En Güzel Engelli" Engel Tanımıyor


Mustafa Çavuş - Anıl Kuru - Denizde yaşadığı kaza sonucu felç olarak yaklaşık 8 yıldır tekerlekli sandalyeye bağımlı hayatını sürdüren, 2009'da "Dünya Engelli Güzeli" seçilen Nergis Demirarslan, resim yaparak engellilere destek oluyor. 

'En Güzel Engelli' Engel Tanımıyor, Mehmet Yaşar
Eniştesinin 2005 yılında denizde yaptığı şaka sonucu boynu kırılarak felç kalan 21 yaşındaki Demirarslan, o günden bu yana yaşamını tekerlekli sandalyede sürdürmek zorunda kaldı. 2008'de Antalya'nın Kemer ilçesinde gerçekleştirilen Türkiye Engelliler Güzellik Yarışması'nda birinci seçilen, ardından Uluslararası Engelliler Vakfınca düzenlenen Dünya Engelliler Güzellik Yarışması'nda da "dünya güzeli" olan Demirarslan, resim yaparak engellilere destek oluyor. 


Demirarslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaşadığı kazanın ardından tedavi gördüğü Gülhane Askeri Tıp Akademisi'nde (GATA) hayatıyla ilgili planlar yapmaya başladığını dile getirerek, "Benim de bir sosyal yaşantım olmak zorundaydı. İlk olarak tedavim sürerken resim yapmaya başladım. Başta çok başarılı değildim ancak azmederek, öğretmenlerimin de yardımıyla iyi seviyede resim yapmayı başardım" dedi. 

Parmaklarını kullanamadığı için özel aletler yardımıyla resim yaptığını anlatan Demirarslan, "Engelliler yararına resim sergisi açarak onlara bir nebze olsun katkıda bulunmak istiyorum. Hayatımdan son derece memnunum, engelli olmam hiçbir şey değiştirmedi. Engellilerin yapabilecekleri sınırlıdır diye düşünülür, ben engellilere şans verildiğinde her şeyi yapabileceklerini gördüm" diye konuştu. 

-"Gözümde bütün engelliler güzel"- 

Dünya güzeli seçilmesinin hayatında fazla değişikliğe yol açmadığını belirten Demirarslan, şunları kaydetti: 

"Yarışmalara sosyal faaliyet olsun diye girmiştim. 850 aday içinden ilk 50'ye seçildim. Sonrasında önce Türkiye, ardından dünya güzeli oldum. Gözümde bütün engelliler güzel, en güzel olmayı tahmin etmesem de katıldım ve birinci oldum." 

Demirarslan, resim çalışmalarını Amisos 55 Engelliler Gençlik Spor Kulübü'nde sürdürdüğünü sözlerine ekledi. 

Kulüp başkanı Mehmet Yaşar ise Nergis gibi birçok engellinin çalışarak hayata bağlandığına dikkati çekerek, "Engelli olmak hayatı bırakmak anlamına gelmiyor. Bazı insanlar, 'ben olsam yaşayamam' diye düşünüyor. Ben kaza geçirmeden önce 'öyle yaşantı olmaz' diyordum, kazadan sonra hayata bakış açım değişti. Zaten o kadar çok çalıştım ki engelli kaldığıma üzülmeye vaktim bile olmadı" ifadelerini kullandı. 

Yayıncı: Orhan Topal - SAMSUN
http://www.sondakika.com/haber/haber-en-guzel-engelli-engel-tanimiyor-4216780/


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ