Spastik Engelli Minik Nisa, Karne Sevincini Evinde Yaşadı

Yeter Erdine - Malatya'da spastik engelli olarak doğan, İstanbul'da 6 yılda 15 ameliyat geçirerek hayata tutunan 12 yaşındaki Nisa Nur Kaya, karne sevincini, eğitimini sürdürdüğü evinde yaşadı.
Bağdaş kurmuş bir insan gibi dünyaya gelen, kolları düz olduğu için oynatamayan Nisa Nur, ameliyatlarla kısmen tedavi edildi. Okul çağına gelince Milli Eğitim Bakanlığı'nın "evde eğitim" hizmetine dahil edilen Nisa Nur, bu yıl 5'inci sınıfa devam ediyor.

Kayıtlarda Şeker Ortaokulu'nun öğrencisi gözüken Nisa Nur, engelinden dolayı okula gidemediği için öğretmeni Hatice Bingöl, ona evinde ders veriyor. Kaya, ilk dönem karnesini öğretmeni Bingöl'den aldı.
Minik Nisa Nur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Malatya'da bedensel engelliler için okul bulunamadığından evinde eğitim alabildiğini ama yine de okuyabildiği için mutlu olduğunu söyledi.
Öğretmenini çok sevdiğini dile getiren Nisa Nur, karne almanın sevincini de öğretmeniyle birlikte yaşamanın kendisini duygulandırdığını ifade etti.
Karnesi geçen yıldan biraz daha kötü olduğu için ikinci dönem derslerine daha çok çalışması gerektiğini vurgulayan Nisa Nur, eğitimini tamamlayarak bilgisayar mühendisi olmak istediğini belirtti.
-"Güzel bir deneyim"-
Nisa Nur'un öğretmeni Hatice Bingöl de öğrencisiyle 2 yıl önce tanıştıklarını belirterek, "Nisa Nur'u tanıdıkça, beraber vakit geçirdikçe ona eğitim vermenin ne kadar güzel bir duygu olduğunu anlıyorum" dedi.
Engelli bir çocuğun öğretmeni olmanın kendisine başka bir mutluluk yaşattığını dile getiren Bingöl, "Engelli çocuğa evde eğitim vermek okuldaki ortamdan farklı ama ben mutluyum. Nisa Nur'un yanı sıra bir engelli öğrencim daha var. Ona da evde eğitim veriyorum. Engelli öğrencilerle çalıştığım için, böyle bir imkanım olduğu için mutluyum. Benim için güzel bir deneyim" diye konuştu.
Nisa Nur'un başarılı bir öğrenci olduğunu belirten Bingöl, "Derslerimiz yoğunlaştıkça ufak tefek sıkıntılarımız oluyor ama Nisa Nur öğrenmeye açık, gayretli bir öğrenci. Karnesi güzel. 9 dersi var. 4 dersinin notu 4, diğerleri 5. Teşekkür belgesi aldı. Geçen yıl karnesi daha iyiydi. İnşallah ikinci dönem yine iyi olacak" ifadelerini kullandı.
Hatice Bingöl, Nisa Nur'un en çok Türkçe ve resim derslerini sevdiğini sözlerine ekledi.
Yayıncı: Cemal Coşkun - Malatya
 http://www.haberler.com/spastik-engelli-minik-nisa-karne-sevincini-evinde-4275699-haberi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ