çocuklarımın psikolojisi bozulmuş. Ben duyarlı, demokrat ve yurtsever insanlara yardım çağrısında bulunuyorum. Şu an zor durumdayım. Bu parayı mahkemeye nasıl ödeyeceğim. Ne yapacağımı bilmiyorum. Oğlumun hastalığı çok tehlikeli bir hastalıktır. Bu şekilde bizi korkutmaya çalışıyorlar. Fakat bizi mücadelemizden caydıramazlar. Barış olacaksa ben bedel vermeye hazırım. İsterse beni öldürsünler, yeter ki bu akan kan dursun. Benim oğlum gibi birçok insana böyle cezalar veriliyor, bu olanları kınıyorum" dedi. 
Kaynak: DİHA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ