Antalya'da Engellilere Yönelik Çalışmalar


Antalya'da son 5 yılda yapılan çalışmalar sonucunda rehberlik ve araştırma merkezi müdürlüğü sayısı 3'den 6'ya, hastane sınıfı sayısı 1'den 2'ye, özel eğitim sınıfı sayısı da 63'den 329'a çıktı.

İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamaya göre, özel eğitim okullarının eğitim kademelerine göre yeniden yapılandırılması sonucunda ilkokulda okul sayısı 5'e, ortaokul sayısı 5'e, lise sayısı da 4'e yükseldi. Alanya ilçesinde 1 özel eğitim okulunun yapımı devam ediyor.
Bu yıl 64 öğrenciye evde eğitim hizmeti, ilköğretim düzeyinde 3 bin 106, orta öğretim düzeyinde 498 olmak üzere toplam 3 bin 504 engelli öğreticiye normal sınıfta kaynaştırma eğitimi veriliyor. Ayrıca özel eğitim sınıflarında bin 189, resmi ve özel 29 özel eğitim okulumuzda toplam 749 öğrenci öğrenim görüyor.
Resmi özel eğitim okulları ile özel eğitim sınıflarında kayıtlı öğrencilerden bin 327'si taşıma kapsamındadır. Bir yıllık taşıma maliyeti 3 milyon 305 bin 40 lira oldu.
İlde dönüşümü tamamlanan 15 özel özel eğitim okulu ile 27 özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi hizmet veriyor. Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kayıtlı toplam 7 bin 713 engelli bireyin 31 milyon 546 bin lira destek eğitimi gideri devlet bütçesinden karşılanıyor.
Engellilerin tespit edilmesine yönelik olarak yapılan alan taraması sonucunda Muratpaşa ilçesinde 0-14 yaş arasında 3 bin 644, 15-100 yaş arasında 4 bin 45 olmak üzere 7 bin 689 birey tespit edildi. Altı rehberlik ve araştırma merkezi müdürlüğünce 2012 yılında eğitsel değerlendirme ve tanılaması amaçlı 8 bin 222 inceleme yapıldı.
Son üç yılda bin 105 engelli birey evinde ziyaret edilerek 834'ü eğitime kazandırıldı. Bu yıl yeni katılan öğrenciler ile sağlık nedeni sürekli devamsız olan 575 öğrencinin eğitime kazandırılması ile ilgili çalışmalar devam ediyor.
İl genelinde engellilerin okula erişimi ve yaşam kalitesinin yükselmesi için ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin destekleri ile 390 okulda engelli rampası, 253 okulda okul bahçesi düzenlemesi, 144 okulda derslik düzenlemesi, 347 okulda engelliler için tuvalet, lavabo gibi düzenlemeler, 116 okulda engelli asansörü yapımı, 100 okulda kantin iyileştirmesi gerçekleştirildi. Bu yıl öncelikli olarak 32 okula engelli asansörü, 8 okula engelli rampası, 10 okula engelli tuvaleti yapılması ile ilgili çalışmalar devam ediyor.
Ayrıca 2013 yılında Kepez Eğitim Kampüsünde büyük tip özel eğitim uygulama merkezi yer alması planlandı. İlde bir adet özel eğitim meslek lisesi açılabilmesi için bakanlığa teklifte bulunuldu. Orta-ağır düzeyde engelli çocukların eğitimlerinin sağlanması amacı ile Kepez ilçesi Şafak Mahallesinde bulunan okul arsasına 24 derslikli özel eğitim okulu yapılması programa alındı.
"Turizmde Engelleri Aşalım Projesi" çerçevesinde bugüne kadar Dr. Günseli Dr. Bülent Akınsal Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezinden mezun 137 zihinsel engelli öğrencisine eğitim verildi, bu öğrencilerden 118'i özel sektörde istihdamı sağlandı. Bu yıl da çalışmalara devam ediliyor.
Kepez Belediyesi Başkanlığı tarafından hazırlanan "Engeliniz Engelimizdir" projesi kapsamında 50 engelli, 50 engelsiz öğrencinin 5 gün süreli etkinliklere ikinci kez katılımı sağlanmıştır. Zorunlu eğitim çağı dışındaki engelli bireylerin yeterliliklerinin arttırılarak iş ve meslek sahibi olabilmelerine olanak sağlanması amacıyla Halk Eğitimi Merkezlerinde 12 kurs açıldı. Bu kurslara yapılan başvuru sayısı 84 oldu.
Aralık 2012'de rehberlik ve araştırma merkezi müdürlüklerinde Kimlik Doğrulama Sistemi kurulması ile ilgili çalışmalar son aşamasına geldi. Bakanlıkça özel eğitim okulları ile özel eğitim sınıflarında kullanılmak üzere basımı yapılan toplam 16 bin 495 adet ders kitabının dağıtımı da yapıldı.
Kentte son 5 yılda yapılan çalışmalar sonucunda rehberlik ve araştırma merkezi müdürlüğü sayısı 3'den 6'ya, hastane sınıfı sayısı 1'den 2'ye, özel eğitim sınıfı sayısı da 63'den 329'a çıktı.
Muhabir: Şamil Kahveci
Yayıncı: Hızır Hacısalihoğlu - Antalya
 http://www.haberler.com/antalya-da-engellilere-yonelik-calismalar-4273772-haberi/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ