Mavi Köprü Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi Basınla Tanıştı

Malatya’da Mavi Köprü Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi basına tanıtıldı. Merkezin Müdiresi Özlem Karaman, Malatya’da resmi 4, özel ise 12 Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi bulunduğunu belirterek, engelli öğrencilerin eve kapatılmayarak, çocukların sosyalleşmesi için eğitimin şart olduğunu bildirdi.

Verilen eğitim ile gelişen engelli çocukları ailelerinin dahi tanıyamadığını söyleyen Karaman, “Engelli öğrenciye beceri kazındırıyoruz. Mesela bir ebru, bir el işi ürününü gören aileler, bunu benim çocuk mu yaptı diye şaşırıyorlar” şeklinde konuştu.
Karaman, “Engelli öğrencilerimize akademik eğitimin yanı sıra sosyal anlamda kendi ayakları üzerinde durabilmeleri için çabalar gösteriyoruz. Başkalarına bağımlı olarak yaşamaktan ziyade, kendi bağımsızlıkları ile hareket edebilmeleri önemlidir. Okul ve merkezler bu anlamda çok büyük katkı sağlıyor” diyerek, “Engelli bir çocuğu olan anne ve baba bir düğüne, bir hasta ziyaretine, uzak şehirdeki akrabalarının yanına dahi gidemiyorlar. Özel eğitim ve rehabilitasyon desteği alan engelliler anne ve babalarının bağımlılıktan kurtulup özel işyerini yapabiliyorlar. Çocukların bağımsız şekilde yaşayabilmeleri için ne yapılması gerekiyorsa onu yapıyoruz” ifadelerini kullandı.
Fizyoterapist Mehmet Sönmez ise, fiziksel engellilere çeşitli spor aletleri ile sorunlarını gidermeye çalıştıklarını, çeşitli uygulamalar yaptıklarını söyledi.
http://www.haber01.com/malatya/mavi-kopru-ozel-egitim-ve-rehabilitasyon-merkezi-basinla-tanisti-h488758.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ