Engelliler Korosu Elemelerinde Hünerlerini Sergilediler

Tokat’ta engelliler, “Sesimi Duyuyor Musun?” projesi başlığı altında düzenlenen engelliler korosu elemelerinde hünerlerini sergilediler.

Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü öncülüğünde sivil toplum örgütlerinin katkı ve destekleri düzenlenen engelliler korosu elemeleri Çocuk Esirgeme Düğün Salonu’nda yapıldı. Türk Halk Müziği Korosu elemelerine katılan bedensel engelliler sevinç ve heyecanı birada yaşadı. Jüri karşısında hazırladıkları parçaları seslendiren engelliler izleyenlerden alkış topladı. Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Yardımcısı Cem Gül, amaçlarının toplumsal farkındalığı ortaya çıkararak engellilerin “hayatta bende varım” sloganı ile seslerini duyurmak olduğunu söyledi. Engelliler korosunun eleme ve hazırlıklarının ardından ilk konserini mayıs ayında vereceğini ifade eden Gül, çevre ilerlerde program yapmayı hedeflediklerini kaydetti. Elemelere katılan görme engelli Salih Yalçın, Güzel Sanatlar Lisesi’nde okumak istediğini ama seçilemediğini belirterek, "Ticaret Meslek Lisesi’ni okuduktan sonra 2 yıllık işletme bölümünü bitirdim. İstediğim bölüm müzikti gidemedim hiçbir eğitimini de alamadım. Böyle köyde kaldım. Bir faaliyetin olduğunu duyunca sevindim. Benim için inşallah bir fırsat olur” diye konuştu.
Üniversite de eğitimine devam eden görme engelli Melek Selvi ise şartların kendileri için kolaylaştırılarak fırsat verildiği için mutlu olduğunu söyledi.
Öte yandan 24 engelli bireyden yer alacak koronun elemelerine katılım beklenin altında olurken, koronun oluşması için seçmelerin devam edeceği bildirildi.
İHA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ