ÖZÜRLÜLER DE EĞİTİM


Özürlüler Kanunu’na göre;
Hiçbir gerekçeyle özürlülerin eğitim alması engellenemez.
Özürlü çocuklara, gençlere ve yetişkinlere, özel durumları ve
farklılıkları dikkate alınarak, bütünleştirilmiş ortamlarda ve
özürlü olmayanlarla eşit eğitim imkânı sağlanır.
İşitme özürlülerin eğitim ve iletişimlerinin sağlanması
amacıyla Türk Dil Kurumu Başkanlığı tarafından Türk işaret dili
sistemi oluşturulur.

Özürlülerin, her türlü eğitim ve kültürel ihtiyaçlarını
karşılamak üzere kabartma, sesli, elektronik kitap; alt yazılı film
ve benzeri materyal üretilmesi sağlanır.
Özürlülerin eğitsel değerlendirme ve tanılaması il milli
eğitim müdürlükleri rehberlik araştırma merkezlerinde uzman
kişilerden oluşan ve özürlü ailesinin yer aldığı özel eğitim
değerlendirme kurulu tarafından yapılır ve eğitim plânlaması
geliştirilir. Bu plânlama her yıl yeniden değerlendirilerek
gelişmeler doğrultusunda gözden geçirilir.
Çıraklık eğitimi almak isteyen özürlülerin ilgi, istek, yetenek
ve becerileri doğrultusunda ve sağlık kurulu raporunu da dikkate
almak suretiyle hangi meslek dalında eğitim alacaklarına özel
eğitim değerlendirme kurulu karar verir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ