Türkiye'nin İşitme ve Konuşma Engelli Tek Ramazan Davulcusu


Resim : İşitme ve konuşma engelli Ramazan davulcusu Sedat Baba davul çalıyor.
Türkiye'nin sağır ve dilsiz tek Ramazan davulcusu olan Sedat Baba (50) Ramazan ayını her yıl iple çektiğini ve insanları sahura kaldırmanın kendisine huzur verdiğini söyledi.

Doğuştan duyma ve konuşma engelli olan Sedat Baba, kendi çaldığı davulun sesini duymuyor, mani söyleyemiyor. Baba, yine de yıllardır Ramazan davulculuğunu büyük bir sevgiyle yapıyor, davulun ritmini de hisleriyle algıladığını ifade ediyor. Bu sene de Adapazarı Dağdibi Mahallesi'nin bir kısmını sahura kaldıran Baba, sağlığı el verdiği ölçüde Ramazan davulu çalmayı sürdüreceğini dile getirdi.

İşaret diliyle iletişim kurabilen Baba, mani söylemeyi çok istediğini, ancak konuşamadığı için bunun mümkün olmadığını kaydetti. Mahalle sakinlerinin kendisine alıştığını ifade eden Baba, "Hiç duymuyorum ve bu sebeple konuşamıyorum. Dünyam oldukça sessiz. Sadece Ramazan ayında davul çalıyorum. Kendi çaldığım davulun sesini duymuyorum. El kararıyla çalma hızını ayarlamaya çalışıyorum. Sahur vaktini heyecanla bekliyorum. Vakit gire girmez hemen davulumu alıp sokağa çıkıyorum. Davul çalmayı kendim öğrendim. Bu güne kadar mahalle sakinlerinden davul çalmamla ilgili bir şikayet gemledi." diye konuştu.


Kızılay'dan 'davul çalabilir' belgesi olduğunu vurgulayan Baba, Ramazan ayının bitmesini hiç istemediğini dile getirdi. Emekli olduğunu ancak Ramazan'da davul çalmanın kendisini çok mutlu ettiğini ve bir ayının dolu dolu geçtiğini söyleyen Baba, "Ben de Ramazan'da insanları sahura kaldırarak çok yararlı bir iş yaptığımı, sevap aldığımı düşünüyorum. Bu da beni mutlu ediyor ve huzur veriyor. Sahura benim vasıtamla bir kişi kalksa ve 'Sahura kalkamayacaktık, Allah davulcudan razı olsun' dese bu bana yeter." ifadelerini kullandı.

26.07.2012 – İHA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ