Görme Engelli Hafız, Yeni Hafızlar Yetiştiriyor

Elazığ'da hocalarının Kur'an-ı Kerim okuduğu ayetleri dinleyerek hafız olan görme engelli Ali Kılıçoğlu, bugüne kadar kendisi gibi görme engelli 50'nin üzerinde hafız yetiştirdi.



Bestami Bodruk - Elazığ'da hocalarının ve arkadaşlarının Kur'an-ı Kerim okuduğu ayetleri dinleyerek hafız olan görme engelli Ali Kılıçoğlu, bugüne kadar kendisi gibi görme engelli 50'nin üzerinde hafız yetiştirdi. 

59 yaşındaki Kılıçoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1960 yılında 7 yaşındayken köyde diken batması sonucu iki gözünü birden kaybettiğini söyledi. 

Köyde okula gidemediğini anlatan Kılıçoğlu, 16 yaşında komşu köydeki Kur'an kursuna yatılı olarak gittiğini ifade ederek, "Bir kış boyunca iki cüz, 40 sayfa ezberledim. Kış bittikten sonra köye döndük fakat ezberlediklerimi unutmaya başladım ve arkadaşımla Elazığ il merkezindeki Yeni Cami Başaran Kur'an Kursu'na geldik. İlk başlarda bana 'yapamazsın' dediler. Fakat ben yapabileceğime inanıyordum. O zamanlar hafız Bayram hoca vardı. Ondan ders almaya başladım. O zamanlar günde bir sayfa ezberliyordum. Arkadaşlarım dersimi okuyordu ben de onları dinleyerek ezber ediyordum" diye konuştu. 

Kılıçoğlu, 1971 yılında ezberlediği sayfaların artması nedeniyle teyp aldığını belirterek, şunları kaydetti: 

"Hocam gündüzleri kasete okur, ben geceleri kasetten dinler ve ezber ederdim. 19 ayda ezberimi tamamladım ve hafız oldum. Gönüllü olarak hocamla beraber ders vermeye başladım. 1976 yılında kadro aldım. 1990 yılında Hafız Abdullah Nazırlı hocadan tecvit ve kıraat dersleri almaya başladım. Hocam, 'sana bir şartla ders veririm, ben sana ilim öğretiyorum sen de bu ilmi başkalarına öğreteceksin' dedi. Ben de bu ilmi elimden geldiğimce aktarmaya çalışıyorum." 

Yaklaşık 40 yılını Kur'an-ı Kerim okumaya adadığını ifade eden Ali Kılıçoğlu, "Bu sürede 50'nin üzerinde hafız yetiştirdim. Binin üzerinde insana Kur'an öğrettim. Ayrıca kendim gibi görme engelli olan bir genci hafız yaptım. Bir öğrencim de Kur'an okumada Türkiye üçüncüsü oldu" dedi. 

Kılıçoğlu, hafızlığın zor bir iş olduğunu, hayatında en çok istediği şeyin hacca gitmek olduğunu anlatarak, "Ben hacca hiç gitmedim. Hayatım boyunca o topraklara ayak basmak istedim. Kendi şartlarım el vermedi, 1 kızım ve 2 oğlum üniversite okudu. Müftümüzden isteğim o mübarek topraklara gitmeme vesile olmasıdır" diye konuştu. 

Yayıncı: Osman Kurt - ELAZIĞ

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEDEF HASTALIĞI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ