Hepimiz engelli adayıyız'

CHP Silivri İlçe Başkanlığı Engelli Komisyonu tarafından organize edilen “Engelsiz Engeller” konulu panelde konuşan Balet Memet Sefa Öztürk “Bize acımayın, saygı gösterin ve sevin” dedi.


CHP Silivri İlçe Başkanlığı Engelli Komisyonu tarafından düzenlenen “Engelsiz Engeller” konulu panel Silivri Belediyesi Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Sunuculuğunu Özkan Kandemir’in yaptığı panelin konuşmacısı Balet Memet Sefa Öztürk oldu. Öztürk, dünden bugüne yaşadıklarını ve bir engelli vatandaş olarak karşılaştığı zorluğu davetlilerle paylaştı.

CHP Silivri İlçe Başkanı Mümin Tuğlu, Silivri İlçe Yönetim Kurulu Üyeleri, Silivri Belediyesi Başkan Yardımcısı Elif Bilici, Silivri Kent Konseyi Danışma Kurulu Başkanı Esma Işıklar, STK temsilcileri ve davetlilerin yer aldığı panel sonunda Öztürk’e katkılarından dolayı teşekkür plaketi verilirken, programa sunuculuğunun yanında anlatımlarıyla renk katan Özkan Kandemir’e de çiçek takdim edildi.

TUĞLU: HEPİMİZ ENGELLİ ADAYIYIZ

CHP Silivri İlçe başkanı Mümin Tuğlu, panelde kısa bir konuşma yaparak, “Bizler, başımıza ne zaman neyin geleceğini bilmiyoruz. Bir gün belki bizlerde bir şekilde engelli olabiliriz ama bunu kestirmemiz mümkün değil elbette. Ancak tek bir gerçek ver ki unutmamamız gereken, o da hepimizin birer engelli adayı olduğumuz. Gözümüzü kapatıp yürümek, konserde kulaklarımızı kapatmak ve sergide yine gözlerimizi kapatmak…

Bunları yapınca neler hissedeceğiz acaba? Ki bunu tam anlamıyla yaşayan sizlersiniz. Geçmiş yıllara oranla, günümüzde engelli vatandaşlarımız için bir takım iyileştirmeler ve eğitim kurumları bakımından ilerlemeler söz konusu. Tabi bunların da yeterli olduğu kanısında değilim. Sayın Belediye Başkanımız Özcan Işıklar’ın da zaman zaman dile getirdiği gibi bir Engelli Köyü projesi yapılması düşüncesini beğeniyor ve destekliyorum” dedi.

ÖZTÜRK: HAYATA ANNEM SAYESİNDE BAĞLANDIM

CHP Silivri İlçe Başkanlığı Engelli Komisyonu tarafından organize edilen “Engelsiz Engeller” konulu panelin konuşmacısı Balet Memet Sefa Öztürk de dünden bugüne yaşadıkları ve engelli vatandaşların karşılaştıkları zorluklar üzerine şunları aktardı: “Bir gün engelli olacağım hiç aklıma gelmezdi. Ta ki o kazaya kadar. Ben yaşadığım bu olayda, hayata tutunabilmeyi anneme borçluyum. Eğer benim annem başımda ağıtlar yaksaydı, hayata tutunamazdım.

Beni yas tutmadan, sert çıkarak hayata bağladı, benim bile yas tutmama izin vermedi. Bana ‘sen eğer sanatçıysan, bu sandalyeyle de dans edebilirsin’ dedi. Dört yıllık bir adaptasyon döneminden sonra bu işe başladım. Kimse engelli olduğu için insanlardan kaçmamalı, asosyal olmamalı.

“AVRUPA BİZDEN ÇOK İLERİDE”

Belediyeler, bizlerin hayatını kolaylaştırıcı, yollar, kaldırımlar ve bizi toplum hayatına entegre edecek düzenlemeler yapmalılar. Ama maalesef Avrupa bu konuda bizden çok daha ileride. Tabi sadece bu düzenlemelerin yapılmasıyla iş bitmiyor. İnsanlar da bunlara sahip çıkmalı ve destekleyici düzenlemeler yapmalılar. Özellikle de mekan sahipleri, bizleri de hesaba katarak işyerlerine şekil vermeliler.

“SADECE SEVGİ İSTİYORUZ”

Bizim tek istediğimiz, herkes gibi bu toplumun bir parçası olarak yaşayabilmek. Kimsenin bize acımasına ya da bizi kucaklayıp bir yerden bir yere taşımasına ihtiyacımız yok. Tek beklentimiz bize saygı ve sevgi gösterilmesi, o kadar.

BERKTAŞ: “EN BÜYÜK ENGEL…”

CHP Silivri İlçe Başkanlığı Engelli Komisyonu Üyesi Korhan Berktaş da programda kısa bir konuşma yaparak, “Silivri Belediye Başkanımız Özcan Işıklar, İlçe Başkanımız Mümin Tuğlu, Sayın Esma Işıklar ve Belediye Başkan Yardımcımız Elif Bilici’ye teşekkür ediyorum.

Bize sosyal demokratlığın, engellerle mücadelede en büyük güç olduğunu gösterdiler. Unutmayalım ki en büyük engel, daha başında hayat mücadelesinden vazgeçmektir. Onun için yılmadan savaşın” dedi.
 http://www.gercekgundem.com/?p=520568

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ