Engelli gençler burada hayat buluyor

İzmir’in Ödemiş İlçesi’nde eğitim veren Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Fatih Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi’nin 27 zihinsel engelli öğrencisi ile aynı yerde halk eğitim tarafından açılan halıcılık ve Roman Oyunları kurslarına katılan 22 yaş üstü 11 zihinsel engelli, hem öğreniyor hem de eğleniyorGürsel Çakıcıoğlu’nun müdürlüğünü yaptığı okulda, öğrenciler sanat öğrenip el becerilerini geliştirmenin, Roman oyunları oynamanın tadını çıkarıyor. Okul Müdürü Gürsel Çakıcıoğlu, zihinsel engellileri topluma kazandırmak için 16 öğretmen ile çalıştıklarını söyledi. Yapılan çalışmalarla öğrencilerin özellikle el becerilerinin geliştiğini kaydeden Çakıcıoğlu, “Bu çalışmalar çocuklarımıza bir nevi terapi sağlamaktadır” dedi.

El sanatları öğretmeni Sabriye Çelik, merkezin engellilerin para kazanabilmesi ve kendilerine bir iş alanı bulmaları açısından bir basamak olduğunu kaydetti. Öğrencilerin yaptığı el işlerinin Dünya Özürlüler Günü’nde satışa çıkarılacağını dile getiren Çelik, “Artık malzemeler kullanarak çalışmalar yapıyoruz. Dekoratif çiçek ve kadehlerden mumluk yapmayı öğrendiler. Bunun dışında testi gibi dekoratif eşyalar da yapıyoruz” dedi.

Sınıf öğretmeni Sezen Şanlıkaya da, “Öğrencilerimizle yazı çalışmaları, okuma yazma, yırtma yapıştırma ve el becerilerini kazandırmaya yönelik çalışmalar yapıyoruz. Bu çalışmalar sayesinde çocuklar renkleri daha kolay kavrayabiliyorlar” diye konuştu.

 http://www.haberekspres.com.tr/izmir/engelli-gencler-burada-hayat-buluyor-h44774.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ