Onlar da 'Perşembe Anneleri'

Zihinsel ve bedensel engelli çocuk sahibi annelerle, gelişimi normal seyreden çocukların anneleri örnek bir dayanışmaya imza attı. Yaklaşık 20 kadın, özürlü çocuklar ve annelerinin karşılaştığı güçlüklere dikkat çekmek, deneyimlerini paylaşıp sorunlara çözüm bulmak, toplumda farkındalık yaratmak için grup oluşturdu. Önceleri "aylinanne.com" adlı internet sitesinde bir araya gelen anneler, "Perşembe Anneleri" adı altında her ayın ilk perşembesi toplanıp, birbirlerine kılavuzluk ediyor. Engelli çocukların gelişimi, hastane ve doktor süreçleri, doğru okul seçimi, eğitimcilerin yaklaşımı gibi konularda deneyimlerini paylaşıp, aynı zamanda birbirlerinin terapisti oluyorlar.
Aralarında özel gereksinimli çocuklarla ilgili akademik çalışma yapan bilim insanları, psikolog, aile terapisti, çocuk gelişim uzmanı, fizyoterapist ve ev hanımları da bulunuyor. Şimdilerde, özel eğitim anlayışını yerleştirmek, kaynaştırma programlarına vurgu yapmak için seminer hazırlığında olan anneler, buluşmalarını ise çocuksuz gerçekleşiyor.

BU PROJE ÖĞRENCİLERİMİN AİLELERİNE GÖNÜL BORCUMDUR
Projeyi hayata geçiren 'aylinanne.com' adlı sitenin sahibi 35 yaşındaki özel eğitim öğretmeni Aylin Çalışkan, projenin ortaya çıkışını şöyle anlatıyor:
"Eğitim Programları ve Öğretim okudum. Daha sonra asıl branşımın dışında özel eğitim öğretmeni olarak göreve getirildim. 'Aman Allahım, ben ne yapacağım' diyordum ki, kendimi çok şey yaparken buldum. Gün geldi, anne oldum. Sağlıklı bir hamilelik ve doğum sonunda bebeğimi kollarıma almıştım. Deneyimlerimi, görüşlerimi, benimle aynı dönemde doğum yapmış arkadaşlarımla paylaşmak için bir site açtım. Bir süre sonra özel gereksinimli annelerle söyleşmeye başladım. Sonunda gelenekselleşmeye başladı. Her perşembe merakla bekleniyordu yazım. Sonra bir araya gelip sohbet etmeye başladık. Bu proje, özel gereksinimli çocuk annelerine, öğrencilerimin annelerine bir gönül borcudur."

PERŞEMBE ANNELERİNDEN ÇOK ŞEY ÖĞRENECEĞİZ
Çalışkan, "Özel eğitim ve özel gereksinimli bir çocuğun annesi olmak bu ülkede yaşanması en güç konulardan biri" diyor ve ekliyor:
"Benim sloganım 'bir anne eşittir bir devlet.'Gelişiminde herhangi bir farklılık olmayan çocuk anneleriyle birlikte olmamızın nedeni, farkındalık yaratabilmek. Çocuğu kaynaştırma eğitimi gören anneler, diğer annelerin tutumlarının olumlu yönde değişmesini diliyor. Bizim perşembe annelerinden öğrenecek çok şeyimiz var."

SÖYLEŞİLERİ KİTAP OLUP GELİRİ ÇOCUKLARA GİDECEK
İnternet sitesinde özürlü çocukların aileleriyle yaptığı şöyleşileri kitap yapmak istediğini de belirten Çalışkan, "Aileler izin verirse tabi. Gelirini de özel eğitim konusunda çalışan sosyal organizasyonlara bağışlamak isterim. En önemlisi 'Perşembe Anneleri'ni bir platform haline getirip, kapsamlı ve sistemli toplantılar yapılmasını hedefliyorum. Hedeflerimizden biri de eğitimde özel gereksinimli çocuklar için pozitif ayrımcılık yapan okullara teşekkür plaketleri vermek. Annelerle konuştukça, söyleştikçe, daha çok güzel fikir ve projelerin çıkacağına inanıyorum" diyor.

http://www.sabah.com.tr/Yasam/2013/04/30/onlar-da-persembe-anneleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ