Keziban gözlüğüne kavuştu

Derslerde büyük sıkıntı çeken Taş’a yardım elini uzatan Dalaman Kaymakamlığı’nın yaptırdığı gözlüğü kullanmaya başlayan Keziban Taş’ın yüzü gülüyor.

Dalaman’da 150 lira kira ödedikleri iki odalı evde oturan, eşinden ayrı 45 yaşındaki Etem Taş ve kızı Keziban Taş’ın, zor koşullarda süren hayatı bir nebze de olsa rahatladı. Dalaman Adile İhsan Mermerci Kız Teknik ve Meslek Lisesi 9’ncu sınıfta okuyan Keziban Taş’ın her iki gözünde de göz dibi arızası (Bilateral Makular Skar) oluştu. Fakat aile bunun farkına varamadığı için tedavisi de yapılamayınca, hastalık kalıcı oldu. Keziban Taş'a geçen yıl Ege Üniversitesi Hastanesi Özürlü Sağlık Kurulu’nca 'yüzde 50 görme engelli' raporu verildi. Genç kız okulda tahtayı göremeyip derslerde geri kalınca, bu yıl 12 Mart’ta Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ndeki muayenesi sonucu görme engelinin yüzde 74’e çıktığından 'Özel eğitim' raporu aldı. 

KAYMAKAMLIK 5 BİN LİRAYA ÖZEL GÖZLÜK YAPTIRDI

Derslerini takip edebilmesi için de Adana’da özel bir hastanenin Almanya'dan getirttiği özel gözlükle görmenin fazlalaşabildiği öğrenilince, Dalaman Kaymakamlığı aileyi Adana’ya gönderdi. Peşinden de 4 bin 966 lira yatırarak gözlük siparişini verdi. Adana’da gözlüğü bir hafta önce teslim alan Keziban Daş’ı, Dalaman Kaymakamı Yılmaz Şimşek okulunda ziyaret etti.

'DERSLERİM DÜZELMEYE BAŞLADI'

GÖzlükleri kullanmaya başladığı için yüzü gülen Keziban Taş, bir haftadır derslerde kendi notlarını tutmaya başladığını söyledi. Taş duygularını şöyle dile getirdi:

"Gözlükten önce ders notlarını arkadaşlarımdan alıyordum. Bu nedenle de sınavlarda zorlanıyordum. Arkadaşlarımla aynı seviyede sınavlara giremiyordum. Gözümden dolayı derslerde geride kaldığım için de tam olarak konuları anlayamıyordum. 5 yıldan bu yana derslerimde düşüş vardı. Gözlüklerimin geleceği günü sabırsızlıkla bekliyordum ve nihayet gözlüklerime kavuştum. Tahtadaki yazıları daha rahat okuyabiliyorum. Bu konuda bana yardımcı olan Kaymakamımız Yılmaz Şimşek, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz, okul idaremiz ve yardımlarını eksik etmeyen herkese çok teşekkür ediyorum. Gözlükler sayesinde gözlerim normale döndü. Derslerimde bile düzelmeler başladı. Artık hayallerimi gerçekleştirebilirim."

Baba Etem Taş da, kaymakamlık aracılığıyla yaptırılan gözlükleri kullanmaya başlayan kızının yüzünün güldüğünü söyledi.

GÖZLÜK ALMANYA'DAN GELDİ

Dalaman Kaymakamı Yılmaz Şimşek de, Keziban Taş’ı İzmir, İstanbul ve Ankara’da çeşitli hastanelere gönderdiklerini, ancak görme sorununa bir çözüm bulanamadığını söyledi. Şimşek, "Adana’da bir özel firmanın Almanya’dan ayarlanabilir optik teleskopik gözlük getirttiğini öğrendik. Yine tetkiklerimiz neticesinde bu gözlüğün Kezban’a uygun olduğu anlaşıldı ve bu gözlüğü Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı aracılığıyla temin ettik. Keziban, tahtayı daha iyi görebilecek ve yazılanları daha iyi okuyabilecek" dedi.
http://www.dha.com.tr/muglanin-dalaman-ilcesinde-yasayan-yuzde-74-gorme-engelli-16-yasindaki-keziban-tas-almanyada-yapilan-gozluklerine-kavustu-_462145.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ