Belediye Engellilere "Tıraş Timi" Kurdu Vatandaş Şaka Sandı Kaynak : http://www.haber3.com/belediye-engellilere-tiras-timi-kurdu-vatandas-saka-sandi-haberi-1831876h.htm#ixzz2NDzTHFw4


Adana'nın merkez ilçe Yüreğir Belediyesi engelli, hasta ve evden dışarı çıkamayacak kadar yaşlı olan insanlara tıraş hizmeti vermek için, bir kadın, bir erkekten oluşan tıraş timi kurdu. Cep telefonlarına mesaj gönderilen vatandaşlar ise hizmeti şaka sanıp inanamadı.

Yüreğir Belediye Başkanı Mahmut Çelikcan, sosyal sorumluluk projesi kapsamında her mahalleye kurmaya başladığı kültür evlerine gelen engelli vatandaşların tıraş olurken berber ya da kuaföre gittikleri zaman çok zorlandıklarını söylemesi üzerine harekete geçti. Başkan Çelikcan, önce ilçede yaşayan engelli, yatalak hasta ve evden dışarı çıkamayacak kadar hasta sayısının ve telefon numaralarının belirlenmesini istedi. Yapılan bir haftalık çalışmanın ardından yakaşık 5 bin engelli, yaşlı ve hasta olduğu belirlendi. Bunun üzerine Çelikcan, vatandaşlara hizmet etmenin sadece yol, kanalizasyon çalışması yaparak olmayacağını sosyal belediyecilik anlayışıyla bu insanlara da hizmet edilmesi gerektiğini benimseyerek bir kadın bir de erkekten oluşan tıraş timi kurdurdu. Tıraş timi kurulduktan sonra engelli vatandaşlara tek tek, "Yüreğir Belediyesi tıraş hizmetleri başlamıştır, bize başvurmanız halinde sizin ayağınıza 10 dakika da gelerek ev de her türlü tıraş hizmeti verebiliriz" denilerek irtibat numarası SMS ile gönderildi. Bunun üzerine eşi TIR şoförü olan ve 4 çocuğundan biri bedensel engelli olan Nimet Şahin, belediyenin verdiği telefonu arayarak, "Bana bugün bir SMS geldi, engellileri evde tıraş ediyormuşsunuz gerçekten böyle bir şey var mı, yoksa şaka mı" diye sordu. Berber Vedat Çelik, "Evet belediye başkanı evde tıraş hizmeti başlattı, eğer adresinizi verirseniz evinize gelebiliriz" dedi. Bunun üzerine Şahin ev adresini verdi. Berber Vedat Çelik ve beraberindeki tıraş timi 10 dakika içinde engelli vatandaşın evine giderek zili çaldı. Kapıyı açan Şahin, tıraş timini kapısında görmesine rağmen, "inanamıyorum, gerçekten böyle bir hizmet varmış, ben şaka yapıyorlar dalga geçiyorlar sanıyordum" diye tepki gösterdi.
Daha sora tıraş timini ev alan Şahin, şaşkınlığını üzerinden atamazken, aynası, makas, tarak, sabun ve çantasıyla eve gelen tıraş timi engelli Hayri Şahin'i tıraş etmeye başladı. Önce saç tıraşı olan Şahin ardından da sakal tıraşı oldu.
"ANNEM BENİ TIRAŞ EDERKEN DOĞURUYORDU"
Engelli Şahin, kendisinin bedensel engelli olduğu için evden aşağı inemediğini belirterek, "Bu nedenle beni annem tıraş ediyordu. Annem hem sakalımı hem de saçımı tıraş ediyordu. Annem özellikle sakalımı tıraş ederken, yüzümü hep kesiyordu, beni doğruyordu. Ama belediyenin bu hizmetiyle artık yüzümün kesilmesinden kurtuldum. Belediye başkanına ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Bu çok güzel bir hizmet artık sakalım ya da saçım uzadığı zaman dert etmeyeceğim berber arkadaşı arayıp gelmesini rica edeceğim" dedi.
Anne Şahin ise hala inanamadığını ve şokta olduğunu ifade ederek, "Bana SMS geldiğinde şaka yaptıklarını, seçim dönemi geldiği için reklam yaptıklarını sandım. Ama yine de verilen telefonu arayım diyerek aradım ve 10 dakika sonra berber geldi. Hala inanamıyorum. Bizim gibi aileler için bu çok güzel oldu. Ben oğlumu aşağıya indiremediğim için kendim tıraş ediyordum, ister istemez yüzünü kesiyordum. Ama belediye sayesinde bundan kurtuldum. Belediyecilik sadece yol ve kanalizasyon yapmak değil. Bunu yapanı tebrik ediyoruz çok iyi düşünülmüş" diye konuştu.
Yüreğir Belediye Başkanı Mahmut Çelikcan ise halkın kendisini seçtikten sonra hep onların yanında ve içinde olduğunu bu nedenle vatandaşların sorunlarını bire bir dinleme imkanı bulduğunu belirterek, "Açtığımız kültür evleri sayesinde bütün Yüreğirli ile gürüşme ve onların sorunlarını dinleme imkanı buluyoruz. Engellilerin tıraş problemi olduğunu da bu evler sayesinde öğrenince harekete geçtik. Yapılan çalışma sonucunda berber timi kurararak engellilere evde tıraş hizmeti vermeye başladık. Biz bu sayede sosyal belediyeciliğin gereğini yerine getirmiş olduk" dedi.
İHA


Kaynak : http://www.haber3.com/belediye-engellilere-tiras-timi-kurdu-vatandas-saka-sandi-haberi-1831876h.htm#ixzz2NDzXFv00

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ