ATP - İşitme engelli Lee Duck-hee'nin hayali

14 yaşındaki Güney Koreli tenisçi Lee Duck-hee her genç tenisçi gibi ileride üst düzey tenisçiler arasında yer almak istiyor. Fakat onun diğerlerinden bir farkı var. Koreli tenisçi işitme engelli.

Tenis gibi duyma yetisinin büyük bir önem taşıdığı, oyuncuların rakibin topa nasıl vurduğunu anlamak, vuruş zamanlamasını ayarlamak için seslerden yardım aldıkları bir sporda işitme engelli olmak büyük bir dezavantaj taşıyor.
Fakat dudak okuma yardımıyla anladığı soruları bir tercüman aracılığıyla cevaplayan Lee, doğuştan sağır olmasını önemli bir sorun olarak görmüyor. Engelinden rakiplerine ve hakemlere bahsetmemeyi seçtiğini söyleyen 14 yaşındaki raket, “En büyük sorun hakemlerle oluyor. Dışarıda kararlarını bazen duyamıyorum ve devam ediyorum. Bu zor ama çok da önemli değil” ifadelerini kullandı.
Avustralya Açık’ta gençler ikinci tur maçında Şilili Christian Garin ile karşılaşan ve mücadeleyi 6-3’lük iki setle kaybeden Duck-hee, bu maçta da bu sorunları yaşadı. Hakemin birkaç kez “Bekle” demesine rağmen, servis kullandığı için birçok oyun tekrarı oldu. Sandalye hakemlerine Güney Koreli tenisçinin maçlarından önce sağır olduğu bilgisi verilmemesi sorun oluştursa da bunu karşılaşma içerisinde fark eden hakemler jest ve mimiklerini de kullanmaya başlıyor.
Dünya 1 numarası olmak isteyen Lee, sekiz yaşındayken Roger Federer ve Rafael Nadal ile bir gösteri maçında yer aldığını söylüyor, elindeki fotoğrafı göstererek. Pazar günü koridorda Federer ile karşılaştığını söyleyen 14 yaşındaki genç tenisçi, “Ama beni tanımadı. Çok üzüldüm. Onunla fotoğraf çektirmeyi çok isterdim. Belki ileride olur” dedi.
http://tr.eurosport.com/tenis/atp-isitme-engelli-lee-duck-hee-nin-hayali_sto3586319/story.shtml

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ