Halk Eğitim Tarafından İstihdam Edilen Engelliler, Ekolojik Oyuncak Yapıyor

Manisa’nın Kula ilçesinde Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü tarafından açılan Ekolojik Oyuncak Merkezi Atölyesi’nde, engelli vatandaşlar tarafından ekolojik oyuncuk yapılıyor. Böylece engelliler hem toplumla iç içe oluyor hem de gelir elde ediyor. Kula Halk Eğitim Merkezi’nin İş-Kur, Kula Belediyesi ile Kula Ortopetik Spastik ve Özürlü Çocukları Koruma Yardımlaşma Derneği desteğiyle engellilerin istihdamına yönelik açtığı atölyede çalışanlara, İş-Kur tarafından günlük 20 lira veriliyor. İki yıl önce açılan atölyede engelliler, günde 100 parça ekolojik oyuncak üretiyor. Manisa İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy
, projeyle ilgili ürün tanıtımı ve bilgilendirme toplantısı düzenledi. Altınsoy, projenin iki yıldır devam ettiğini, birinci ve ikinci etap kurslardan 30 engelli vatandaşın mezun olduğunu söyledi. Bunların 15’inin üçüncü etap olan üretim sınıfına devam ettiğini belirten Altınsoy, “Özellikle sağlık yönünden bu oyuncakların kullanımı, hem çocuklarımız için faydalı olacaktır hem de engelli üreticilerimizin yapmış oldukları bu girişim desteklenecektir. Yurtdışından, özellikle Çin'den gelen plastik oyuncaların kanserojen maddeler içerdiği, bu nedenle ülkeye sokulmaması gerektiğiyle ilgili bir hayli tartışma var. Ekolojik, doğayla uyumlu, insan sağlığına zararlı olmayan bu tip oyuncaklarımızı Halk Eğitim merkezlerimizde üreterek, engellilerin istihdamına yönelik bir sistem kurmuş oluyoruz. Bu oyuncaklar, anaokulu ve anasınıflarında daha çok tercih ediliyor. Burada en anlamlı olan, oyuncuların bizim atölyemizde engelli vatandaşlarımızı tarafından üretilmesidir.” dedi. İl Müdürü Altınsoy, oyuncakların yapısında sağlığa zarar veren boya ve benzeri malzemeler bulunmadığını, bakteri üremesinin yok denecek az olduğunu, vücuttaki elektriği aldığını ve doğaya dönüşümlü olduğunu kaydetti. Toplantıya İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Şerafettin Yel, Kula Halk Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı Ercan Özgün ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Eğitim Sorumlu Şube Müdürü Sema Çiftçi de katıldı. CİHAN Kaynak: http://www.haberimport.com/haber/halk-egitim-tarafindan-istihdam-edilen-engelliler,-ekolojik-oyuncak-yapiyor-112350.htm#ixzz21jQdiRAL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ