Bin 591 engelli akademiyi tamamladı


Bağcılar’da engelliler akademiden mezun oldu. 15 farklı branşta açılan meslek eğitimlerine katılan yaklaşık bin 600 engelli kursu başarıyla tamamlayarak sertifika aldı. Kursa katılan 61 engelli de iş sahibi oldu. 

Bağcılar Belediyesi’nin İstanbul Kalkınma Ajansı’nın fon desteğinde hazırladığı Engelliler Akademisi Projesi tamamlandı. Engelliler Sarayı’nda gerçekleştirilen meslek edindirme kurslarına katılan engelliler meslek sahibi olarak sertifikalarını aldı. Bir buçuk yıldır devam eden Engelliler Akademisi Projesi kapsamında bin 364 engelliye farklı branşlarda meslek edindirme eğitimleri verildi. Kurslardan 551 zihinsel, 447 ortopedik, 140 işitme, 153 görme ve 73 süreğen hastalık sahibi olmak üzere toplam bin 364 engelli katıldı. Ayrıca, proje kapsamında 50 kamu görevlisine de işitme engellilere daha iyi hizmet verebilmeleri için işaret dili eğitimi verildi. 177 engelli yakını da kurslara katılarak eğitim aldı. Dörder aylık periyotlarla düzenlenen ve bir buçuk yıl devam eden Engelliler Akademisi’ne katılan kursiyerler için Engelliler Sarayı’nda sertifika programı düzenledi. 
Programa, AK Parti İstanbul Milletvekili Harun Karaca, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Bağcılar Kaymakamı Erdal Çakır, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağrıcı, İstanbul Kalkınma Ajansı yöneticileri ve vatandaşlar katıldı. 
Açılış konuşmasını yapan Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, proje hakkında katılımcılara bilgiler verdi. “İçerisinde bulunduğumuz bu mekan imkansızların imkanlı kılındığı bir yer” diyen Çağırıcı, Engelliler Sarayı’nda İstanbul Kalkınma Ajansı’nın da desteğiyle Engelliler Akademisi ve Engelsiz Eğitim projelerinin uygulandığını söyledi. Engelliler Akademisi’nden, farklı engel gruplarında bin 591 kişinin eğitim aldığı bilgisini veren Çağırıcı, “Engelli kardeşlerimizin pek çoğu 2-3 kursa giderek meziyetlerini artırdı. Bu vesileyle buradan işadamlarımıza sesleniyorum; ihtiyaç duydukları branşlarda bu kardeşlerimizin iş gücünden istifade etsinler. Bu kardeşlerimiz engelli olabilir, ancak artık hepsi vasıflı eleman” dedi. 61 engellinin iş sahibi olduğu bilgisini veren Çağırıcı, “Başta İstanbul Valimiz Sayın Hüseyin Avni Mutlu olmak üzere, projelerin uygulanmasında bize destek veren İstanbul Kalkınma Ajansı’na teşekkür ediyorum” ifadelerinde bulundu. 
Vali Hüseyin Avni Mutlu da yaptığı konuşmada, Bağcılar Belediyesi’ni sosyal belediyecilik alanında yaptığı örnek uygulamalardan dolayı tebrik etti. “Bu yıl 110 milyon lira İstanbul`un kalkınması için hibe ayrıldı” diyen Mutlu, “Proje getiren belediyeler, kaymakamlıklar, milli eğitim müdürlüklerine, sivil toplum kuruluşlarına, ‘ben halka hizmet etmek istiyorum’ diyen herkese bu destekleri vermeye gayret edeceğiz” diye konuştu. Engelliler Sarayı’nda iyi hizmetlerin ortaya çıkması için Engelliler Akademisi ve Engelsiz Eğitim projelerine destek verdiklerini söyleyen Mutlu, bu yürüyüşün güçlendirilerek devam ettirilmesi gerektiğini ifade etti. Mutlu, “Bu projeye katılanlara, destek verenlere ve projenin mimarı belediyemize, kaymakamlığımıza ve Milli Eğitim Müdürlüğümüze teşekkür ederim” ifadelerinde bulundu. 
Konuşmaların ardından eğitim gören engelli kursiyerlere sertifikaları verilirken, engelliler tarafından davetlilere halk oyunları ve tiyatro gösterilerinde bulunuldu. Gösterilerin ardından “Merhaba biz buradayız” sergisi ve eğitim atölyeleri gezildi.
http://www.bagcilar.bel.tr/icerik/174/9131/bin-591-engelli-akademiyi-tamamladi.aspx

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ