Üniversite Sınavına Giren Özürlü Öğrenciler İçin Uygulanan Kolaylıklar


Özürlüler Kanunu’na göre,
Özürlü üniversite öğrencilerinin öğrenim hayatlarını
kolaylaştırabilmek için Yükseköğretim Kurulu bünyesinde
araç-gereç temini, özel ders materyallerinin hazırlanması,
özürlülere uygun eğitim,  araştırma ve barındırma ortamlarının
hazırlanmasının temini gibi konularda çalışma yapmak üzere
Özürlüler Danışma ve Koordinasyon Merkezi kurulur
.Bu hüküm gereğince;
* Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)
bünyesinde; yükseköğretim programlarında öğrenim
görmek isteyen özürlü öğrencilere öğrenim görmek
istedikleri program hakkında danışmanlık yapmak;
üniversitelerin özürlü öğrenciler için açılmış olan entegre
yükseköğretim programları listesini, yükseköğretim
kurumları ile işbirliği yapmak suretiyle oluşturarak sınav
kılavuzuna konulması için gerekli açıklamaları hazırlamak;
adayın ÖSYM’ye göndermesi gereken özür türü ve rapor
bilgileri ile sınav sırasında ne tür desteğe gereksinimi
olduğuna dair dilekçe ve benzeri bilgilere ilişkin sınav
kılavuzuna konacak açıklamaları hazırlamak; uzmanlar
tarafından incelenen sağlık raporları ve talep formlarının
kabul veya ret şeklindeki sonuçlarını sınav öncesi özürlü
adaya bildirmek; sınav ortamlarının özür durumuna
göre seçilmesi veya düzenlenmesi konusunda gerekli
çalışmaları yapmak; merkezi sınavlarla yerleştirilen özürlü
adayların istatistikî verilerini oluşturmak ve kamuoyunun
bilgisine sunmak; bireylerin engel durumları esas alınarak
sınavlarda görev alan okuyucuların seçimi hakkında
çalışmalar yapmak üzere ÖSYM Özürlü Öğrenciler
Danışma ve Koordinasyon Birimi,
* Yükseköğretim Kurulu bünyesinde; yüksek öğrenim
aşamasına gelen veya yükseköğrenim gören özürlü
öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemek, belirlenen

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ