Uçurumun dibinden başkanlığa


Samsunspor'da göz yaşartan nöbet değişimi... 23 yıl önceki otobüs faciasında tekerlekli sandalyeye mahkum olan Emin Kar, artık kulübün başkanı. Efsane kaptan, hafızalardan silinmeyen o kazayı ve sonrasında yaşadıklarını anlattı.


Türkiye, 20 Ocak 1989 günü yaşanan bir kazayı hiç unutmadı... O gün Malatya deplasmanına giden Samsunsporlu oyuncuları taşıyan otobüs, Havza'da kamyonla çarpışıp şarampole yuvarlanmıştı. 20 Ocak faciasında Samsunpor, teknik direktörü Nuri Asan, futbolcuları Muzaffer Badalıoğlu, Mete Adanır ve Zoran Tomiç'i kaybetti. Şoför Asım Özkan da kurbanlar arasındaydı. Kafiledeki futbolcuların neredeyse tamamının futbol hayatı o kaza sonrası bitti. Camia, yıllar geçse de o travmayı atlatamadı. Kulüp kırmızı-beyaz renklerine, kaybedilenler anısına bir de siyah eklendi...

SAHADAN, SAHA KENARINA
20 Ocak faciasında, takımın efsane kaptanı Emin Kar yaralı kurtuldu. Ancak futbol yaşamının en parlak döneminde tekerlekli sandalyeye mahkum oldu. Yaşama kırmızı-beyaz renklerle tutundu Kar, hiç küsmedi. Yeni yaşamında da kalbi Samsunspor'la atıyordu. Takımını hiç yalnız bırakmadı. Yönetim kadrolarında yer aldı. Sahada futbolcular ter dökerken, Kar da hemen yanı başlarında, saha kenarındaki tekerlekli sandalyesinden izliyordu onları.
Ve 20 Temmuz 2012... Efsane kaptan, canı gibi sevdiği takımın bu kez dümenine geçti. Samsunspor'un olağanüstü kongresinde tüm oyları alarak başkan seçildi. 

HAYALLER GERÇEKLEŞTİ 
İlk sözleri 'Samsunspor için artık fedakarlık zamanı. Samsunspor hayatımı tamamen değiştirdi. Ama ben hiç bir zaman küsmedim aksine daha çok sevdim onu. Bu takımın futbolcusu, kaptanı, idari yöneticisi oldum ve şimdi de her Samsunsporlunun hayali olan başkanı oluyorum.

Kar, planlarını AKŞAM'a anlattı: 
19 Mayıs Stadyumu, engelli başkanının şeref tribününden maçları izlemesi için uygun hale getirilecek. Ancak deplasmanda, şeref tribününde karşı takımın başkanının yanında olamayacağım. Nerede izleyeceğimi bilmiyorum. Stadlarda engelliler için sıkıntı var. Belki ilk engelli başkan olmam bu sorunu ortadan kaldırır. Bu sayede stadlarda engelliler için bir girişim olur.

Lakabı Kırkayak
ESKİ kaptan, yeni başkan futbol oynadığı dönemde, top kapma beceresi nedeniyle Kırkayak olarak anılıyordu. Kar, o dönemi anlattı: Takım fırtına gibiydi, 29 yaşındaydım. Ligde o yıllarda fırtına gibi esen, şampiyonluk hedefleyen Samsunspor, şehir tarihinin de en acı olaylarından birini yaşadı. Zor günlerdi, inşallah hiç bir takımın başına böyle bir olay gelmez. En iyi dönemlerimizdi. 29 yaşındaydım. Çok sıkıntılar çektik. kazadan sonra. Hem futboldan kopma, hem hareketlerin kısıtlanması, sürekli ayakta koşan bir insan olarak sürekli oturacak olmam acı veriyordu. Ama daha sonradan eşim, çocuğumun ve çevremin yardımlarıyla beraber o günleri atlattık.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ